logo
logo
logo
logo
tampodruk

Czym jest tampodruk?
Opublikowano: 2 grudnia 2021

Tampodruk jest procesem polegającym na drukowaniu na małych i nierównych powierzchniach. Dzięki tej technice możliwe jest ozdabianie przedmiotów z tworzyw różnych rodzajów takich jak: guma, tworzywa sztuczne, skóra, metal, drewno, szkło lub produkty spożywcze. Farba jest nakładana na przedmioty specjalnym stemplem. Stemple te nazywane są „tamponami”, stąd pochodzi nazwa tampodruk. Stemple mogą występować w wielu kształtach oraz cechują się wysoką elastycznością, dzięki czemu łatwo i efektywnie dopasowują swój kształt to drukowanej powierzchni. Ta technologia poradzi sobie zarówno z wklęsłymi i wypukłymi powierzchniami.

Tampodruk – zalety

Za technologią tampodruku kryje się wiele zalet. Jest to proces bardzo wydajny, który pozwala na uzyskanie nadruku o wysokiej wytrzymałości. Kolejną cechą tampodruku jest wysoka odporność na działanie czynników zewnętrznych. Nadruk nie ulegnie uszkodzeniu pod wpływem ścierania, chemikaliów i wody. Powierzchnie są zadrukowane z wysoką precyzją oraz posiadają wysoką rozdzielczość. