• Menu

    Korzyści Zdrowotne z Gier Wideo

    Poprzez lata narosło wiele mitów, które dotyczą rzekomej szkodliwości gier komputerowych. Tak jak wszystkie inne sfery naszego życia mogą one oddziaływać na naszą egzystencję pozytywnie lub negatywnie. Jest to narzędzie, które może być wykorzystane źle lub dobrze. W praktyce więc gry komputerowe mogą działać negatywnie, ale też mogą przynieść bardzo duże korzyści zarówno w sferze psychicznej jak też fizycznej.

    Zakres tematyczny samych gier oczywiście nie ma większego znaczenia. Można sprawdzić ranking kasyn 2020 i wybrać grę w pokera, warto zainteresować się najpopularniejszą obecnie strzelanką, czy też jakimś tytułem RPG. Swobodę w sferze wyboru mamy nieograniczoną. Jest, więc tylko jedno przykazanie – graj racjonalnie, a na pewno twoje zdrowie może na tym zyskać. Poprawić może się nasza koncentracja, a także refleks. Nie brakuje przykładów w medycynie, że pacjentom poprawił się wzrok lub uporali się z nerwicą.

    Innowacyjne Podejście Lekarzy do Gier

    Przede wszystkim wykorzystajmy metodę „tabula rasa”. Podchodzimy, więc do tematu z czystą głową. Tylko stanowisko pozbawione wszelkich uprzedzeń pozwoli nam w naukowy sposób zweryfikować przydatność gier dla zdrowia ludzkiego. Nie brakuje np. informacji w przestrzeni internetowej, które mówią o bardzo udanej współpracy biologów, psychologów i oczywiście producentów gier, a także programistów i projektantów. Zespoły składające się z takich ekspertów zajmują się przygotowywaniem gier, których działanie ma w jak największym zakresie kształcić nasze funkcje poznawcze.

    Dobry Trening dla Oka

    Rodzice wielokrotnie dzieciom powtarzają, że gry wideo mogą negatywnie wpływać na wzrok. Okazuje się jednak, że naukowcy doszli do wniosku, a że osoby, które grają w FPS 5 godzin w tygodniu, znacznie sprawniej radzą sobie z zauważeniem szczegółów w chaotycznym tle. Poza tym lepiej od innych osób potrafią rozróżniać odcienie szarości. Idealnie widać to na przykładzie gry Call of Duty.

    Mózg Lubi Rozrywkę

    Badacze wpływu gier na ludzki umysł poprzez intensywne badania doszli także do wniosku, że poprzez regularną grę, ale niezbyt długa nasz mózg z pewnością zyska. Powinniśmy, więc grać regularnie, ale nie możemy przekraczać 5 godzin tygodniowo. W ten sposób zyskać mogą 3 kluczowe obszary naszego mózgu:

    • płat ciemieniowy
    • płat czołowy
    • przednia część zakrętu obręczy.

    Grajmy, więc przynajmniej godzinę albo, chociaż 45 minut dziennie, a na pewno zauważymy, że lepiej się koncentrujemy, a także potrafimy sprawniej planować, obiektywnie oceniać nasze działania, a także lepiej sobie radzić z decyzyjnością.

    Gry Dawkowane Ostrożnie

    Naturalnie do grania tak samo, jak do innych spraw w naszym życiu musimy podchodzić obiektywnie i racjonalnie. Powinniśmy się rozsmakować w najlepszych tytułach. Oznacza to wspomniane nieprzekraczanie limitów czasowych. Nie powinniśmy przesiadywać kilka godzin przed monitorem, bo to może mieć odwrotny wpływ do zamierzonego. Psycholodzy zgodnie twierdzą, że np. w grę taką jak GTA powinniśmy grać maksymalnie 40 minut. Ważne też, aby nie robić tego bezpośrednio przed snem. Może się okazać, że emocje, które towarzyszą grze, mogą nas nadmiernie rozbudzić, co nie jest wskazane w porze, kiedy mózg ma się zrelaksować.

    Wykorzystujmy Gry Zróżnicowane Tematycznie

    Istotnie gry pomagają w koncentracji, rozbudowują naszą kreatywność, ale wtedy, gdy są tematycznie zróżnicowane. Powinniśmy więc sobie zmieniać gry w kontekście gatunkowym. Niektóre będą u nas uczyły planowania przestrzennego jak np. strategiczne, a inne refleksu jak FPS. Jeszcze inne pozwolą nam się skupić na kilku zadaniach w tym samym czasie, co szczególnie widać na przykładzie gatunku RPG.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Artykuły powiązane

  • Subskrybuj Nasz Biuletyn

  • Kategorie

  • Subskrybuj Nasz Biuletyn

  • Polecane