• Menu

    Sprzedaż na Amazon – na co zwrócić uwagę?

    Rozpoczęcie własnego biznesu na Amazonie jest dosyć proste, jednak trzeba wiedzieć, jakie czynniki należy brać pod uwagę i jakie kolejne kroki podejmować. Jeśli czujesz się zagubiony i nie wiesz, od czego zacząć, ten artykuł z pewnością ci w tym pomoże. 

    Wielu sprzedawcom nie udaje się odnieść sukcesu na Amazonie tylko dlatego, że nie rozumie procesów, jakimi kieruje się ta platforma. Jest to niezbędne, by stworzyć dobry, efektywny model biznesowy sprzedaży międzynarodowej.

    Sprzedaż na Amazon

    Jak działa Amazon?

    Większość produktów, które znajdziemy na Amazonie, nie pochodzi bezpośrednio od firmy Amazon. Oczywiście Amazon jako producent ma również swoje własne produkty, takie jak głośniki Amazon Echo, tablety, asystentkę głosową Alexa czy inne popularne sprzęty.  Jednak nie jest producentem zdecydowanej większości produktów znajdujących się na platformie. Są one wystawiane przez dystrybutorów lub resellerów . To łączy Amazon na przykład z platformą, która jest bardzo popularna w Polsce – Allegro.

    Amazon zarabia na każdej transakcji, dlatego jest to dla nich bardzo opłacalne. Nie są to z reguły duże kwoty, ale biorąc pod uwagę, jak ogromna liczba produktów znajduje się na platformie – składa się to na imponującą sumę.

    Co należy brać pod uwagę?

    Szacuje się, że aż 90% nowych biznesów wycofuje się ze sprzedaży na Amazonie zaledwie po paru miesiącach. Powodem nie jest to, że Amazon nie daje perspektyw na rozwój swojego biznesu, ale fakt, że przedsiębiorcy nie do końca wiedzą , jakie kroki należy podjąć, aby zacząć. Potrzebna jest wnikliwa analiza rynku i poświęcenie całemu procesowi maksymalnej ilości energii i czasu.

    Trzeba także pamiętać o tym, że zaniedbanie tego początkowego stadium wiąże się często z bolesnymi stratami finansowymi. Konkurencja może okazać się zbyt duża lub nasz plan marketingowy – zbyt banalny. W przeprowadzeniu takiej analizy i ustaleniu szczegółowego planu działania mogą pomóc specjaliści sprzedaży na Amazon, chociażby firma Nethansa.

    Kolejnym poważnym błędem początkujących jest zlekceważenie regulaminu i ogólnych zasad, według których działa platforma Amazon. Nieznajomość regulaminu niestety nie zwalnia nigdy z jego stosowania. Złamanie zasad może zakończyć się bardzo niekorzystnie dla naszej firmy – stratą pieniędzy czy zawieszonym kontem.

    Przykładowa strategia sprzedaży na Amazonie

    Jeśli pragniemy rozpocząć swój biznes na międzynarodową skalę, możemy na przykład zacząć sprzedawać  produkty popularne w Polsce na najbliższy rozwinięty rynek, czyli do Niemiec.  Dla naszego zachodniego sąsiada Amazon jest bardzo popularną platformą, ponad połowa zakupów online odbywa się właśnie tam. Co ciekawe, wysyłki z Polski do Niemiec potrafią być tańsze niż usługi przesyłowe w obrębie samych Niemiec. Możemy więc wykorzystać ten fakt na swoją korzyść.

    Jednym ze sposobów jest zakupienie produktów w naszym lokalnym sklepie, a później sprzedawanie ich z odpowiednim zyskiem. Warto zwrócić uwagę nie tylko na rzeczy, których w Niemczech nie ma, ale również na te, które w Polsce można kupić znacznie taniej – nawet gdy doliczymy do ostatecznej ceny naszą marżę oraz koszt wysyłki za granicę.

     

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Artykuły powiązane

  • Subskrybuj Nasz Biuletyn

  • Kategorie

  • Subskrybuj Nasz Biuletyn

  • Polecane