• Menu

    Prąd w firmie: oszczędzanie czy zmiana dostawcy?

    Szacuje się, że niemal jedną trzecią kosztów operacyjnych ponoszonych przez firmy stanowią opłaty za prąd. Dlatego przedsiębiorcy, poszukując oszczędności, często wprowadzają zasady racjonalnego korzystania z energii elektrycznej.

    Codzienna praca biura pochłania mnóstwo energii elektrycznej. Najwięcej jej potrzebują sprzęty: komputery, drukarki, kserokopiarki, grzejniki i klimatyzacja. Nieodpowiednia ich eksploatacja wiąże się z wyższymi opłatami za prąd. Co zrobić, by zmniejszyć rachunki?

    Prąd w firmie

    Wyłączać sprzęt biurowy

    Bardzo często w ramach ekonomii prądu, firmy decydują się na żarówki energooszczędne. To jednak za mało, aby zmniejszyć rachunki. Po skończonym dniu pracy pracownicy biura rozchodzą się do domów, a wtedy w pomieszczeniach gaśnie światło. Pozostają jednak komputery w trybie czuwania, podłączone do kontaktu ładowarki i nieuśpione drukarki.

    Świecąca dioda na monitorze oznacza, że urządzenie wciąż pobiera prąd. Pozostawiony w takim stanie komputer potrafi zwiększyć koszt zużycia energii o połowę. Najbardziej energochłonna jest jednak kserokopiarka: jeśli urządzenie jest stale włączone, to potrafi wykorzystać o 1000 kWh prądu więcej w skali roku. Warto także pamiętać, że działające kserokopiarki wytwarzają dużo ciepła i dlatego nie powinny się znajdować w klimatyzowanym pomieszczeniu.

    Pobierają prąd także podpięte do kontaktu ładowarki, nawet jeśli nie są podłączone aktualnie do telefonu czy laptopu. Laptop zaś czepie energię nawet po całkowitym naładowaniu baterii, o ile jego zasilacz znajduje się w gniazdku elektrycznym. Prąd pochłaniają również wszystkie inna urządzenia biurowe znajdujące się w stanie uśpienia: głośniki, ekspres do kawy, czajnik, modem, faks, mikrofalówka, modem. Przez co firma może tracić do kilkuset złotych rocznie.

    Modernizować sprzęt

    Dużą oszczędność w firmie gwarantuje wymiana starszych modeli sprzętów biurowych na nowoczesne, cechujące się wysoką klasą energooszczędną (A+, A++).

    W wypadku większych zakładów przemysłowych rozwiązaniem okaże się również modernizacja hal produkcyjnych pod kątem oszczędzania energii. Do zakresu modernizacji będzie wchodziło: uszczelnianie okien, drzwi i dachów, aby ograniczyć ucieczkę ciepła; obniżenie stropów w ogrzewanych pomieszczeniach; termoizolacja zewnętrznej elewacji budynków; zamontowanie automatycznie zamykanych drzwi. Przed wprowadzeniem zmian warto jednak wykonać audyt energetyczny, który pozwoli określić sposoby obniżenia zużycia prądu, wyceni ich koszty oraz pozwoli dobrać rozwiązanie najbardziej korzystne finansowo dla firmy.

    Dopasować ofertę do potrzeb

    Bardzo wiele firm traci przez nieodpowiednie dopasowanie oferty sprzedawcy prądu do potrzeb danego przedsiębiorstwa. To jednak leży w interesie właściciela, by określić zapotrzebowanie na energię elektryczną w swojej firmie, a następnie dopasować do niego plan taryfowy. Aby dokonać rachunków, należy wziąć pod uwagę zużycie prądu w latach ubiegłych i na podstawie tych wartości obliczyć średnie miesięczne zapotrzebowanie na prąd oraz jego rozkład w czasie. Mając te informacje, można już szukać korzystnego planu taryfowego albo zwrócić się bezpośrednio do dostawcy prądu z prośbą o pomoc w wyborze konkretnej oferty.

    Zmienić dostawcę prądu

    Co roku miliony Polaków zmieniają operatora telefonicznego. Zmiana dostawcy energii wciąż jest mniej popularna – w zeszłym roku z tej możliwości skorzystało ok. 150 tys. osób. Z czego to się bierze? Najczęściej z niewiedzy, jakie korzyści przynosi taka zmiana. Zwłaszcza dla firm.

    Klienci biznesowi dla sprzedawców energii elektrycznej to wciąż bardzo pożądana grupa docelowa. Duża konkurencja na tym polu sprawia, że bardzo często przedsiębiorcy, którzy zdecydują się na zmianę dostawcy prądu, mogą liczyć na bardzo atrakcyjną obniżkę rachunków u nowego sprzedawcy. Przedsiębiorcy mogą liczyć także na szereg innych udogodnień, jak gwarancja stałej ceny przez cały okres obowiązywania umowy lub, jak to jest w EDF Polska, dodatkowe obniżenie rachunku przez pierwsze miesiące umowy.

    Czemu jest to takie ważne? Bardzo duża jest bowiem dynamika zmian stawek sprzedaży – w wielu ofertach dla klientów indywidualnych ceny za prąd wahają się co kilka miesięcy. W takich warunkach ciężko o zaplanowanie oszczędności. Gwarancja ceny daje natomiast pewność ochrony przed niekorzystnymi zmianami cen prądu. Co ważne, atrakcyjne oferty są przez sprzedawców prądu kierowane nie tylko do większych przedsiębiorstw. Coraz więcej dostawców energii adresuje produkty energetyczne także do właścicieli małego i średniego biznesu.

    3 odpowiedzi na “Prąd w firmie: oszczędzanie czy zmiana dostawcy?”

    1. jagna pisze:

      art sponsorowany jak nic

    2. Jawrys pisze:

      A ja mogę polecić firmę Axpo jako dystrybutora energii elektrycznej. Znacznie obniżyłem koszty comiesięcznych rachunków bez najmniejszych problemów po drodze:) Podoba mi się też, że cała energia pochodzi ze źródeł odnawialnych, więc oszczędzając możemy być również ekologiczni:)

    3. Przemyślana energia pisze:

      Jeśli nie wiesz czy aby nie przepłacasz za prąd sprawdź czy moc zadeklarowana nie jest wyższa od zużytej (niepotrzebnie wtedy płacisz za coś czego nie wykorzystujesz) i na odwrót (jeśli przekraczasz zużycie płacisz więcej i to o kilkanaście złoty za 1kw) Jeśli potrzebujesz pomocy to napisz : przemyslana.energia@wp.pl

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Artykuły powiązane

  • Subskrybuj Nasz Biuletyn

  • Kategorie

  • Subskrybuj Nasz Biuletyn

  • Polecane