Marketingowcy nie dają nam wytchnienia i bez przerwy zasypują setkami reklam promujących przeróżne produkty. Ciągi promocji napływają do nas z każdej strony. Telewizja, radio i Internet są pełne komercjalizacji. Każdy towar jest unikalny i najlepszy, bo przecież nikt nie może sobie dzisiaj pozwolić na pomyłki. Jak z tym jest naprawdę? Czy prawdą jest, że to co kupimy jest tym najlepszym w danej chwili dostępnym?
Powszechną wiedzą jest, że od momentu, w którym do masowej produkcji w 1908 roku wszedł pierwszy model auta – Ford T, pojazdy mechaniczne stawały się coraz bardziej dostępne. Nowy samochód to komfort na który może sobie pozwolić wielu z nas. Taki luksus ma kilka postaci. Począwszy od małych kompaktów, poprzez klasę średnią i pojazdy uniwersalne typu SUV(samochód sportowo-użytkowy) czy Allroad, aż do klasy premium włącznie. Od tamtego czasu najstarsza marka produkująca samochody masowo – Ford – ewoluowała i przekształcała się kilkukrotnie, co raz to wytwarzając nowocześniejszy produkt i śmiało kierując rynkiem.
Taka sytuacja wciąż ma miejsce, bo technologie i rozwiązania tej firmy prowadzą do innowacyjności. A co za tym idzie? Ekonomia, bezpieczeństwo i wygoda. Przecież ważnym jest, aby samochód podczas jazdy czy to miejskiej, czy to w terenie spalał zawsze najmniej, był możliwie najbezpieczniejszy i wygodny. Niezawodność również gra znaczącą rolę. Swoich entuzjastów znajdą też te marki, które mają tanie części zamienne.
Już od dłuższego czasu przedsiębiorstwa produkujące samochody wymieniają się niektórymi patentami i technikami pozwalającymi iść technice i postępowi śmiałym krokiem do przodu. Jeszcze trzydzieści lat temu auto spalało pięćdziesiąt litrów paliwa na sto kilometrów, wtrysk do silnika był ciurkiem lejącej się benzyny czy też ropy. Dzisiaj, po wielu próbach i błędach jest już to jedynie mgiełka płynu napędowego pozwalająca tłokom pracować w tym samym, a czasem nawet większym zakresie. Powiększona moc i wydajność umożliwia bić rekordy w osiągach i wynikach pojazdów.
Podchodząc do tematu rzeczowo, jedynym ograniczeniem jest w tej chwili ilość środków pieniężnych, które jesteśmy w stanie przeznaczyć na zakup. Wyobraźnia projektantów nie zna granic. Zdarza się nam słyszeć, jak ci na najwyższym szczeblu zmieniają stanowiska w najpopularniejszych markach, praktycznie zmieniając się jedynie pozycjami, ale za to mieszając technologie i projekty. Generalną dyrektywą tego rynku jest to, że każdy znajdzie sobie coś odpowiedniego w rozsądnej, rzecz jasna subiektywnie cenie. Sytuacja niemalże idealna zarówno dla klienta jak i sprzedającego.
Dodaj komentarz