• Menu

    Wymagający jak… kuracjusz

    goldene jahreKlienci uzdrowisk się zmieniają. Są w stanie zapłacić nawet z własnej kieszeni (poza systemem NFZ), ale chcą otrzymać produkt (leczenie i pobyt) najwyższej jakości. Pokazuje to przykład spółek z Polskiej Grupy Uzdrowisk.

    Polska Grupa Uzdrowisk odnotowała o 5 mln zł wyższy zysk na poziomie EBITDA za cały 2015 r. w stosunku do poprzedniego roku. Sieć, w skład której wchodzą Uzdrowisko Cieplice, Uzdrowisko Połczyn, Uzdrowisko Świeradów-Czerniawa oraz Uzdrowiska Kłodzkie wciąż utrzymuje się w trendzie dynamicznego wzrostu. W sumie od 2011 roku, czyli od momentu powołania spółki, rentowność sprzedaży netto wzrosła ponad dziesięciokrotnie. Jak przyznaje Wojciech Krasoń, prezes zarządu Uzdrowisk Kłodzkich-Grupa PGU: Wojciech Krasoń, prezes zarządu Uzdrowisk Kłodzkich-Grupa PGU. Zawdzięczane jest to dobrym decyzjom inwestycyjnym, tworzeniu nowych, atrakcyjnych produktów oraz nawiązywaniu współpracy z renomowanymi ośrodkami leczniczymi (Miedziowym Centrum Zdrowia w zakresie programów leczenia zaburzeń metabolicznych i otyłości oraz Kliniką Okulistyczną Horni Pocernice w Pradze w zakresie operacyjnego leczenia zaćmy), a także spółkami Grupy KGHM Polska Miedź w zakresie realizacji pobytów wypoczynkowych i leczniczych dla pracowników.

    – Sam wskaźnik przychodów ze sprzedaży pobytów dla klientów komercyjnych wzrósł w 2015 r. do 33 proc. Nasze inwestycje w rozwój nowoczesnych ośrodków leczniczych i wypoczynkowych idą w parze z kierunkiem rozwoju branży uzdrowiskowej, a więc koncentracji na kuracjuszu, który oprócz poprawy sił witalnych, w efekcie zabiegów leczniczych, oczekuje dodatkowych animacji tj. wycieczek turystycznych, relaksu w kompleksach basenowych, zabiegów z zakresu wellness & spa, ćwiczeń z trenerem na siłowni lub zajęć fitness  – mówi Wojciech Krasoń, prezes zarządu Uzdrowisk Kłodzkich-Grupa PGU.

    W 2015 r. z sukcesem zakończono też zaplanowane projekty z zakresu rozwoju infrastruktury i podnoszenia standardów w zdrojach PGU, począwszy od rozwoju uzdrowiskowej kuchni i oferty zabiegowej, nawiązaniu współpracy z kilkunastoma nowymi tour operatorami, aż po zaangażowanie się w cykliczne imprezy kulturalne i sportowe. To wszystko w połączeniu ze skutecznym pozycjonowaniem cen usług uzdrowiskowych przekłada się na zwiększanie atrakcyjności ofert uzdrowiskowych w oczach kuracjuszy zagranicznych i wzrost przychodów Grupy. W efekcie do Polskiej Grupy Uzdrowisk przyjechali już pierwsi goście z Emiratów Arabskich i Chin, a perspektywa jest coraz lepsza, ponieważ w 2015 r. nowe umowy podpisano z 16 tour operatorami.

    – Poprzez szeroką i różnorodną ofertę pobytów leczniczych, wypoczynkowych oraz spa & wellness, Polska Grupa Uzdrowisk kreuje modę na wyjazdy do uzdrowisk, dzięki którym każdy z gości ma szansę na odpoczynek pod fachowym okiem lekarzy i specjalistów rehabilitacji. Dzięki temu propagowany jest zdrowy i aktywny styl życia. Ponadto, o komplementarności usług świadczy dostępność naturalnych produktów kosmetycznych oraz szerokiej gamy wód mineralnych, sygnowanych marką Staropolanka i Wielka Pieniawa, które są atutem każdego kurortu Polskiej Grupy Uzdrowisk. Spółki uzdrowiskowe PGU zwiększyły bazę noclegową o 120 miejsc, a 300 miejsc noclegowych zyskało wyższy standard. W trakcie realizacji są kolejne trzy inwestycje, które powiększą bazę noclegową łącznie o 200 miejsc w Uzdrowisku Polanica i w Uzdrowisku Połczyn. Zmodernizowaliśmy restauracje uzdrowiskowe, zakupiliśmy liczny sprzęt leczniczy i rehabilitacyjny oraz ciągle poszerzamy ofertę spa. Dobre wyniki roczne są też zasługą wymiany wiedzy i doświadczenia poprzez zaangażowanie i udział w kluczowych wydarzeniach branżowych, co zdecydowanie usprawnia obszar zarządzania projektami rozwojowymi, w tym poprzez przystępowanie do udziału w przetargach instytucjonalnych, czy implementacji produktów komercyjnych w obszarze rehabilitacji onkologicznej i leczeniu otyłości – dodaje Wojciech Krasoń.

    Nie bez znaczenia jest również sprawna polityka rozwoju, związana z rozszerzaniem kontraktów instytucjonalnych w ramach prewencji rentowej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i efektywnych negocjacji w ramach Narodowego Funduszu Zdrowia. Coraz wyższy poziom świadczonych usług jest także efektem realizacji rocznego programu wdrożeniowego w zakresie standaryzacji obsługi klienta oraz pozostałych szkoleń podnoszących kompetencje kadry pracowniczej.

    AJ

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Artykuły powiązane

  • Subskrybuj Nasz Biuletyn

  • Kategorie

  • Subskrybuj Nasz Biuletyn

  • Polecane