logo
logo
logo
logo
Marketing produktowy

Marketing produktowy – jak wykorzystać jego zalety?
Opublikowano: 29 października 2017

W dzisiejszych czasach pojawia się coraz więcej dziedzin życia, na których można dorobić się niezłych pieniędzy. Przykładem takich działań w ostatnich latach jest z pewnością wielka popularność aktywnego trybu życia, a co za tym idzie różnorodnych zajęć fitness, siłowni czy rozmaitych sportów.

Jednak oczywiste jest, że zdrowy tryb życia to nie tylko aktywność fizyczną, lecz także właściwe odżywianie się i odpowiednio dobrana suplementacją.

W tym momencie pojawiają się liczne produkty typu napoje izotoniczne, batony mocy, koktajle potreningowe czy odżywki białkowe. Przy wysiłku fizycznym organizm wypaca wiele cennych dla zdrowia mikroelementów, które potem trzeba uzupełnić, by nie doprowadzić do kłopotów zdrowotnych. W związku z tym dzisiejszy rynek spożywczy jest pełen dobrych a co najważniejsze – łatwo dostępnych produktów, na których właściwe firmy i koncerny zbijają fortuny. Jednak, żeby tego dokonać, należy wykorzystać zalety, które niesie ze sobą na przykład marketing produktowy.

Marketing produktowy – drobne upominki

Żeby wprowadzić na rynek na przykład nowy produkt nie wystarczy umieszczenie go na odpowiednich półkach w hipermarkecie czy rozdawanie ulotek informujących o tym, jak bardzo nowoczesny i doskonałej jakości jest dany towar. Na rynku obecnie jest ogromna konkurencja, w związku z czym klient wybierający się na zakupy musi wiedzieć czego dokładnie potrzebuje i kojarzyć dany produkt, żeby go kupić.

W tym wypadku doskonale sprawdza się marketing produktowy, w którym potencjalny klient dostaje na przykład wodę reklamową, z nazwą nowego producenta, jego logiem i podstawowymi informacjami. W ten sposób konsument z jednej strony dostaje upominek, o którym będzie pamiętał, a także informację odnośnie nazwy producenta. Wówczas istnieje większa szansa na to, że podczas zakupów natrafi wzrokiem na logo producenta, od którego dostał na przykład napój izotoniczny i dokona jego zakupu.

Miejsce dystrybucji produktów

Przy maksymalnym wykorzystywaniu zalet marketingu produktowego warto także zwrócić uwagę nie miejsce, w którym dany producent czy nowa firma chce się promować. Woda reklamowa czy napoje izotoniczne doskonale sprawdzą się właśnie na wszelkiego rodzaju siłowniach czy klubach fitness, skąd wychodzą rzesze zmęczonych aktywnością fizyczną osób, które z przyjemnością napiją się właśnie takich produktów. To właśnie w takich miejscach powinny znajdować się stoiska, oferujące tego typu napoje, w taki sposób, aby potencjalni klienci ich zauważyli, chętnie skorzystali z darmowych ofert, a następnie, co najważniejsze zapamiętali ich nazwę czy przynajmniej cechy charakterystyczne loga.

Osoby promujące – dostosowanie wyglądu

W celu efektywnego wykorzystania marketingu produktowego warto także zastanowić się nad osobami, mającymi promować nowe produkty. W przypadku wody reklamowej czy napoju izotonicznego przy siłowniach czy klubach fitness warto dopilnować, aby były to osoby zadbane, o nienagannej sylwetce, w stroju sportowym, bowiem tylko takie będą wiarygodne i będą w stanie zachęcić oraz przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów.

Internet – wielkie możliwości marketingowe

Jednak marketing produktowy w dzisiejszym świecie musi istnieć także w sieci, dlatego bardzo istotne jest angażowanie się w tego typu działania. Wystarczy zorganizować zdjęcie ze słynną blogerką czy inna popularną osobą, która w sposób wyraźny będzie trzymała wodę reklamową i umieści na swoim koncie na facebooku czy Instagramie odpowiedni wpis. Dzięki temu wszystkie osoby śledzące jej profil w intrenecie dostaną informację o nowym produkcie, który w dodatku reklamowany zostaje przez osobę popularną.

Niezwykłą popularnością cieszą się obecnie w sieci krótkie filmiki, które nagrywają sławni ludzie. Dobrym pomysłem jest także nagranie takiego filmu, uwieszając na nim wybrany produkt. Dzięki temu producent, starający się wprowadzić nowy produkt na rynek ma pewność, że trafi on do naprawdę sporej rzeszy odbiorców, a jego reklama będzie mogła zostać uznana za całkowicie satysfakcjonującą.

Tagi: , , ,

Udostępnij ten post:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


Liczba komentarzy: 2 komentarze
  • Janusz Kamiński pisze:

    Dostępność produktów w Internecie to konieczność. )

  • SłodkieWypieki pisze:

    Zacytuję: „W dzisiejszych czasach pojawia się coraz więcej dziedzin życia, na których można dorobić się niezłych pieniędzy.” Trzeba tylko mieć na to pomysł i oczywiście chęci.
    Od stycznia prowadzę swoją firmę. Zajmuję się wypiekami, piekę wszystko co ludzie sobie życzą, czy to są babeczki, czy ciasta czy torty, wszystko. Zainwestowałam w ulotki i wizytówki, od jakiegoś czasu mam swoje firmowe foremki, a do każdego ciasta dołączam malutką flagę z logo i telefonem. Oprócz tego prowadzę swoją stronę internetową i Facebooka, w sumie nie ja prowadzę, ale agencja reklamowa, z którą nawiązałam współpracę.
    Warto się przejechać na Remadays do Nadarzyna, ja tam znalazłam fachowców, którzy zajęli się reklamą mojej firmy. Przez ten rok Słodkie Wypieki zyskały dużą popularność, a ja swoich stałych klientów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


Powiązane treści

etykiety

Innowacje w etykietowaniu – kluczowy element...

Etykiety, choć często postrzegane jako mały szczegół, odgrywają ogromn...
torby bawełniane z nadrukiem

5 powodów, dla których warto zainwestować w t...

Torby bawełniane z nadrukiem stały się jednym z najchętniej wybieranyc...
call tracking

Сall tracking: czym jest i jak działa...

Telefony od zainteresowanych klientów są nadal cennym źródłem sprzedaż...
SEO strony internetowej

SEO strony internetowej – jak to zrobić...

Pozycjonowanie stron internetowych to proces niezbędny dla każ...