Bulk SMS, czyli masowa wysyłka SMS-ów, to dziś jedno z najpopularniejszych narzędzi marketingowych. Wysoka skuteczność idąca w parze z niskim kosztem sprawia, że masowa wysyłka krótkich wiadomości tekstowych jest wybierana zarówno przez duże firmy, jak i przez mniejsze przedsiębiorstwa, które pragną mieć jak najlepsze relacje ze swoimi klientami i zwiększyć sprzedaż. Korzystanie z bulk SMS wiąże się z licznymi korzyściami. Jakie są najważniejsze z nich – o tym poniżej.
Bulk SMS jest uznawana za jedno z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych. Jest to związane przede wszystkim z wysokim współczynnikiem otwarcia (open rate), który w przypadku krótkich wiadomości tekstowych wnosi aż 95%. W praktyce oznacza to, że blisko 100% osób, na których numery wyślemy nasz komunikat reklamowy otworzy oraz przeczyta naszą wiadomość. Dla porównania, open rate w przypadku e-mail marketingu rzadko kiedy przekracza 20%.
Co to oznacza dla firmy korzystającej z bulk SMS? Znacznie większe szanse na zainteresowanie klientów swoją ofertą oraz możliwość na sprzedaż reklamowanych w nich produktów oraz usług! Od przeczytania wiadomości reklamowej już zaledwie krok dzieli bowiem klienta od dokonania zakupu, co jest przecież głównym i nadrzędnym celem każdej kampanii marketingowej.
Masowa wysyłka SMS-ów daje niemal natychmiastowe rezultaty. Narzędzia przeznaczone do bulk SMS sprawiają bowiem, że od chwili naciśnięcia przycisku „wyślij”, a dostarczenia wiadomości na telefon komórkowy odbiorcy mija zaledwie kilka sekund.
Pozwala to na zrealizowanie nawet zaplanowanej w ostatniej chwili kampanii reklamowej lub poinformowanie klientów o ofercie, która będzie trwała zaledwie kilka godzin. Korzystając z bulk SMS mamy gwarancję, że nasz komunikat reklamowy zostanie dostarczony do wszystkich odbiorców w najkrótszym możliwym czasie.
Z krótkim czasem, który upływa między wysłaniem, a odebraniem wiadomości, wiąże się jeszcze jedna korzyść – pozwala to na niemal natychmiastową ocenę efektów kampanii reklamowej i szybkie wprowadzenie zmian, jeśli coś idzie nie po naszej myśli. Wszystko to dzięki dostępnym statystykom, które pozwalają na stały monitoring reakcji naszych klientów na zaproponowaną ofertę.
Numer telefonu komórkowego to dla wielu osób bardzo prywatna sprawa. Nic więc dziwnego, że niechętnie ujawniamy go nieznajomym oraz podajemy firmom, z którymi na co dzień nie sympatyzujemy. Posiadając bazę danych zawierającą numery klientów i wysyłając na nie SMS-y reklamowe celujemy więc w grupę najlepszych oraz najbardziej zdecydowanych na zakup klientów.
Komunikat reklamowy nie trafi bowiem w ręce przypadkowych osób, a ludzi, którzy lubią naszą firmę oraz chętnie dokonują w niej zakupów, co z kolei jest kluczem to udanej sprzedaży oraz sukcesu całej kampanii.
Ponadto, bulk SMS pozwala na utrzymanie pozytywnych relacji z klientami poprzez przypominanie się im od czasu do czasu. Dzięki regularnie wysyłanym SMS-om firma ma bowiem znacznie większe szanse na zostanie zapamiętaną oraz wykreowanie pozytywnego wizerunku marki dbającej o klienta.
Tagi: aplikacje, Marketing, reklama, SMS
Dodaj komentarz