logo
logo
logo
logo

Jak promować startup?
Opublikowano: 3 listopada 2015

Jak scharakteryzować startup? Z samej nazwy wynika, że to przedsiębiorstwo dopiero zaczynające swoją działalność. Powinno wyróżniać się innowacyjnością i potencjałem, który może przynieść niemałe zyski. Startup to także niskie koszty tworzenia, które w połączeniu z ryzykiem mogą okazać się sukcesem. Ważnym aspektem w młodych przedsiębiorstwach jest Internet. W dzisiejszych czasach to niezastąpione narzędzie, dzięki któremu można w bardzo efektywny sposób wypromować firmę. Poniżej znajduje się opis łatwo dostępnych metod działania.

startup

Marketing szeptany

Pierwszym krokiem w tworzeniu startupu jest oczywiście pomysł – najlepiej świeży i użyteczny. Jednak historia pokazuje, że powielane pomysły, realizowane w dobrej jakości, również mogą odnieść sukces. Przykładem mogą być chociażby polskie portale społecznościowe, które powstały na wzór światowych. Ważne jest, że w przypadku promocji w social media promocja nie jest obciążona dużymi wydatkami. Nie potrzebne są billboardy czy ogłoszenia w prasie.

Działa tu tzw. marketing szeptany, czyli inaczej mówiąc, przekazywanie sobie informacji przez użytkowników. Trendy w mediach społecznościowych wyznacza ilość zalogowanych w danym miejscu ludzi. Kolejne osoby będą chciały mieć konto na danym portalu, aby nie odstawać od innych.

Marketing szeptany ma na celu dotarcie z informacją do odbiorcy za pośrednictwem spontanicznego przekazu ustnego. A więc swoją nowo powstałą firmę możesz wypromować za pomocą for internetowych, z których korzysta wiele osób, polecając tam usługę bądź produkty swojej firmy. Aby przyniosło to oczekiwane efekty, zabieg “szeptanki” musisz realizować na dużą skalę.

Strona internetowa

To niezbędny aspekt każdej działalności. W dzisiejszych czasach niemalże każdy użytkownik Internetu, który potrzebuje konkretnej usługi bądź rzeczy, wyszukuje jej poprzez wyszukiwarkę Google. Można powiedzieć, że to wizytówka każdego przedsiębiorstwa. Stronę można wykonać na bezpłatnej domenie, a więc ten element promocji może być również niepłatny.

Pamiętaj, aby stworzyć stronę według zasad web usability i z użyciem nowinek technicznych. To oczywiste, że niechlujnie i mizernie wykonana strona nie będzie najlepiej świadczyła o firmie i nie przyciągnie wielu klientów. Prowadząc stronę internetową, cennym zabiegiem jest załączenie na niej bloga.

Dodawanie nowych treści pod kątem SEO pozwoli na właściwe wypozycjonowanie strony. W ten sposób potencjalny klient łatwiej odnajdzie twoją firmę wśród szeregu innych.

Media społecznościowe

Można zaryzykować i postawić tezę, że w dzisiejszych czasach media społecznościowe mają większą siłę rażenia niż tradycyjne domeny www. Jeśli chcesz wypromować swoją firmę, musisz pomyśleć o profilach na serwisach społecznościowych. Przyczyna jest prosta – portale społecznościowe to ogromna baza różnorodnych klientów. Łatwo więc dotrzeć do grup docelowych z konkretną treścią.

W ten sposób zjednoczysz sporą ilość klientów. Pamiętaj, że profil twojej firmy na Facebooku czy Instagramie musi być aktywny. Publikuj treści związane tematycznie z firmą i jej działalnością, aby pozostali użytkownicy widzieli, że firma się rozwija i prosperuje.

Crowdfunding

Jest to znakomite, chodź stosunkowo dość młode narzędzie, dzięki któremu możesz uzyskać fundusze na rozwój i promocję startupu. Jak działa Crowdfunding? Jest to forma finansowania rożnego rodzaju projektów przez społeczność. Chętne osoby popierające projekt mogą wpłacać datki – są to nieduże sumy, jednak liczba wpłat może być ogromna.

W zamian za wpłaty i aby jeszcze bardziej zaangażować publiczność, przedsiębiorcy dają możliwość wpływu na promowany gadżet. To sprawia, że młody biznes staje się popularny i jest opisywany w mediach.

Tagi: , , , , , , , , ,

Udostępnij ten post:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


Liczba komentarzy: Jeden komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


Powiązane treści

Pozyskanie kapitału do startupu

Pozyskanie kapitału do startupu. Jak się przy...

Pozyskanie kapitału to proces, do którego należy się dobrze przygotowa...
Jak prowadzić social media

Jak prowadzić social media firmy? [PORADNIK]...

Dzisiaj sprawnie prowadzone social media to połowa sukcesu każdej firm...
tworzenie stron internetowych

Tworzenie stron internetowych – zastoso...

Tworzenie stron internetowych to złożony proces...
ruch na stronie internetowej

6 sposobów na zwiększenie ruchu na stronie in...

Jednym z najważniejszych elementów strategii biznesowej jest stworzeni...