logo
logo
logo
logo
Druk ulotek

Druk ulotek: tajniki najpopularniejszego środka reklamowego
Opublikowano: 21 lutego 2022

Ulotki należą do najpopularniejszych instrumentów marketingu oraz reklamy. Jednak, by należycie spełniały swoją funkcję, muszą prezentować określony standard.

Ulotka w służbie reklamy

Ulotki jako forma przekazywania informacji jest tak stara, jak sam druk. Z kolei jej wykorzystywanie w celach marketingowych oraz reklamowych sięga początków tych dziedzin.

Powszechność stosowania ulotek wiąże się mnogością sposobów ich kolportażu. Można je rozdawać na ulicy, w konkretnych punktach, dołączać do zamówień itd. Nie zajmują one publicznej przestrzeni (dzięki czemu nie zostają one niszczone/usuwane), lecz trafiają wprost w ręce potencjalnego klienta.

Rodzaje ulotek

Elementarnym podziałem ulotek jest ten na ulotki zwykłe oraz na ulotki składane. Wybór rodzaju według tego kryterium uzależniony jest od charakteru treści. Jeżeli jest ona trochę bardziej skomplikowana, to wówczas lepszym wyjściem okaże się druk ulotek składanych.

Inną kategorią podziału ulotek jest ich format. Najpopularniejszy standard ulotkowy to A5. Doskonale sprawdzi się on w większości reklamowych zastosowań.

Co powinno zawierać się na ulotce?

Ulotka służąca jako nośnik reklamowy nie powinna być przeładowana informacjami. Jej treść powinna zawierać niezbędne informacje podane w chwytliwej formie, która skłoni osobę będącą w jej posiadaniu do zainteresowania się danym produktem czy wydarzeniem. Perswazyjność przekazu może być wzmacniana odpowiednią szatą graficzną, przede wszystkim umiejętnie dobraną kolorystyką, która będzie wzbudzała pozytywne emocje.

Wyznaczniki skutecznej ulotki

Skuteczność ulotki zależy od wielu czynników. Można wymienić kilka najbardziej oczywistych.

Pierwszym aspektem jest przejrzystość. Bez niej ulotka staje się zbędnym skrawkiem papieru, który najpewniej trafi do kosza po pierwszym kontakcie wzrokowym ze strony odbiorcy. Nasze zamiary oraz to, co chcemy zaproponować potencjalnemu klientowi, powinny być jasne. Treść powinna zawierać również elementy zachęcające odbiorcę do działania, np. do zapoznania się z ofertą znajdującą się na stronie internetowej. Całość dopełnia odpowiednio skomponowana warstwa wizualna, która wzmacnia przekaz treści, a nie powoduje odwracanie od niej uwagi.

Wykonanie ulotek

Druk ulotek jest końcowym etapem ich przygotowania. Powinniśmy go powierzyć specjalistom, którzy dysponują właściwymi umiejętnościami oraz wysokiej jakości sprzętem. Ten końcowy etap, czyli druk ulotek jest bardzo ważny, bo nawet najlepszy projekt graficzny ulotki oraz najbłyskotliwsza treść zejdą na drugi plan, jeśli druk nie będzie stał na wysokim poziomie.

Tagi: , , ,

Udostępnij ten post:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


Powiązane treści

Darmowa reklama w internecie

Darmowe sposoby reklamy w sieci. Tak! W inter...

Reklamowanie się w internecie to bardzo dobry sposób...
Relaunch strony internetowej

Relaunch strony internetowej – generalny remo...

Potrzeby użytkowników i standardy obowiązujące w sieci stale się zmien...
pozycjonowanie

Nowoczesne pozycjonowanie sposobem na osiągni...

Nikogo nie trzeba przekonywać, iż pozycjonowanie strony intern...
pozycjonowanie stron

Jak rozpocząć pozycjonowanie strony?...

W obecnych czasach, technologia towarzyszy nam niemal w każdym aspekci...