• Menu

    Influencer marketing – co stoi za jego fenomenem?

    Jeszcze niedawno na popularnych twórców internetowych patrzono z powątpiewaniem lub wręcz pogardą, a dziś to właśnie oni wyznaczają trendy i zdobywają najbardziej wartościowe kontrakty reklamowe. Influencer marketing to współcześnie jedna z najczęściej stosowanych technik marketingowych, której na pewno nie można odmówić skuteczności. Dowiedz się, dlaczego tak się dzieje i co sprawia, że reklamy z udziałem influencerów są tak popularne.

    influencer marketing

    Czym jest influencer marketing?

    Słowo „influencer” oznacza w języku angielskim osobę mającą wpływ na innych. Jest powszechnie używane dopiero od czasu znacznego wzrostu popularności portali społecznościowych, blogów i vlogów, ale tak naprawdę influencerzy istnieli od dawna – Internet dał im jedynie większą platformę. Współcześnie są to osoby skupiające wokół siebie wiernych obserwatorów i wpływające na ich decyzje zakupowe.

    Influencer marketing polega na współpracy z takimi twórcami w ramach, np. prezentacji czy recenzji produktu. W ten sposób można osiągnąć różne cele, począwszy od zwiększenia rozpoznawalności nowej na rynku marki, a skończywszy na zwiększaniu sprzedaży.

    Influencer marketing – jak to działa?

    Jak to działa? Mechanizm, od którego zależy skuteczność reklam z udziałem influencerów, jest dość prosty. Ich rekomendacje są odbierane przez publikę w zbliżony sposób do rekomendacji bliskich – rodziny czy znajomych. Badania wskazują wręcz, że więcej internautów ufa blogerom czy vlogerom bardziej niż rodzinie i znajomym. Może to wynikać z eksperckiego wizerunku, jaki mają określeni twórcy w konkretnych dziedzinach. Dobrze zorganizowany influencer marketing skupiony jest na pokazywaniu zalet produktów i korzyści z ich posiadania. Zwykle treść takich reklam jest znacznie dłuższa i bardziej szczegółowa niż w przypadku, np. spotów w telewizji, bannerów w Internecie, reklam w przestrzeni miejskiej i innych podobnych form. Zdecydowanie wpływa to na ich skuteczność.

    Influencerzy gromadzą wokół siebie ufające im i zaangażowane grupy osób, zazwyczaj wyznających wspólne wartości lub dzielących zainteresowania. Dzięki temu wybór odpowiedniego reprezentanta marki pozwala trafić do określonej grupy docelowej. W przypadku wielu innych form reklamy jest to znacznie trudniejsze.

    Dlaczego warto inwestować w influencer marketing?

    Internet to obecnie najważniejsze miejsce poszukiwania informacji o produktach i usługach. To również główna przestrzeń do komunikacji międzyludzkiej. Tradycyjne media natomiast z dnia na dzień tracą na znaczeniu, podobnie jak oczywiste i nachalne reklamy, które zwykle przynoszą więcej szkody niż pożytku.

    Influencer marketing jest sposobem na bezpośrednie dotarcie do klienta. Zwykle ma formę personalnego polecenia – dlatego jest tak skuteczny. Dobrze zaplanowana i poprowadzona kampania z udziałem odpowiednio dobranych twórców internetowych, może przynieść firmie ogromne korzyści. Jeśli do tej pory nie korzystałeś z influencer marketingu, najwyższy czas to zmienić – najlepiej z pomocą doświadczonej agencji!

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Artykuły powiązane

  • Subskrybuj Nasz Biuletyn

  • Kategorie

  • Subskrybuj Nasz Biuletyn

  • Polecane