• Menu

    Optymalizacja sprzedaży – najlepsze kanały marketingowe

    Każda firma, która sprzedaje swoje produkty i usługi, wie, jak istotną rolę odgrywa dobry marketing. Jeśli zastanawiasz się, w jaki sposób dokonać optymalizacji sprzedaży i na jakie działania się zdecydować, koniecznie sprawdź ten artykuł! Podpowiadamy, jak łączyć komunikację z klientami, by dokonać optymalizacji sprzedaży!

    optymalizacja sprzedaży

    Kanały komunikacji z klientami

    Rozwój technologii sprzyja marketingowcom. Mogą oni korzystać z najróżniejszych form reklamy i komunikacji z klientem – nie tylko w outdoorze, ale też innymi kanałami. Jakimi? Wraz ze wzrostem znaczenia smartfonów oraz ogólnie pojętego marketingu online, zmieniły się sposoby przyciągania uwagi konsumentów. Chcąc zwrócić na siebie uwagę klienta i zoptymalizować sprzedaż, warto prowadzić komunikację wielokanałową. Oto kilka przykładów, które mogą sprawdzić się także w Twoim biznesie!

    • Aplikacje mobilne – znacząco ułatwiają realizowanie zakupów przez klientów, ale jednocześnie dają marketingowcom spore pole manewru. Mogą bowiem wysyłać powiadomienia, udostępniać kupony rabatowe czy śledzić decyzje zakupowe konsumentów. Minusem tego rozwiązania są jednak koszty stworzenia i obsługi aplikacji. Rozwiązanie opłacalne dla dużych firm.
    • E-mail – to oczywiście jedno z najpopularniejszych, najbardziej opłacalnych i najtańszych rozwiązań. Klienci udostępniający swój adres e-mail (np. newsletter, zgoda przy zakupach, karta stałego klienta itp.) wyrażają zgodę na otrzymywanie treści marketingowych, przez co firma może przesyłać spersonalizowane treści. Mailowo można informować np. o promocjach, rabatach, niedokończonych zakupach, nowościach czy kampaniach marki.
    • SMS marketing – zacznijmy od tego, że wg statystyk aż 98% wiadomości SMS jest odczytywanych. Bez wątpienia więc SMS marketing to skuteczna forma komunikacji, która niemal zawsze dociera do klientów. Krótkie wiadomości są chętnie czytane, a odpowiednio sformułowane mogą przekładać się na pożądaną konwersję. Mobile marketing przydaje się do informowania o promocjach, nowościach, uzupełnionych brakach towaru czy przypominać o wizycie!

    Jak zoptymalizować sprzedaż, korzystając z różnych kanałów komunikacji?

    Mówi się, że dobry marketingowiec musi mieć w sobie coś z DJ-a. Nie bez powodu! Powinien on dobrze miksować ze sobą różne formy reklamy i komunikacji z klientami, aby działania przynosiły pożądany rezultat. Co więcej, podobnie jak DJ, musi wiedzieć, co i dla kogo „zagrać”. Niektórzy klienci chętniej pobiorą aplikację i będą z niej regularnie korzystać, z kolei dla innych najlepszy będzie SMS marketing. Aby stworzyć udany „set”, trzeba zastanowić się, które narzędzie sprawdzi się najlepiej na danym etapie przygody klienta. Przemyślane korzystanie ze wszystkich kanałów komunikacji może zwiększyć sprzedaż, poprawić wizerunek marki oraz zapewnić lojalność klientów.

    Jak to może wyglądać? Na przykład salon fryzjerski umawia wizytę klienta telefonicznie, później wysyła mu przypomnienie SMS-em. Klientowi oferowana jest zniżka za zapis do newslettera. Po wizycie otrzymuje on wiadomość e-mail z prośbą o wystawienie oceny i linkiem do aplikacji mobilnej, w której czekał będzie na niego kod rabatowy na kolejne usługi.

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Artykuły powiązane

  • Subskrybuj Nasz Biuletyn

  • Kategorie

  • Subskrybuj Nasz Biuletyn

  • Polecane