W dwudziestym pierwszym wieku można zaobserwować silną – i stale się nasilającą – prowadzoną za pośrednictwem internetu konkurencję podmiotów działających według modelu B2B. W jaki sposób skutecznie prowadzić w tym sektorze skuteczne działania internetowe? Rozwiązaniem jest tu sklep internetowy B2B. Dzięki sklepowi B2B wyposażonemu w dobrze działającą hurtownię internetową możliwe jest zmaksymalizowanie zysków z prowadzonej działalności.
Przed przejściem do tego, w jaki sposób należy prowadzić skuteczne działania internetowe w sektorze B2B, warto przytoczyć krótkie wyjaśnienie terminu B2B. Co on właściwie oznacza? Pod pojęciem B2B – niezależnie od branży prowadzonej działalności gospodarczej – rozumie się relacje handlowe zawierane między co najmniej dwoma przedsiębiorcami (B2B to skrót od angielskiego określenia business to business). To właśnie ta cecha odróżnia sklep B2B od działalności opartej na modelu B2C, czyli typowej sprzedaży prowadzonej przez firmy dla klientów detalicznych.
W obecnych czasach nawet najlepszy produkt lub usługa nie gwarantują biznesowego sukcesu. Konieczne jest jeszcze umiejętne dotarcie do klienta docelowego. Jeśli chodzi o marketing w sieci, to podstawą jest strona internetowa. Jeśli jest ona wypozycjonowana zgodnie z zasadami SEO i zawiera wartościowe treści (unikatowe, podzielone na nagłówki i zawierające odpowiednio dobrane słowa kluczowe), stanie się ona lepiej widoczna dla użytkowników w internecie.
Należy jednak pamiętać, że dobrze przygotowana strona internetowa to jedynie połowa sukcesu. Zareklamowanie oferowanego produktu i zachęcenie klienta do jego kupna to dopiero pierwszy etap. Drugim jest finalizacja zakupu – wybór konkretnego modelu produktu, ustalenie warunków płatności, sposobu dostawy itd. W tym celu niezbędny jest profesjonalny sklep B2B.
Rozbudowany system zarządzania sprzedażą jest niezwykle ważny w przypadku sprzedawców prowadzących działalność w sektorze B2B z wielu powodów. Przede wszystkim sprzedaż B2B, w odróżnieniu od tej prowadzonej w ramach B2C, cechuje się mniejszą liczbą klientów, którzy mają jednak bardziej zróżnicowane potrzeby. Na szczęście dzięki sklepowi B2B możliwe jest np. różnicowanie cen produktów czy udzielanie indywidualnych dla poszczególnych klientów firmowych.
Niezależnie od tego, jaki jest profil przedsiębiorstwa świadczącego usługi typu B2B, niezbędnym elementem do prowadzenia działań za pomocą kanałów internetowych jest nowoczesna hurtownia internetowa. Sprawnie działająca platforma hurtowa nie tylko sprawia, że zarządzanie sklepem internetowym B2B staje się znacznie prostsze, a część najbardziej powtarzalnych czynności zostaje zautomatyzowana. Profesjonalnie wyglądający i działający panel może być jednym z czynników decydujących o wyborze danej oferty przez klienta.
Jednym z takich rozwiązań jest platforma hurtowa. Dzięki wykorzystaniu tego rozwiązania prowadzenie sklepu internetowego B2B staje się znacznie prostsze. CStore umożliwia prowadzenie sprzedaży online poprzez hurtownię internetową bądź model dropshippingu (w modelu tym firma nie musi fizycznie posiadać towaru – jest ona jedynie pośrednikiem między kupującym a hurtownią, który ponosi koszty związane z magazynowaniem produktów przeznaczonych na sprzedaż).
Tagi: platforma hurtowa, Sektor B2B, sklep internetowy
Dodaj komentarz