W jaki sposób feed wiąże się z e-commerce? Co tak naprawdę kryje się pod tą tajemniczą nazwą i dlaczego warto wiedzieć trochę więcej na temat tego zagadnienia? Odpowiedzi na te i kilka innych pytań znajdziesz w poniższym poradniku. Skorzystaj z nich, twój biznes może rozwinąć się jeszcze lepiej. To bardzo proste!
Zastanawiasz się, co to jest feed produktowy? Najprościej ujmując, to opis i atrybuty produktów dostępnych w ofercie sklepu internetowego. Nosi on też inne określenia, mówi się o nim jako data feed, plik produktowy lub product feed.
Dokument taki może mieć jeden z formatów, a konkretnie XML lub CSV. Wybór jednej ze struktur zależy od tego, w jakim kanale marketingowym zostanie wykorzystany. Są to między innymi: sieci afiliacyjne lub porównywarki cenowe, a do tego platformy remarketingowe oraz wyszukiwarki. Można tu wymienić: OmniConsole, Adform, NetSalesMedia, Tradedoubler, Okazje.info, TradeTracker, Facebook, Homebook, Adroll, Ceneo i wiele innych.
Odpowiedź, na pytanie: Co to jest feed produktowy? już znasz. Teraz przyszedł czas na pytanie: dlaczego warto zdecydować się na plik produktowy? Chodzi tu przede wszystkim o skuteczne udostępnianie oferty produktów.
Aby móc współpracować z innymi podmiotami konieczne jest wygenerowania własnego pliku produktowego, który pozwoli na właściwą komunikację pomiędzy platformą i sklepem internetowym. Kluczowa jest tu jakość tego, co przedstawia taki plik produktowy. Powinien on być czytelny, a do tego zawierać istotne dla odbiorcy informacje. Jeżeli będzie ich więcej, to również wzrastać będzie szansa na to, że szybciej trafi do potencjalnego odbiorcy.
Przede wszystkim, dlatego że można używać jednego systemu dla wszystkich plików. Przekłada się to na sporą oszczędność czasu, ponieważ nie będzie już konieczne czekanie na pomoc specjalistów z działu IT. Oprócz tego mamy jeszcze kilka zalet, które związane są z usługami proponowanymi przez Feedink. Szczegóły znajdują się na stronie tego podmiotu.
Dobry feed produktowy to feed produktowy, który jest aktualizowany. Dlatego warto dbać o ten aspekt bardzo regularnie, najlepiej każdego dnia. Na plus zadziała tu bogactwo informacji, stąd trzeba starać się, aby zawierał dane takie jak aktualna i poprzednia cena czy proponowany rabat. Ponadto kluczowa jest oryginalność i unikalność opisów produktów, która sprawi, że twoje produkty wyróżnią się na tle konkurencji.
Dodaj komentarz