logo
logo
logo
logo

Ulotki też mogą być innowacyjne
Opublikowano: 16 października 2015

Branża ulotek wygląda dziś zupełnie inaczej niż jeszcze kilka lat temu i jeśli tylko potrafimy tą sytuację wykorzystać, ulotka może stać się ciekawym, precyzyjnym i skutecznym narzędziem reklamowym.

Ulotki to narzędzie reklamowe powszechnie wykorzystywane od wielu lat i coraz częściej zastępowane bardziej nowoczesnymi alternatywami, jak reklama internetowa. Tymczasem dobrze zaplanowana i przeprowadzona kampania ulotkowa może być nawet bardziej skuteczna niż Internet, a to dlatego, że dociera do zupełnie innej grupy docelowej.

Mało kto zwróci uwagę na reklamę sklepu spożywczego w Internecie, tymczasem gazetka z aktualną ofertą promocyjną znaleziona w skrzynce na listy z dużym prawdopodobieństwem przełoży się na zakupy. Warto też pamiętać, że współcześnie tworzenie i dystrybuowanie ulotek wsparte jest wieloma innowacyjnymi rozwiązaniami, które zwiększają ich skuteczność.

Nietypowe formy i praktyczna zawartość

Ulotka wcale nie musi być świstkiem papieru, który szybko po wręczeniu trafi do kosza na śmieci. Obecnie ulotka może być pełnoprawnym materiałem reklamowym, przyciągającym wzrok, zgodnym z wizerunkiem firmy i stanowiącym wartość samą w sobie dla odbiorcy.

Ulotki powstają z różnych rodzajów papieru, mogą mieć nietypowe kształty i specjalne zdobienia, a każdą z tych cech można kształtować zgodnie z analizą preferencji konkretnej grupy docelowej. Taki materiał reklamowy może wyróżniać się jakością papieru i wydruku, a jednocześnie oferować dostęp do limitowanej oferty, np. poprzez kupon rabatowy czy kod umożliwiający korzystny zakup w sklepie internetowym.

Reklama dopasowana do odbiorcy

Tak jak reklamę internetową można kierować do odbiorców w określonym wieku czy o konkretnych zainteresowań, tak i ulotka może być precyzyjnie dopasowana do preferencji danej grupy docelowej, a następnie do niej trafić. Jest to możliwe dzięki przepastnym bazom danych dotyczących zdecydowanej większości mieszkańców Polski, na podstawie których można roznosić ulotki tylko do osób o wybranych cechach – w określonym wieku czy wybranym statusie społecznym.

Wraz z bazami danych wiodące firmy na rynku, takie jak Dystrybucja Polska, udostępniają swoim Klientom innowacyjne narzędzia, dzięki którym można precyzyjnie zaplanować nakład ulotek, np. uwzględniając odległość od określonego punktu handlowego, a później skrupulatnie kontrolować realizację kampanii.

Tagi: , , , , , , ,

Udostępnij ten post:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


Powiązane treści

zasady projektowania ulotek

Podstawowe zasady projektowania ulotek reklam...

Marketing bezpośredni to jedna z najstarszych form promocji. J...