logo
logo
logo
logo
pozycjonowanie stron

Pozycjonowanie stron internetowych w sektorze MSP. Jak zacząć i czego się wystrzegać?
Opublikowano: 16 czerwca 2018

Prowadzisz niewielką firmę i zamierzasz rozszerzyć działalność lub po prostu zwiększyć sprzedaż?

Coraz szybciej rozwijająca się branża e-commerce wpływa na sposób funkcjonowania współczesnych przedsiębiorstw, a widoczność w internecie jest czynnikiem wręcz determinującym rozwój Twojej firmy. Reasumując, zależy Ci na stałym wzroście? Wypromuj swoją stronę w sieci poprzez dobre pozycjonowanie.

Specyfika MSP

Małe i średnie przedsiębiorstwa to największy kolektyw uczestników współczesnej gospodarki rynkowej. Obecnie, ich duża ilość w Polsce jest wynikiem znaczących przemian gospodarczych, które nastąpiły w latach 90. ubiegłego wieku. Na tak zwaną “eksplozję przedsiębiorczości” w latach 1989-1993 złożyły się takie czynniki, jak rozszerzająca się prywatyzacja, panujące bezrobocie czy likwidowanie nieefektywnych przedsiębiorstw.

W ostatnim czasie, po roku 2000, również wzrosła ilość małych podmiotów gospodarczych w związku z pojawieniem się na rynku pracy przedstawicieli pokolenia „Y” z wyżu demograficznego w latach 80. Humaniści wykształceni na fali boomu na edukację i mody na szkolnictwo wyższe, po ukończeniu studiów zetknęli się z rynkowymi realiami. Ich wzniosłe ideały zawodowe rozbiły się o rzeczywistość, dlatego zdecydowali się na założenie firm w branży gastronomicznej, rzemieślniczej lub usługowej.

Małe i średnie przedsiębiorstwa oraz rozgrywająca się między nimi zdrowa konkurencja, są jednym z głównych motorów napędzających wzrost gospodarczy. Ich właściciele, świadomi wzrastającego znaczenia internetu, coraz aktywniej korzystają z nowych technologii i mediów społecznościowych. To ludzie przedsiębiorczy, którzy dostrzegają zalety płynące z pozycjonowania stron w sieci, korzystania z rozmaitych usług reklamowych czy optymalizacji witryn WWW pod kątem SEO i UX.

Widoczność w sieci

Jeśli nie jesteś w sieci, to znaczy, że nie istniejesz. Przytoczone twierdzenie to rzecz jasna przesada, ale wskazująca na znaczenie pewnych trendów we współczesnym, zinformatyzowanym społeczeństwie. Internauci, w celu odnalezienia poszukiwanego produktu lub usługi, najczęściej wystukują słowa kluczowe w wyszukiwarce Google. Bardzo często skupiają się na pierwszych dziesięciu wynikach i nie przeglądają kolejnych, dlatego tak ważna jest dbałość o dobre wypozycjonowanie strony, by ta znalazła się w czołówce.

Właściciel małego przedsiębiorstwa, rozpoczynając działania pozycjonerskie, powinien być świadomy tego, że duże firmy zaanektowały już często wyświetlane, “oczywiste” frazy, typu “agencja marketingowa”. Dlatego posługiwanie się niejednokrotnie wpisywanymi wyrażeniami bywa bezcelowe i warto zadbać o zawężenie pozycjonowania, np. dodając lokalizację czy bardziej szczegółowy opis produktu lub usług.

Gdy potencjalny klient trafi na Twoją stronę, wystarczy mu tylko 10 sekund, by ocenić, czy jest ona atrakcyjna i przyjazna. Zatroszcz się zatem o to, by miała interesujący design i ciekawą, a przy tym merytoryczną treść. Oryginalna konstrukcja witryny z wartościowymi treściami jest bardzo istotna, gdyż algorytmy Google faworyzują nieszablonowe teksty, a dobra optymalizacja pod kątem UX (ang. doświadczenie użytkownika) zatrzyma internautów na dłużej.

Pozycjonowanie stron dla każdego

Silnie rozwijająca się dziedzina SEO nie jest dobrem luksusowym, przeznaczonym wyłącznie dla większych firm. Pozycjonowanie stron może być dostępne dla każdego przedsiębiorcy, który pragnie rozwinąć swoją działalność i poczuć, jak rosną jego dochody. Warto powierzyć to zadanie specjalistom z tej dziedziny, którzy odpowiednio zmodyfikują Twoją witrynę, rozbudują ją, wdrożą właściwe linkowanie zewnętrzne i wewnętrzne.

Profesjonalny pozycjoner zadba o właściwe poprawki w kodzie strony internetowej, słowa kluczowe oraz wyróżniające się treści i grafiki, które zapewnią witrynie indywidualny rys. Składają się na to również takie zmienne, jak długość tekstów oraz odpowiednie podpisy pod zdjęciami. Bardzo istotne jest szyfrowanie HTTPS, które zapewnia autentyczność źródła strony, zapobiega przechwytywaniu i zmianie przesyłanych danych.

Szeroko pojęte działania promocyjno-marketingowe w sieci uwzględniają jeszcze inne sposoby na wypromowanie marki, takie jak obecność w social media, na Google Maps i w różnego rodzaju aplikacjach na smartfony. Są to jednak działania poboczne. Liczy się to, byś pamiętał, że każdy drobiazg jest na wagę złota, a cała strategia powinna być dokładnie przemyślana. Jej efekty będą wtedy sukcesywnie i długofalowo wpływać na rozwój Twojej firmy i jej wirtualnej wizytówki.

Tagi: , , ,

Udostępnij ten post:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


Liczba komentarzy: Jeden komentarz
  • Krystian pisze:

    Pełna zgoda, poprawiła się znacznie sprzedaż od momentu, w którym zacząłem pozycjonować najbardziej marżowe produkty.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


Powiązane treści

call tracking

Сall tracking: czym jest i jak działa...

Telefony od zainteresowanych klientów są nadal cennym źródłem sprzedaż...
SEO strony internetowej

SEO strony internetowej – jak to zrobić...

Pozycjonowanie stron internetowych to proces niezbędny dla każ...
Jak wyróżnić firmę na targach

Jak wyróżnić swoją firmę na targach?...

Udział w targach i konferencjach może być doskonałą strategią...
Grawer laserowy

Zastosowanie grawera laserowego w personaliza...

Grawer laserowy to zaawansowana technologia służąca do precyzyjnego ci...