Turystyka biznesowa, z angielskiego MICE (Meeting – Incentive – Conferences – Event), zyskuje w Polsce co raz większą popularność. Obecnie jest niezwykle ważnym segmentem rynku turystycznego. Z roku na rok ta forma tego marketingu ewoluuje, zwiększa się świadomość klientów, powstają samodzielne struktury, a także zaplecze do organizowania projektów w tej dziedzinie turystyki. Działanie branży MICE jest ściśle nastawione na osiągnięcie jasno sprecyzowanego dla danej firmy celu.
Co właściwie mieści w sobie pojęcie turystyka biznesowa? Swoim zakresem obejmuje ogół czynności związanych z przejazdem i pobytem uczestników na różnych spotkaniach grupowych, które są realizowane poza siedzibą organizatora, czyli zleceniodawcy.
Ten sektor turystyki jest powiązany z wykonywanym zawodem i dzieli się na kilka sekcji takich jak:
– spotkania grupowe, czyli konferencje lub seminaria,
– wystawy, czyli targi, pokazy dla branży lub klientów,
– podróże motywacyjne,
– imprezy firmowe.
MICE charakteryzuje się wysoką specjalizacją oraz osiąganiem najwyższych zysków, wyższych niż w przypadku pozostałych rodzajów turystyki.
W Polsce turystyka biznesowa swój początek miała w latach 90., na świecie była już wtedy bardzo popularna. Obecnie MICE ma coraz większe znaczenie gospodarcze, jest sektorem niezwykle ekspansywnym. Rozwój branży warunkuje także rozwój hoteli oraz instytucji szkoleniowych, przynosi zyski centrom handlowym i restauracjom. Skutkiem intensywnie rozwijającej się turystki biznesowej jest także efektywna promocja miast oraz całych regionów.
Specjaliści z branży MICE w swojej pracy wykorzystują serwisy internetowe, które świadczą kompleksowe usługi. Dany serwis prowadzi działania w zakresie poszukiwania obiektów z odpowiednim zapleczem technicznym, które zapewni uczestnikom jak największy komfort podczas spotkania biznesowego. Dla organizatorów spotkań przygotowane są rozbudowane wyszukiwarki, które pozwalają określić lokalizację, dojazd, zakwaterowanie, wyposażenie sal oraz inne atrakcje.
Serwis konferencje.pl jest specjalistycznym katalogiem, w którym możemy wyszukać polskie obiekty konferencyjne i inne usługi niezbędne do organizacji imprez. Skorzystanie z takiego serwisu z pewnością ułatwi i przyśpieszy znalezienie, a także wybór obiektów, usług i atrakcji na każdą konferencję. Dodatkowo serwis ten przygotował również przewodniki regionalne, które prezentują aktualności dotyczące obiektów w regionie i wydarzeń branżowych. Takie rozwiązanie jest idealne dla klientów zorientowanych na dane miasto np. Warszawę lub Wrocław.
Prognozy dla turystki biznesowej są bardzo obiecujące, zapotrzebowanie na tego rodzaju usługi jest i nadal rośnie. Nurt turystyczny zyskał wielu zwolenników w dość krótkim czasie, przynosi zyski i wiele korzyści dla obu stron współpracujących.
Dodaj komentarz