logo
logo
logo
logo
oprogramowanie

Co powinno posiadać nowoczesne oprogramowanie sklepu internetowego?
Opublikowano: 21 listopada 2019

Branża e-commerce jest aktualnie jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się dziedzin handlu. Sklep internetowy to ogrom możliwości oraz oszczędność czasu i pieniędzy zarówno dla klienta jak i sprzedawcy. Prowadząc taką działalność powinniśmy śledzić nowe trendy i rozwiązania aby jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby swoich użytkowników. Funkcjonalność, nowoczesność i atrakcyjność wizualna odznaczają dobre oprogramowanie sklepu internetowego oraz przyciągają uwagę. Poniższe propozycje z pewnością zdynamizują handel w każdym sklepie internetowym.

Wielokanałowość dźwignią biznesu

Jednym ze znaków rozpoznawczych nowoczesnego e-commerce jest tak zwany omnichannel (z ang. wielokanałowość). Polega to na wykorzystaniu wielu dostępnych kanałów dystrybucji, promocji czy reklamy. W skrócie – nasz biznes ma być widoczny i dostępny wszędzie.

Co możemy zrobić, aby zapewnić taką widoczność? Oto niektóre ze sposobów.

  • Integracja – brzmi dość intrygująco, prawda? W skrócie sprawa polega na tym, aby podłączać sklep internetowy do innych, istniejących już witryn działających w branży. W tym celu można na przykład korzystać z serwisów aukcyjnych (np. Allegro) a także nawiązywać współpracę z porównywarkami cen i opinii (np. Ceneo).
  • Mnogość języków i walut – kiedy docieramy do użytkowników z wielu krajów, wówczas rynek jest praktycznie nieograniczony. Dobre oprogramowanie sklepu internetowego powinno automatycznie dostosować język strony pod odbiorcę.
  • Mobile e-commerce – bardzo wiele osób korzysta ze smartfonów i tabletów robiąc zakupy. Warto wyjść naprzeciw tym oczekiwaniom i dostosować swój sklep pod urządzenia mobilne, wówczas nasi klienci dotrą do nas z każdego miejsca na świecie.
  • Mailing – newslettery, wiadomości produktowe czy wizerunkowe – istnieją narzędzia pozwalające wykonać jakościową korespondencję seryjną, która wyróżni się na tle innych maili.

To tylko niektóre z przykładów zastosowania omnichannel. Aby dowiedzieć się więcej, warto dowiedzieć się jakie możliwości daje sklep internetowy https://sky-shop.pl. Znajdziemy tam wiele rozwiązań pozwalających zoptymalizować biznes na potrzeby dotarcia do jak największej rzeszy odbiorców.

Przyciągnąć wyglądem, utrzymać profesjonalizmem

Z natury jesteśmy wzrokowcami. Kiedy mamy do wyboru sklep witający nas na wejściu atrakcyjnym designem i taki, który jest zwyczajnie nudny, to wybór jest prosty. Nowe technologie pozwalają zmaksymalizować wykorzystanie potencjału stron internetowych. Jednym z rozwiązań jest grafika RWD (z ang. responsive web design) zwana po prostu grafiką responsywną. Jej mechanizm działania polega na dostosowaniu się do urządzenia, na którym strona jest otwierana. Dzięki temu użytkownik korzystający z tabletu lub smartfona otrzyma witrynę ze specjalnie spersonalizowanym interfejsem.

Aktualnie wiele sklepów dodaje do swoich stron zakładkę „blog”. Trafiają tam najczęściej krótkie teksty utrzymane w tematyce branży sklepu pisane przez copywriterów lub pracowników przedsiębiorstwa. To doskonały zabieg wizerunkowy, ponieważ daje do zrozumienia użytkownikowi, że znajduje się w miejscu obfitującym w profesjonalistów. Dodatkowo, dzięki zastosowaniu SEO marketingu możemy dobrze wypozycjonować naszą stronę w wynikach wyszukiwania Google, przez co potencjalni klienci trafią na nas po wpisaniu odpowiedniej frazy w wyszukiwarce.

Hurtownie i dropshipping

Wraz z rozwojem sklepu internetowego coraz bardziej wymagające stają się wszelkiego rodzaju kwestie logistyczne. Magazynowanie, wysyłka i pakowanie towaru – to wymaga dużego nakładu czasu i pracy, które w tym czasie można by było poświęcić bardziej wartościowym dla ewolucji firmy zajęciom. Popularnym ostatnio rozwiązaniem jest dropshipping. Jest to opcja idealna dla sklepów internetowych nieposiadających własnego magazynu. Wystarczy wybrać producenta, hurtownie lub dystrybutora odpowiadającego naszym potrzebom, a resztą zajmą się oni. Wówczas my, jako właściciele przedsiębiorstwa możemy całkowicie skupić się na pozyskiwaniu klientów i sprawach wizerunkowych ponieważ wszystkie zawirowania logistyczne zostają zdjęte z naszych barków.

Podążanie z duchem czasu gwarancją sukcesu

Prowadzenie sklepu internetowego to wyścig technologiczny. Właściwie cały czas pojawiają się nowe rozwiązania zoptymalizowane pod pozyskiwanie użytkowników. Nie warto zostawać z tyłu, ponieważ w świecie zaciętej konkurencji liczy się każdy klient. Narzędzia oferowane przez zaawansowane oprogramowanie to doskonały sposób na zapewnienie dynamicznego rozwoju przedsiębiorstwa.

Tagi: , , ,

Udostępnij ten post:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


Powiązane treści

zakupy w USA

Zakupy w USA nigdy nie były łatwiejsze – dzię...

Proces wysyłki jakiejkolwiek przesyłki z USA do Polski to dość ryzykow...
Michał Czechowski

Rewolucja w Dostawach Paczek – Wywiad z Micha...

Automaty paczkowe SwipBox są bardzo łatwe w konfiguracji i mog...
szkolenie e-commerce

Jak wybrać najlepsze szkolenie e-commerce...

Szkolenie e-commerce to doskonała inwestycja w swój rozwój zaw...
platformy barterowe

Jak działają platformy barterowe?...

Współczesna gospodarka oferuje szeroki wachlarz metod transakcji, w kt...