• Menu

    Podstawowe zasady projektowania ulotek reklamowych

    Marketing bezpośredni to jedna z najstarszych form promocji. Jego początki sięgają roku 1872, kiedy amerykański sprzedawca Aaron Montgomery Ward znalazł doskonały sposób na dotarcie do klientów ze swoją ofertą.

    zasady projektowania ulotek

    Sposobem tym był katalog produktów dystrybuowany za pośrednictwem poczty. Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę – dał początek istniejącej przez cały XX wiek firmie Montgomery Ward i znalazł licznych naśladowców. Dziś, mimo że od tamtych wydarzeń dzieli nas prawie 150 lat, marketing bezpośredni nadal jest jedną z najpopularniejszych technik reklamowych.

    Czasy się jednak zmieniły, a miejsce katalogów wysyłanych drogą pocztową zajęły ulotki rozdawane na ulicy lub pozostawione w miejscach, w których mogą przebywać potencjalni klienci firmy. Są naprawdę skuteczne, ale tylko jeśli zostaną prawidłowo zaprojektowane. Jak więc powinna wyglądać idealna ulotka reklamowa?

    Pierwsza zasada projektowania ulotek – nie przesadzaj

    Ulotka reklamowa powinna być przede wszystkim czytelna i atrakcyjna wizualnie. Łatwo to powiedzieć, wykonać jest jednak dużo trudniej. Podstawowym błędem popełnianym przez niedoświadczonych projektantów jest bowiem przeładowanie przestrzeni ulotki. Staje się ona przez to nieczytelna, a natłok zawartych na niej informacji zniechęca odbiorcę do zapoznania się z jej treścią. Jeśli nie jesteś pewien swoich umiejętności to, druk ulotek online też będzie dobrą opcją.

    Dlatego przy projektowaniu ulotek reklamowych warto więc kierować się zasadą „less is more”. Dobry projekt powinien wyróżniać się przemyślanym układem graficznym i dużą ilością wolnej przestrzeni. Ulotka nie może też zawierać zbyt wiele zdjęć i innych grafik – w zupełności wystarczą dwie lub trzy ilustracje. Jeśli wymaga tego specyfika twojej działalności, dobrze będzie, gdy wśród nich znajdzie się mapa wyjaśniająca klientom, jak dotrzeć do siedziby firmy.

    Treść jest najważniejsza

    Wspomniana zasada dotyczy również treści ulotki. Pamiętaj bowiem, że duża ilość informacji zmusza projektanta do zastosowania małych fontów, a te niezbyt dobrze wpływają na pierwsze wrażenie odbiorcy. By tego uniknąć, zastanów się, co powinno znaleźć się na ulotce, a czego może na niej zabraknąć. Najważniejszą treść ulotki stanowi „call to action”, czyli wezwanie do działania. Może to być zarówno cena usługi czy dane kontaktowe, jak i kod QR, który przeniesie odbiorcę na twoją stronę.

    Wysoka jakość

    To, że ulotka, którą wręczysz potencjalnym klientom musi być wysokiej jakości nie ulega wątpliwości. Co jednak powinieneś przez to rozumieć? Dobry projekt? Na pewno tak. Przemyślana treść? Oczywiście. Nie zapominaj jednak o papierze, na którym będą wydrukowane ulotki. Absolutne minimum to papier kredowy o gramaturze 135 gramów, chociaż twoje ulotki jeszcze większe wrażenie zrobią, jeśli będą wydrukowana na papierze o dwukrotnie większej gramaturze i pokryte folią lub lakierem.

    Przygotowanie do druku

    Ostatnia, ale równie ważna co poprzednie, kwestia to model przestrzeni barw. Gotowego projektu nie powinieneś bowiem zapisać w formacie RGB. Jest on przeznaczony do prac wyświetlanych jedynie na ekranie komputera i nie sprawdza się przy materiałach drukowanych – w ich przypadku najlepszym rozwiązaniem jest format CMYK, pozwalający na wierne odtworzenie zaprojektowanej przestrzeni barwnej projektu zarówno w druku offsetowym, jak i cyfrowym.

    Źródło: drukarnia Gomeo.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Artykuły powiązane

  • Subskrybuj Nasz Biuletyn

  • Kategorie

  • Subskrybuj Nasz Biuletyn

  • Polecane