Branża ulotek wygląda dziś zupełnie inaczej niż jeszcze kilka lat temu i jeśli tylko potrafimy tą sytuację wykorzystać, ulotka może stać się ciekawym, precyzyjnym i skutecznym narzędziem reklamowym.
Ulotki to narzędzie reklamowe powszechnie wykorzystywane od wielu lat i coraz częściej zastępowane bardziej nowoczesnymi alternatywami, jak reklama internetowa. Tymczasem dobrze zaplanowana i przeprowadzona kampania ulotkowa może być nawet bardziej skuteczna niż Internet, a to dlatego, że dociera do zupełnie innej grupy docelowej.
Mało kto zwróci uwagę na reklamę sklepu spożywczego w Internecie, tymczasem gazetka z aktualną ofertą promocyjną znaleziona w skrzynce na listy z dużym prawdopodobieństwem przełoży się na zakupy. Warto też pamiętać, że współcześnie tworzenie i dystrybuowanie ulotek wsparte jest wieloma innowacyjnymi rozwiązaniami, które zwiększają ich skuteczność.
Ulotka wcale nie musi być świstkiem papieru, który szybko po wręczeniu trafi do kosza na śmieci. Obecnie ulotka może być pełnoprawnym materiałem reklamowym, przyciągającym wzrok, zgodnym z wizerunkiem firmy i stanowiącym wartość samą w sobie dla odbiorcy.
Ulotki powstają z różnych rodzajów papieru, mogą mieć nietypowe kształty i specjalne zdobienia, a każdą z tych cech można kształtować zgodnie z analizą preferencji konkretnej grupy docelowej. Taki materiał reklamowy może wyróżniać się jakością papieru i wydruku, a jednocześnie oferować dostęp do limitowanej oferty, np. poprzez kupon rabatowy czy kod umożliwiający korzystny zakup w sklepie internetowym.
Tak jak reklamę internetową można kierować do odbiorców w określonym wieku czy o konkretnych zainteresowań, tak i ulotka może być precyzyjnie dopasowana do preferencji danej grupy docelowej, a następnie do niej trafić. Jest to możliwe dzięki przepastnym bazom danych dotyczących zdecydowanej większości mieszkańców Polski, na podstawie których można roznosić ulotki tylko do osób o wybranych cechach – w określonym wieku czy wybranym statusie społecznym.
Wraz z bazami danych wiodące firmy na rynku, takie jak Dystrybucja Polska, udostępniają swoim Klientom innowacyjne narzędzia, dzięki którym można precyzyjnie zaplanować nakład ulotek, np. uwzględniając odległość od określonego punktu handlowego, a później skrupulatnie kontrolować realizację kampanii.
Tagi: Branża ulotek, Dystrybucja Polska, gazeta reklamowa, gazetka z ofertą, kampania ulotkowa, narzędzie reklamowe, Reklama dopasowana do odbiorcy, ulotka
Dodaj komentarz