• Menu

    Sprzedaż na Amazon – na co zwrócić uwagę?

    Rozpoczęcie własnego biznes na Amazonie jest dosyć proste, jednak trzeba wiedzieć, jakie czynniki należy brać pod uwagę i jakie kolejne kroki podejmować. Jeśli czujesz się zagubiony i nie wiesz, od czego zacząć, ten artykuł z pewnością ci w tym pomoże.

    Wielu sprzedawców upada tylko dlatego, że nie rozumie procesów, jakimi kieruje się serwis. Jest to niezbędne, by stworzyć dobry, efektywny model biznesowy – i to powinien być nasz pierwszy krok.

    Sprzedaż na Amazon

    Jak działa Amazon?

    Po pierwsze, większość produktów, które znajdziemy na Amazonie, nie pochodzi bezpośrednio od firmy Amazon. Oczywiście Amazon jako producent ma również swoje własne produkty, takie jak głośniki Amazon Echo, tablety, Alexa czy inne popularne sprzęty. Amazon jednak nie jest producentem zdecydowanej większości ofert znajdujących się na platformie. Są one wystawiane przez przedsiębiorstwa lub osoby prywatne, które na przykład chcą pozbyć się niepotrzebnych już im rzeczy. To łączy Amazon na przykład z platformą, która jest bardzo popularna w Polsce – Allegro.

    Amazon oczywiście zarabia na każdej transakcji, dlatego jest to dla nich bardzo opłacalne. Nie są to z reguły duże kwoty, ale biorąc pod uwagę, jak ogromna ilość produktów znajduje się na platformie – grosz do grosza składa się na imponującą sumę.

    Co należy brać pod uwagę?

    Szacuje się, że aż 90% nowych biznesów wycofuje się ze sprzedaży na Amazonie zaledwie po paru miesiącach. Powodem nie jest to, że Amazon nie daje perspektyw na rozwój swojego biznesu, ale fakt, że nie do końca wiemy, jakie kroki należy podjąć. Potrzebna jest wnikliwa analiza rynku i poświęcenie całemu procesowi maksymalnej ilości energii i czasu. Trzeba także pamiętać o tym, że zaniedbanie tego początkowego stadium wiąże się często z bolesnymi stratami finansowymi. Konkurencja może okazać się zbyt duża lub nasz plan marketingowy – zbyt banalny. W przeprowadzeniu takiej analizy i ustaleniu szczegółowego planu działania mogą pomóc specjaliści sprzedaży na Amazon, chociażby firma Nethansa.

    Kolejnym poważnym błędem początkujących jest zlekceważenie regulaminu i ogólnych zasad, według których działa platforma Amazon. Nieznajomość regulaminu niestety nie zwalnia nigdy z jego stosowania. Złamanie zasad może zakończyć się bardzo niekorzystnie dla naszej firmy – stratą pieniędzy czy zawieszonym kontem.

    Przykładowa strategia sprzedaży na Amazonie

    Jeśli pragniemy rozpocząć swój biznes, możemy na przykład zacząć odsprzedawać produkty popularne w Polsce na zachodni – chociażby niemiecki – rynek. W Niemczech Amazon jest bardzo popularną platformą, ponad połowa zakupów online odbywa się właśnie tam. Co ciekawe, wysyłki z Polski do Niemiec potrafią być tańsze niż usługi przesyłkowe w obrębie samych Niemiec. Możemy więc wykorzystać ten fakt na swoją korzyść.

    Jednym ze sposobów jest zakupienie produktów w naszym lokalnym sklepie, a później sprzedawanie ich z odpowiednim zyskiem. Warto zwrócić uwagę nie tylko na rzeczy, których w Niemczech nie ma, ale również na te, które w Polsce można zakupić znacznie taniej – nawet gdy doliczymy do ostatecznej ceny naszą marżę oraz koszt wysyłki za granicę.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Artykuły powiązane

  • Kategorie