• Menu

    Chatbot Tomoko od InteliWISE dla Toyota Bank & Toyota Leasing

    Banki są pierwszymi odbiorcami większości nowych technologii, które kiedykolwiek odniosły komercyjny sukces. Dzieje się tak głównie z powodu wymagających klientów i dużej konkurencji w branży. Instytucje finansowe muszą dosłownie prześcigać się w swoich działaniach, by sprostać potrzebom odbiorców swoich usług w szczególności w ramach obsługi klienta, dostępu do usług czy marketingu.

    Toyota Bank, skupiając się na innowacyjnych i zaawansowanych technologicznie rozwiązaniach wyszedł naprzeciw swoim klientom i stworzył Chatbota – Tomoko, który m.in. podpowie jak uzyskać kredyt lub założyć lokatę oraz odpowie na bardziej złożone pytania dotyczące leasingu.

    Chatbot Tomoko

    Wyzwania związane z AI w bankowości

    Branża instytucji finansowych ze względu na rozkwit technologii i ich popularyzację czuje olbrzymią presję rozwoju w dziedzinie innowacji, by jak najlepiej sprostać potrzebom użytkowników. Młodzi konsumenci są przyzwyczajeni do wygodnych usług online, więc bankowość i płatności mobilne to dla nowego pokolenia standard. Płacenie przy pomocy zegarka, zaciąganie mikropożyczki w ciągu kilku minut, dostęp do obsługi klienta nawet w niedzielę czy święta – to tylko niektóre z wyzwań, w morzu tych, z jakimi muszą się dziś zmierzyć banki.

    Chatboty w bankowości, czyli obsługa klienta od ręki

    Chatboty to obecnie najpopularniejsza technologia służąca do automatyzacji obsługi klienta. Wirtualni Asystenci czy Doradcy, są pożądani przez klientów głównie ze względu na przystępność i szybkość ich działania, dlatego z powodzeniem zastępują infolinię czy tradycyjny formularz kontaktowy. Co więcej, korzyścią z zastosowania chatbotów dla banków są nie tylko zadowoleni klienci. Główne plusy to optymalizacja kosztów oraz automatyzacja procesu obsługi klienta co znacząco usprawnia pracę pracowników, jak również dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii firma wyróżnia się na rynku innowacyjnością.

    Mam na imię Tomoko i jestem Chatbotem w Toyota Bank oraz Toyota Leasing

    Tomoko to Wirtualny Doradca Toyota Banku i Leasingu, który najczęściej odpowiada na pytania związane z usługami leasingowymi, kontami, kredytami i lokatami. To jednak nie koniec jego plusów. Toyota Bank zdecydował się na zastosowanie tzw. Chatu Hybrydowego – jest to rozwiązanie, które łączy pracę tradycyjnego konsultanta, którym jest pracownik banku i Wirtualnego Doradcy, w tym wypadku Tomoko. Rozwiązanie to polega na tym, że klient chcąc skorzystać z chatu, początkowo rozmawia z Tomoko. Dopiero gdy Wirtualny Doradca nie jest w stanie odpowiedzieć na bardziej złożone pytania użytkownika, kieruje rozmowę do “żywego” konsultanta. Dzięki temu pracownicy są odciążeni odpowiadaniem na powtarzające się pytania, nie popadają w rutynę i są bardziej produktywni.

    Możliwości chatbotów bankowych na przykładzie Tomoko

    Dwa podstawowe zadania Chatbota Tomoko to obsługa najczęściej zadawanych pytań (FAQ) oraz obsługa usług związanych z kontami, depozytami i finansowaniem zakupu aut w kredycie oraz leasingu – Tomoko stanowi centrum wiedzy w zakresie oferty Toyota Banku.

    Jednak to nie jedyne jego zadania. Bardzo ciekawą funkcją Tomoko jest wsparcie w sytuacjach, w których czas reakcji jest bardzo kluczowy, jak np. kradzież karty kredytowej. Tomoko potrafi też przekierować klienta do odpowiedniego działu, weryfikując potrzeby, z jakimi zgłosił się do banku.

    Wsparcie pozyskiwania leadów i inne dodatkowe korzyści z automatyzacji

    Chatboty są całkowicie programowalne, zarówno jeżeli chodzi o kwestie automatyzacji obsługi klienta jak i personalizacji oferty czy rekomendowania usług banku. Zainteresowanemu klientowi Wirtualny Doradca ma możliwość niemal natychmiastowego przedstawienia oferty banku, dzięki czemu buduje wzrost zainteresowania klienta i jego zaangażowanie, co znacząco może przyczynić się do sprzedaży produktów i usług. Informacje pozyskane przez chatboty w powyższym procesie, mogą też zostać przekazane dalej do odpowiednich działów w celu podjęcia kolejnych działań i np. otwarcia konta bankowego lub lokaty.

