Tematyka User Experience nabiera coraz większego znaczenia. Jest to między innymi efekt pandemii, która na wielu organizacjach wymusiła przejście na pracę w trybie online. Leading UX to kolejny poziom certyfikowanego szkolenia z zakresu User Experience.
User Experience, czyli doświadczenia użytkownika, szczególnie duże znaczenie mają w przypadku stron internetowych i aplikacji mobilnych. Do zadań z zakresu User Experience należy badanie emocji, które towarzyszą osobom przeglądającym strony internetowe, bądź korzystającym z danej aplikacji mobilnej. Badanie emocji może odnosić się także do osób korzystających z realnie istniejących przedmiotów czy usług. Klienci, którzy korzystają z produktu odznaczającego się dobrym UX, nie irytują się i nie są produktem znużeniu. Firma, która chce dostarczać najlepszy produkt lub usługę na rynku, w dobie bardzo dużej konkurencyjności musi rozumieć potrzeby swoich przyszłych klientów. Stąd tak ważne są szkolenia z zakresu UX. Najwyższy poziom kompetencji daje leading UX – szkolenie na trzecim poziomie certyfikacji.
Projektowanie zorientowane na użytkownika wymaga wykonania bardzo wielu zadań. Do obowiązków specjalisty od UX należy stworzenie produktu, który będzie użyteczny. W swojej codziennej pracy specjalista UX wykonuje między innymi testy, wywiady i ankiety. Na produkt patrzy oczami konsumenta. Wykonywana przez niego praca jest niezwykle istotna. Dobry UX może sprawić, że dany produkt mocno wyróżni się na tle wielu innych podobnych. W efekcie będzie wybierany przez klientów częściej, co przełoży się na sukces firmy, która go wyprodukowała.
W projektowaniu zorientowanym na użytkownika praca zespołowa odgrywa bardzo dużą rolę. Specjaliści od UX współpracują nie tylko z grafikami, ale także z koordynującym całokształt prac project managerem. Bierze udział w każdym etapie prac, począwszy od tworzenia projektu, poprzez spotkania z klientem aż do spotkań z team leaderem. Istotne jest bowiem także to, aby rozwiązania zaproponowane przez specjalistę UX były kompatybilne z możliwościami technicznymi – nie mogą ich przekraczać, gdyż i tak nie zostaną zastosowane. Dzięki współpracy całego zespołu może powstać produkt, który w konsumencie będzie wzbudzał wyłącznie pozytywne emocje. Na stanowisku osoby odpowiedzialnej za stworzenie ergonomicznego, użytecznego produktu świetnie sprawdza się osoba empatyczna – podczas pracy ani na chwilę nie można bowiem zapomnieć o przyszłych użytkownikach.
W ciągu ostatnich 18 miesięcy cyfrową transformację przeszło w naszym kraju bardzo wiele firm. Wymusiła to pandemia. Projektowanie zorientowane na użytkownika nabrało w tym czasie jeszcze większego znaczenia. Edukowanie w obszarach User Esperience stało się niezwykle istotne. Tematykę projektowania zorientowanego na użytkownika przybliża szkolenie leading UX.
Tagi: projektowanie, szkolenie, User Experience, UX
Dodaj komentarz