logo
logo
logo
logo

Kobiety rządzą social media
Opublikowano: 27 czerwca 2017

Zgodnie z raportem „Women are the new media. How influencers became publishers” 68 proc. influencerów (liderów opinii) w mediach społecznościowych to kobiety. To one wyznaczają trendy, styl, wpływają na decyzje zakupowe i kształtują gust swoich odbiorców – zarówno innych kobiet, jak i mężczyzn

88 proc. influencerek uważa, że jest wpływowa również poza internetem, wśród bliskich i znajomych. Influencerzy niezależnie od płci stanowią jednak zgodną społeczność – tylko 7 proc. zadeklarowało, że inni influencerzy są dla nich konkurencją, a ponad połowa (56 proc.), że są dla nich partnerami biznesowymi lub przyjaciółmi. Kobiety (silniej niż mężczyźni) wzajemnie kształtują swoje opinie: 62 proc. kobiet (w porównaniu do 48 proc. mężczyzn) twierdzi, że najbardziej opiniotwórczy są dla nich inni użytkownicy mediów społecznościowych. To zaś przekłada się bezpośrednio na ich decyzje zakupowe – 45 proc. kobiet (vs 31 proc. mężczyzn), deklaruje, że kupiło produkt widziany w social media w ostatnim tygodniu.

Treści kobiet

Digital influencerzy przejmują aktualnie rolę wydawców w social media. Jednak to kobiety tworzą więcej treści – prawie dwie trzecie (64 proc.) pań publikuje posty częściej niż raz dziennie (vs 54 proc. panów). Na korzystaniu z social media spędzają zaś “kilka godzin dziennie”, najczęściej publikując selfie (56 proc.), posty związane z modą (40 proc.) i podróżami (34 proc.).

Z raportu wynika również, że influenerzy (niezależnie od płci) zdecydowanie nie improwizują. 64 proc. z nich deklaruje, że świadomie kształtuje swój wizerunek w sieci, ma określoną wizję, szkoli się i stara się być profesjonalnym. Nie oznacza to jednak nastawienia tylko na monetyzację swojej popularności – równo połowa influencerów (50 proc.) jako główny powód współpracy z markami podaje: “chcę rekomendować dobre marki swoim fanom”, zaś 78% twierdzi, że z wybraną przez siebie marką podjęłaby się współpracy bez wynagrodzenia.

Międzynarodowe badanie przeprowadzono na ponad 2 200 digital influencerach z całego świata dzięki zaangażowaniu indaHash, platformy do automatyzacji influencer marketingu.

 

Tagi: ,

Udostępnij ten post:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


Powiązane treści

Jak prowadzić social media

Jak prowadzić social media firmy? [PORADNIK]...

Dzisiaj sprawnie prowadzone social media to połowa sukcesu każdej firm...
zakładanie firmy

O czym pamiętać zakładając małą firmę...

Podczas zakładania firmy z pewnością zastanawiasz się nad tym, jak będ...
social media marketing

Dlaczego warto zainwestować w social media ma...

Portale społecznościowe cieszą się niesłabnącą popularnością w...