logo
logo
logo
logo

Barbara Haller de Hallenburg: pomagamy prezentować wynalazki na targach
Opublikowano: 17 marca 2016

SONY DSC

Wystawca prezentuje nagrodę podczas targów Brussels Innova. W środku Barbara Haller

Rozmowa z Barbarą Haller de Hallenburg, prezes firmy Eurobusiness-Haller

 Jak i kiedy zrodził się pomysł, aby zajmować się organizacją targów wynalazczości?

– Działalność firmy Eurobusiness-Haller, związana z promocją polskich wynalazków, została zainicjowana w 1990 roku na Międzynarodowych Targach Wynalazczości Brussels Innova. Polska obecność podczas tych prestiżowych targów okazała się bardzo udana, prezes zaproponował mi współpracę. Odtąd regularnie, już jako oficjalny delegat targów na Polskę, prezentujemy polskie wynalazki w Brukseli.

Czy wcześniej istniały firmy, które zajmowały się tą branżą

– Rozpoczynając moją „przygodę” z promocją wynalazków nie spotkałam się z żadną firmą czy instytucją oferującą podobne kompleksowe wsparcie polskich podmiotów zainteresowanych udziałem w międzynarodowych targach wynalazczości.

Na jakich wzorcach i wartościach budowali Państwo swoje imprezy?

– W okresie moich studiów często bywałam we Francji i tam miałam szczęście zetknąć się profesjonalnie z branżą wystawienniczą. Następnie poszerzałam mój warsztat o nowe doświadczenia związane z organizacją targów już w ramach własnej firmy Eurobusiness-Haller, dążąc do ciągłego doskonalenia jakości świadczonych usług. Od wielu lat współpracujemy też ściśle ze światowym liderem branży wystawienniczej, firmą Reed Exhibitions z Londynu – najwyższej klasy profesjonalistą. Dla mojej firmy to wspaniała lekcja oraz duże uznanie.

Teraz Eurobusiness-Haller jest potentatem.

– Z roku na rok wzrastała liczba zgłaszanych do udziału w Brussels Innova wynalazków. W roku ubiegłym zaprezentowaliśmy ich ponad 300. Rozszerzył się również zasięg naszych działań proeksportowych o nowe kraje, nowe kontynenty. Aktualnie obsługujemy 12 imprez wystawienniczych poświęconych promocji wynalazczości oraz 18 targów branżowych – wszystkie na zasadzie wyłączności na Polskę.

Czy sposób pokazywania wynalazków zmienił się w ciągu ostatnich lat?

BH2

Polscy wystawcy podczas targów Concours Lepine w Paryżu

– Zmienił się i to znacząco. Aktualne polskie wynalazki są bardzo zaawansowane w procesie badawczo-wdrożeniowym. Prezentujemy funkcjonujące prototypy czy też produkty gotowe do komercjalizacji, o udokumentowanych efektach, coraz częściej chronione patentami międzynarodowymi. Prezentacje wzbogacane są często o profesjonalnie przygotowane foldery, materiały multimedialne, filmy. Prezentujemy projekty, które mogą być polską wizytówką eksportową.

Jakimi targami zajmą się Państwo w tym roku?  

– Nasza propozycja wystawiennicza jest bardzo szeroka: w marcu Giełda Wynalazków w Warszawie, w maju Międzynarodowe Wielobranżowe Targi Wynalazczości w Paryżu, w Barcelonie i w rumuńskim Iasi; w czerwcu w Pittsburghu. Następnie INTARG w Katowicach. W październiku zapraszamy na targi do Londynu, w listopadzie z kolei do Zagrzebia i do Brukseli. W grudniu kończymy nasze działania w Kaohsiung na Tajwanie.

W naszej ofercie jest też szereg targów branżowych o różnej tematyce, organizowanych w wielu krajach świata. Na tym polu współpracujemy ze światowym liderem targów – wspomnianą wcześniej firmą Reed Exhibitions z siedzibą w Londynie, która w 46 krajach świata organizuje liczne targi branżowe. Pełna nasza oferta, zarówno targów wynalazczości, jak i targów branżowych, jest dostępna na naszej stronie internetowej www.haller.pl

Już niedługo Giełda Wynalazków. Na czym polega specyfika tej imprezy, czym się różni od innych?

– Efekty uzyskane przez wystawców na międzynarodowych imprezach wystawienniczych są dodatkowo promowane w Polsce. Służy temu miedzy innymi Giełda – coroczna retrospektywna wystawa wynalazków nagrodzonych w roku ubiegłym na międzynarodowych targach wynalazczości, organizowana w Warszawie, w Centrum Nauki Kopernik. Pierwszego dnia w czasie uroczystej inauguracji Giełdy wyróżnieni laureaci ubiegłorocznych targów otrzymują statuetki i dyplomy gratulacyjne Ministra Nauki i prezentują swe wynalazki gościom honorowym i mediom. Drugi dzień Giełdy jest otwarty dla wszystkich zwiedzających.

