• Menu

    Marketing produktowy – na czym polega

    Istnieje wiele rodzajów marketingu, jednak wszystkie mają z definicji prowadzić do jednego celu – zwiększenia sprzedaży i rozpoznawalności nas, naszej marki oraz oferowanych dóbr. W przypadku marketingu produktowego poświęcamy uwagę przede wszystkim temu, co chcemy sprzedać i staramy się sprawić, aby klient zaczął kojarzyć naszą markę i rozpoznawać pudełko na półce. Jak dokładnie się to robi? Kiedy marketing produktowy ma sens, a kiedy lepiej go unikać? Jakie są dodatkowe, również skuteczne działania, które uzupełniają strategię promowania konkretnego produktu i pozwalają mu szybciej trafić do szerszego grona odbiorców?

    1. Marketing produktowy – definicja
    2. Skuteczne działania marketingowe do promowania produktów
    3. W jakich branżach najlepiej sprawdza się marketing produktowy?

    marketing produktowy

    Marketing produktowy – definicja

    Marketing produktowy to szereg działań mających na celu sprawienie, aby klient kojarzył naszą markę i chętnie po nią sięgał przy okazji zakupów. Dotyczy to zarówno komunikowania potencjalnym klientom obecności marki na rynku, jak i wyróżnienia jej w sposób wizualny, na przykład poprzez nietypowe opakowanie. Jest to bardzo ważne zagadnienie, ponieważ na współczesnym rynku dóbr, praktycznie niezależnie od branży, panuje bardzo duża konkurencja. Z kolei duża konkurencja oznacza, że tylko niewielka część produktów z całej „półki”, na której się znajdujemy, zostanie zauważona i trafi w gusta odbiorców. Największą szansę na sprzedaż mają więc te firmy, które dobrze komunikują swoją obecność i potrafią sprawić, że kupujący zaczynają kojarzyć nazwę czy elementy graficzne związane z marką. W skrócie – im bardziej rozpoznawalni możemy się stać, tym lepiej dla naszych wyników sprzedaży.

    Skuteczne działania marketingowe do promowania produktów

    Istnieje wiele dróg, którymi można pójść, aby osiągnąć cel w postaci zainteresowania klientów. Możemy podzielić je na pośrednie i bezpośrednie. Do pierwszej kategorii zaliczymy na przykłada nietypowe opakowanie, gamę kolorów wyróżniającą się na tle podobnych produktów, dodatkową zawartość w pudełku z produktem i tak dalej. Bezpośrednimi działaniami będą z kolei te nakierowane na przykucie uwagi klienta: kampanie reklamowe, spoty w telewizji, dni promocji marki i tak dalej. Marketing produktowy w przypadku dóbr luksusowych jest szczególnie ciekawym zagadnieniem, ponieważ zwykle marki będące dużo powyżej standardu w swojej branży mają najciekawsze kampanie i najbardziej kreatywne sposoby na przykucie uwagi potencjalnego kupca. Nawet jeżeli sami nie posiadamy w ofercie produktu, który mógłby być uznany za ekskluzywny, warto inspirować się innymi i czerpać wzorce od najlepszych.

    W jakich branżach najlepiej sprawdza się marketing produktowy?

    Marketing produktowy nie jest przypisany do konkretnych branż, chociaż zdecydowanie lepiej sprawdza się w przypadku produktów masowych oraz tych z kategorii premium. W przypadku dóbr unikalnych, luksusowych i dostępnych tylko dla dość wąskiego grona odbiorców może on wręcz pokrzyżować plany na ekspansję marki. Musimy pamiętać, że klient poszukujący najwyższej jakości nie będzie myślał w taki sam sposób, jak klient, który zwraca uwagę na cenę danej rzeczy czy usługi. Dlatego w przypadku produktów powszechnych promowanie ich bezpośrednio ma sens – informuje odbiorców o tym, czego mogą oczekiwać. Z kolei w przypadku dóbr luksusowych klient jest również zainteresowany otoczką – historią firmy i samego produktu, wizerunkiem, wartościami – w związku z czym powinniśmy skupić się przede wszystkim na tych aspektach.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Artykuły powiązane

  • Subskrybuj Nasz Biuletyn

  • Kategorie

  • Subskrybuj Nasz Biuletyn

  • Polecane