Praca na każdym stanowisku w firmie spedycyjnej jest dynamiczna. Czasu nigdy nie jest za wiele, a często jego brak powoduje natłok obowiązków. Jednak ci, którzy w spedycji pracują od lat wiedzą, że bez presji czasu ich praca nie byłaby taka wyjątkowa.
Spedytor to specjalista zajmujący się organizacją przewozu ładunków. W zależności od wielkości firmy spedycyjnej oraz floty może on pełnić niemal wszystkie obowiązki związane z terminowym przygotowaniem i zabezpieczeniem przewozu ładunków, ale może zajmować się tylko określonym krajem, tylko częścią floty, tylko nadzorem nad pracą asystentów.
Spedytorzy w dużych firmach zwykle zajmują się konkretnymi trasami, specyficznymi ładunkami lub obsługą kilku klientów. Ale są i firmy, gdzie jednocześnie trzeba pozyskiwać kontrahentów i utrzymywać właściwe relacje ze stałymi klientami. Warto dowiedzieć się dokładnie jaki będzie zakres naszych obowiązków, zanim zdecydujemy się przyjść na dzień próbny do danej firmy.
Oczywiście dobrze jest mieć studia, które przygotowują teoretycznie do pracy w spedycji, ale nie jest to warunek konieczny. Można zacząć pracę w spedycji międzynarodowej od szczebla asystenta czy nawet sekretarz i piąć się po szczeblach kariery, jednocześnie obserwując bardziej doświadczonych w zawodzie.
Warto już planując karierę w spedycji wybierać firmy z bogatą historią i zapleczem jak TSL NORDIC. Dzięki temu już na początku nauczymy się mechanizmów działania dużego przedsiębiorstwa spedycyjnego, a do tego zyskamy dostęp do nowoczesnego oprogramowania i doświadczonych osób.
Spedycja międzynarodowa to dynamiczna branża, w której stawia się na ludzi elastycznych, opanowanych i potrafiących jednocześnie dbać o kilka lub nawet kilkanaście rzeczy. Jeśli chodzi o kierowców, zwykle w międzynarodowej spedycji pracę znajdują ci z długim stażem. Doskonale orientujący się w mapie Europy, radzący sobie w najbardziej kłopotliwych sytuacjach, jakie mogą mieć miejsce na drodze. Dobry kierowca powinien też znać swój samochód i potrafić o niego zadbać. Pilnować przeglądów, jeździć tak samo dobrze na skrzyni manualnej, jak i automacie oraz dbać o ekonomikę jazdy.
Jeśli chodzi o pracowników biurowych, którzy organizują cały proces logistyczny przewozu transportu z jednego na drugi koniec Europy, liczy się dokładność i zaangażowanie. Skrupulatne sprawdzanie terminów oraz entuzjazm w pozyskiwaniu nowych zleceniodawców. Spedytor międzynarodowy ma nie tylko optymalnie zaplanować pracę kierowców, ale optymalizować koszty spedycji, dbać o to, by przestoje nie były za długie, interesować się stanem technicznym pojazdów oraz pracą kierowców.
Praca w spedycji na pewno jest ciekawa i może być satysfakcjonująca nie tylko finansowo. Trzeba się jednak przygotować, że nie będzie to praca typowo biurowa, której koniec wyznacza godzina 17.00 w piątek. Często kontrola tras i kontakt z klientem wymagany jest także w weekendy, a nawet święta.
Praca dla kierowców w Niemczech: https://asmo-solutions.pl/kat_oferty/transport-i-logistyka/kierowca-ce-c/
zobacz też : JAKA SUKIENKA NA ROZMOWĘ O PRACĘ?
Tagi: praca, Spedycja, spedycja międzynarodowa, Spedytor, transport
Dodaj komentarz