logo
logo
logo
logo

Telewizja – narzędzie poznawania języków
Opublikowano: 6 sierpnia 2015

Picture 065Ponad 86 proc. Polaków uważa, że obcojęzyczne programy telewizyjne zdecydowanie ułatwiają naukę języków obcych – takie wnioski płyną z najnowszego badania wykonanego przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych zrealizowanego na zlecenie SES Astra. To o ponad 7 proc. więcej niż w analogicznym badaniu przeprowadzonym w 2013 r. Wtedy podobną opinię podzielało 79,1 proc. ankietowanych.

O tym, że Polacy coraz bardziej cenią sobie naukę poprzez oglądanie programów telewizyjnych, może świadczyć malejący odsetek respondentów, którzy uważają, że telewizja w niewielkim stopniu lub wcale wpływa na naukę języków. W 2013 roku takich odpowiedzi było 16,2 proc. a w tegorocznym badaniu odsetek ten spadł do niespełna 11 proc. Można się zatem spodziewać, że w najbliższych latach zainteresowanie programami w innych wersjach językowych będzie systematycznie rosnąć.

Obecnie Polacy mają do wyboru kilkaset bezpłatnych kanałów w języku angielskim o najróżniejszej tematyce: muzyczne (VIVA), sportowe (Eurosport), informacyjne (Bloomberg, CNBC Europe) lub rozrywkowe. Dzieci mają możliwość obejrzeć programy w języku niemieckim (Disney Chanel, KIKA, Nickeldeon). Programy te są dostępne w odbiorze satelitarnym, m.in. dzięki satelitom ASTRA.

Eksperci podkreślają, że oglądanie obcojęzycznych programów jest skuteczną metodą poznawania języków obcych. Pozwala przyswoić słownictwo, nauczyć się poprawnej wymowy, a także zapamiętać struktury gramatyczne i właściwą konstrukcję zdań.

 

Tagi: , , , , , , , , , ,

Udostępnij ten post:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


Powiązane treści

Jak szybciej uczyć się języka

Jak szybciej uczyć się języka angielskiego?...

Jeśli szukałeś pracy, to z pewnością zauważyłeś, że wszelkie z...