Jakich atrakcji i ciekawostek technologicznych możemy się spodziewać w tegorocznej edycji?

– Uniwersytet Mikołaja Kopernika z Torunia zaprezentuje materiał, który pozwoli na produkcję tanich, ekologicznych i wydajnych baterii do powszechnego zastosowania. Instytut Genetyki i Hodowli Zwierząt wraz ze Szkołą Główną Gospodarstwa Wiejskiego zaproponuje innowacyjną technologię produkcji suszonego mięsa strusi o podwyższonej wartości odżywczej i prozdrowotnej, które pomaga zapobiegać chorobom dietozależnym, takim jak niedobory żelaza, otyłość czy miażdżyca.  Instytut Chemii Przemysłowej pokaże między innymi aerożele hybrydowe zastosowane do produkcji zaawansowanych materiałów izolacyjnych, uszczelniających czy konstrukcyjnych w budownictwie, transporcie i innych gałęziach przemysłu. W ofercie Instytutu Włókiennictwa będzie kilka nagrodzonych wynalazków, w tym nowe włókniny o świetnych właściwościach antybakteryjnych i antygrzybicznych. Będzie można zobaczyć też kilka projektów opracowanych przez młodych innowatorów i nagrodzonych w 2015 roku w konkursie Młody Wynalazca oraz  na  targach w Brukseli, na przykład opaskę „Asystent Ratownika” i wiele innych.

Zachęcamy do odwiedzenia Giełdy. Oferta prezentowanych wynalazków i innowacji jest bardzo szeroka, obejmuje wiele branż. Będą gotowe, funkcjonujące produkty, prototypy, filmy prezentujące wynalazki. Będzie można porozmawiać z ich twórcami.

Co należy do Państwa kompetencji podczas organizacji targów?

– Naszym wystawcom oferujemy doradztwo w przygotowaniu się do targów oraz kompleksową koordynację udziału w nich, począwszy od zamówienia powierzchni wystawienniczej i wyposażenia, po projekt i wydruk plakatów, wydanie katalogu, obsługę językową, logistyczną, transport eksponatów, montaż i demontaż stoisk itp. Negocjujemy ceny hoteli, występujemy o dofinansowanie udziału jednostek sfery nauki w targach. Kontaktujemy się z mediami oraz placówkami dyplomatycznymi, prosząc je o wsparcie polskiej obecności na targach. Oferujemy wiec wystawcom pełen komfort w przygotowaniu udziału w targach, w czasie targów, a po zakończeniu każdej z imprez promujemy efekty ich udziału w targach.

Jakich rad udzieliłaby Pani firmie, która wystawia swoje produkty i usługi podczas targów w dziedzinie innowacyjności?

– Udział w targach przynosi zarówno wymierne, jak i niewymierne efekty. Sam fakt udziału to ważna informacja, komunikująca, że się rozwijamy, mamy się czym pochwalić. Jest to przekaz o naszej aktywności, osiągnięciach i przedsiębiorczości. Aby udział w targach maksymalnie wykorzystać, należy dobrze się do nich przygotować, wytyczając cele, jakie chcemy osiągnąć. Dobrze jest zamieścić na stronie internetowej informację o udziale w targach i zaprosić na nie swych dotychczasowych kontrahentów oraz  podmioty, z którymi pragniemy nawiązać współpracę. Materiały marketingowe należy opracować zgodnie ze specyfiką wydarzenia i założoną strategią oczekiwanych efektów. Po powrocie z targów powinniśmy nagłośnić i maksymalnie wykorzystać sukcesy osiągnięte w wyniku udziału w targach.

Rozmawiała Magdalena Szczygielska

Tagi: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Udostępnij ten post:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


Powiązane treści

Jak wyróżnić firmę na targach

Jak wyróżnić swoją firmę na targach?...

Udział w targach i konferencjach może być doskonałą strategią...
Targi TRAKO

Targi TRAKO 2023 – debaty i promocja branży...

Międzynarodowe Targi TRAKO 2023 w Gdańsku to jedno z największ...
Roszczenia banków

Czym jest jednolity Patent Europejski?...

Uzyskanie patentu na wymyślony przez siebie wynalazek stanowi gwarancj...
Bartosz Tomczyk

Biznes w telefonie. Czy nadchodzi “era m-comm...

Rok 2020 mija w atmosferze ciągłej niepewności o stan krajowego biznes...