• Menu

    Jak zbudować dobry zespół UX?

    Tematyka User Experience nabiera coraz większego znaczenia. Jest to między innymi efekt pandemii, która na wielu organizacjach wymusiła przejście na pracę w trybie online. Leading UX to kolejny poziom certyfikowanego szkolenia z zakresu User Experience.

    Kompetencje miękkie w biznesie

    Co oznacza pojęcie User Experience?

    User Experience, czyli doświadczenia użytkownika, szczególnie duże znaczenie mają w przypadku stron internetowych i aplikacji mobilnych. Do zadań z zakresu User Experience należy badanie emocji, które towarzyszą osobom przeglądającym strony internetowe, bądź korzystającym z danej aplikacji mobilnej. Badanie emocji może odnosić się także do osób korzystających z realnie istniejących przedmiotów czy usług. Klienci, którzy korzystają z produktu odznaczającego się dobrym UX, nie irytują się i nie są produktem znużeniu. Firma, która chce dostarczać najlepszy produkt lub usługę na rynku, w dobie bardzo dużej konkurencyjności musi rozumieć potrzeby swoich przyszłych klientów. Stąd tak ważne są szkolenia z zakresu UX. Najwyższy poziom kompetencji daje leading UX – szkolenie na trzecim poziomie certyfikacji.

    Co należy do obowiązków osoby zajmującej się UX?

    Projektowanie zorientowane na użytkownika wymaga wykonania bardzo wielu zadań. Do obowiązków specjalisty od UX należy stworzenie produktu, który będzie użyteczny. W swojej codziennej pracy specjalista UX wykonuje między innymi testy, wywiady i ankiety. Na produkt patrzy oczami konsumenta. Wykonywana przez niego praca jest niezwykle istotna. Dobry UX może sprawić, że dany produkt mocno wyróżni się na tle wielu innych podobnych. W efekcie będzie wybierany przez klientów częściej, co przełoży się na sukces firmy, która go wyprodukowała.

    Czy praca zespołowa jest ważna w UX?

    W projektowaniu zorientowanym na użytkownika praca zespołowa odgrywa bardzo dużą rolę. Specjaliści od UX współpracują nie tylko z grafikami, ale także z koordynującym całokształt prac project managerem. Bierze udział w każdym etapie prac, począwszy od tworzenia projektu, poprzez spotkania z klientem aż do spotkań z team leaderem. Istotne jest bowiem także to, aby rozwiązania zaproponowane przez specjalistę UX były kompatybilne z możliwościami technicznymi – nie mogą ich przekraczać, gdyż i tak nie zostaną zastosowane. Dzięki współpracy całego zespołu może powstać produkt, który w konsumencie będzie wzbudzał wyłącznie pozytywne emocje. Na stanowisku osoby odpowiedzialnej za stworzenie ergonomicznego, użytecznego produktu świetnie sprawdza się osoba empatyczna – podczas pracy ani na chwilę nie można bowiem zapomnieć o przyszłych użytkownikach.

    W ciągu ostatnich 18 miesięcy cyfrową transformację przeszło w naszym kraju bardzo wiele firm. Wymusiła to pandemia. Projektowanie zorientowane na użytkownika nabrało w tym czasie jeszcze większego znaczenia. Edukowanie w obszarach User Esperience stało się niezwykle istotne. Tematykę projektowania zorientowanego na użytkownika przybliża szkolenie leading UX.

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Artykuły powiązane

  • Subskrybuj Nasz Biuletyn

  • Kategorie

  • Subskrybuj Nasz Biuletyn

  • Polecane