    Chatboty zapewniają też wiele narzędzi do badania satysfakcji klienta w przystępnej nienachalnej formie a odpowiedzi znacząco pomagają bankom ulepszać zastosowane rozwiązania.

    Dominika Cepek, Dyrektor Departamentu Rozwoju Biznesu i Innowacji w Toyota Bank Polska zauważa że “Wsparcie ze strony bota przyszło bardzo szybko. Już 4 miesiące po uruchomieniu narzędzia, podczas wdrażania projektu PSD2, byliśmy w stanie obsłużyć znacznie większy ruch. Zapytania w chatbocie stanowią na ten moment średnio 60% wszystkich kontaktów z Infolinii i Livechatu oraz ok. 6% całego ruchu.”

    W dzisiejszych czasach banki na całym świecie zostały wyrzucone ze swojej “strefy komfortu”. Wirtualizacja pieniądza, nowe usługi finansowe, całodobowy do obsługi klienta – takie usługi świadczone przez instytucje bankowe dla klientów indywidualnych i biznesowych  radykalnie się zmienią, nawet w ciągu kilkunastu miesięcy. – dodaje Marcin Strzałkowski, CEO InteliWISE.

    Chatbot Tomoko

    Przyszłość chatbotów w sektorze bankowym

    Patrząc na możliwości chatbotów, jest wysoce prawdopodobne, że w najbliższych kilku latach, zagoszczą one na dobre w każdej instytucji finansowej. Bankowi liderzy, którzy chcą pozostać na rynku i odnieść sukces w dobie gospodarki cyfrowej, muszą iść z duchem czasu i korzystać z dostępnych innowacji i szukać pól do jak najlepszego ich wykorzystania. Jedynie poprzez przyjęcie nowego, cyfrowego sposobu myślenia banki będą w stanie stworzyć wartość dla swoich klientów, a taką wartością są właśnie Wirtualni Doradcy.

    Więcej o InteliWISE S.A.

    InteliWISE S.A. – dostawca oprogramowania i usług chmurowych opartych o AI (artificial intelligence, algorytmy sztucznej inteligencji) dla polskich oraz globalnych klientów, w tym z listy Fortune 500,  rankingu największych amerykańskich przedsiębiorstw. Firma wspiera obsługę klienta oraz cyfrową transformację biznesu (digital transformation), integrując technologie inteligentnej automatyzacji i zwiększając efektywność e-commerce oraz e-marketingu. Ma na swoim koncie ponad 200 zrealizowanych wdrożeń rozwiązań takich jak Chatbot, Voicebot, Live Chat czy Contact Center. Spółka InteliWISE jest kwalifikowana w TOP10 globalnych dostawców technologii “Virtual Agent”, według niezależnej firmy analitycznej Forrester Research oraz posiada opatentowaną w USA technologię inteligentnego rozpoznawania języka naturalnego. InteliWISE jest notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych rynku New Connect, (ticker: ITL), strategicznie wsparcie zapewnia Intel Capital, a akcjonariuszem firmy jest Grupa Asseco. Więcej: www.inteliwise.pl

    Więcej o Toyota Bank Polska

    Toyota Bank Polska S.A. oraz Toyota Leasing Polska Sp. z o.o. wchodzą w skład Toyota Motor Corporation oraz Toyota Financial Services Corporation.

    Toyota Bank Polska S.A. prowadzi działalność na krajowym rynku od 2000 roku. W 2002 roku bank uruchomił działalność leasingową w spółce Toyota Leasing Polska Sp. z o.o. Oferta banku skupia się głównie wokół finansowania zakupu samochodów Toyota i Lexus. Usługi banku skierowane są zarówno do klientów indywidualnych, jak i przedsiębiorstw. W 2007 roku bank uruchomił platformę bankowości elektronicznej. Oferta banku została rozszerzona o konta osobiste i oszczędnościowe, lokaty, pożyczki i karty płatnicze. Więcej: www.toyotabank.pl

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Artykuły powiązane

  • Subskrybuj Nasz Biuletyn

  • Kategorie

  • Subskrybuj Nasz Biuletyn

  • Polecane