Jednak w tym samym okresie równie wielka liczba sklepów kończy swoją działalność, gdyż nie przebiła się w tym gąszczu konkurencji.
Co sprawia, że mimo iż sukces, prawdziwy sukces odnosi zaledwie garstka szczęśliwców, to wciąż pojawiają się nowi chętni na otwarcie nowego sklepu w sieci? Co musi mieć sklep, aby przynosił odpowiednie zyski swojemu właścicielowi? Zaleceń można spotkać wiele, jednak jeśli by były wszystkie skuteczne, to żaden sklep w sieci by nie zamykał swoich podwojów. Jaki jest więc pomysł na sukces?
Większość osób, które odniosły sukces na miarę nie tylko lokalną, ale przede wszystkim globalną to wizjonerzy. To ludzie, którzy potrafili znaleźć swoją niszę i w tej niszy mimo przeciwności sprzedawali swój projekt. Można się opierać na wytartych ścieżkach, ale wiadomo, że o sukces w tym wymiarze jest trudno. Każdy musi rozpocząć od pytania, co ma do zaoferowania swoim przyszłym klientom. Wiadomo, że produkt który ma być oferowany musi być w pełni legalny, tak samo jak jego sprzedaż.
Jeśli już ma się pomysł na produkt, ważne jest by sprawdzić czy na rynku nie ma już podobnego, a jeśli jest, to należy dokonać analizy jego sprzedaży. Jak wypowiada się specjalista firmy http://pollyart.pl/ z Torunia, warto tę analizę dokonać na podstawie takich czynników jak wygląd produktu i jego prezentacja, cena, wygląd strony sklepu. Na tej podstawie można przygotować strategię promocji sklepu i produktu, by osiągnąć jak najlepszą sprzedaż.
Nie można zapominać, że Internet jest olbrzymim rynkiem i zostać zauważonym pośród tysięcy podobnych sklepów to niezły wyczyn. Trzeba dokładnie się zastanowić nie tylko nad tym do jakiej grupy społeczeństwa kierowana jest sprzedaż produktu, ale również jak wielka jest ta grupa. Czy jest to odbiorca masowy, a może to tylko niewielka nisza. Warto również odpowiedzieć sobie na pytanie, jak zamożna jest grupa, do której produkt jest kierowany.
Wpisując w przeglądarkę nazwę poszukiwanego produktu, klient otrzymuje zazwyczaj setki propozycji sklepów, w których ten produkt można zakupić. Jak pokazują badania, większość klientów kupuje bądź też w pierwszym podanym sklepie, bądź też wybiera ten sklep, który urzekł go swoją szatą graficzną, prezentacją produktu, a także nazwą. Wybierając nazwę sklepu warto przemyśleć, czy ma ona być związana z konkretnym produktem, czy może z branżą.
Może się również zdarzyć tak, że nazwa będzie abstrakcyjna. Najważniejsze jednak, by była chwytliwa, by przyciągała swoich potencjalnych klientów. Wybór nazwy sklepu jest ważny, trzeba sobie uzmysłowić, że będzie ona ze sklepem związana przez dłuższy okres czasu. Nie będzie raczej dobrym pomysłem nazwa może na początku śmieszna, ale na dłuższą metę infantylna i drażniąca. Trzeba również pamiętać, że nie można stosować nazw związanych z wzornictwem zastrzeżonym patentami.
Najlepszy jest pomysł własny i musi wpadać w ucho, szybko być zapamiętany. Dopiero od tego momentu można się zająć pracami nad stroną graficzną sklepu. Ze sklepem internetowym jest nieco trudniej jak ze sklepem tradycyjnym. W tym ostatnim klient ma możliwość dotykania oferowanego produktu, co jest w relacji kupujący sprzedający bardzo istotne.
W przypadku sklepów internetowych tej możliwości już nie ma, trzeba ją zastąpić odpowiednią prezentacją samej strony sklepu, jak i oferowanych produktów. Nie każdy ma zdolności w sferze grafiki komputerowej, dlatego warto opracowanie strony sklepu powierzyć fachowcowi, który pomysły przyszłego kupca przekuje na projekt graficzny.
Podczas opracowania strony sklepu można popełnić wiele błędów, związanych bądź to z niedostateczną prezentacją produktu, jak i z przeładowaniem treści na stronie. Nie można również zapominać, że wchodząc do sklepu sieci produkt ma się rzucać w oczy, cała otoczka jest tylko jego podkreśleniem i nie może go zagłuszać.
Tagi: Internet, Zakupy
Dodaj komentarz