Omnichannel to nowe spojrzenie na sprzedaż wielokanałową, dzięki któremu komunikacja z klientem jest spójna na każdej płaszczyźnie. Strategia zwiększa zyski sklepów internetowych i stacjonarnych, dostosowując ofertę stacjonarną i internetową do potrzeb klientów.
Polacy chętnie kupują w Internecie, o czym świadczy między innymi wzrost sprzedaży odzieży online. W 2018 roku ponad 70 procent ubrań zostało sprzedanych w sieci, nawet gdy ich odbiór miał miejsce w sklepach stacjonarnych. Dzięki omnichannel zyskują zarówno sklepy, jak i klienci. Pełna kontrola nad procesem sprzedażowym sprawia, że klienci widzą w danej marce zaufanego partnera, który udziela rzetelnych informacji i oferuje produkty, które rzeczywiście znajdują się w jego sklepie. Dokonywanie zamówień przez Omnichannel jest łatwe i szybkie, a proces realizacji zamówienie przebiega sprawnie.
Zamówienia realizowane za pomocą https://fastwhitecat.com/omnichannel/ można odbierać i zwracać w sklepach stacjonarnych, co ułatwia klientom dokonywanie zwrotów niepasującej odzieży czy wymiany produktów na inny. Odbiór towaru w sklepie stacjonarnych jest również korzystny z punktu widzenia sklepu – klient może zdecydować się na zakup innych towarów, które spodobają mu się w sklepie. Dodatkowo ewentualna wymiana towaru może odbyć się już podczas jego odbierania, co przyśpiesza ponowne uwzględnienie przedmiotów w stanie magazynowym. Jeżeli klient chce odebrać towar we własnym domu, ma możliwość zamówienia jego dostawy przez kuriera.
Omnichannel to strategia, dzięki której buduje się pozytywny wizerunek marki. Możliwość wybierania różnych opcji dostawy i sprawdzania dostępności produktów w sklepie stacjonarnym zwiększa wiarygodność sklepu oraz poprawia jej postrzeganie przez grupę docelową. Elastyczność oferty staje się większa, a grono stałych klientów poszerza się także o osoby, które do tej pory z różnych przyczyn rezygnowały z zakupów w danym sklepie.
Marka ma możliwość sprawdzania, jakie produkty cieszą się największym zainteresowaniem i są najczęściej oglądane przez osoby wchodzące na stronę internetową. W sklepach stacjonarnych jest to niemożliwe, gdyż klienci oglądając towar na półkach nie pozostawiają po sobie żadnych „śladów”, natomiast w Internecie takie „ślady” są widoczne. Tym samym sklep online może podpowiadać klientom, co jest modne w danym czasie i poszukiwane przez innych klientów. Odbiorcy mogą dzięki temu szybciej znajdywać rzeczy, które mogą się im przydać, co wpływa na pozytywny odbiór marki.
Tagi: Internet, marka, Omnichannel, sprzedaż, WizerunekNic dziwnego, że tak sie dzieje, ludzie mają wszystko dostepne bez wychodzenia z domu, ja sama jestem zwolenniczka kupowania przez internet, znalazłam fajny sklep z ciekawymi ubraniami moorea-shop.pl
Dodaj komentarz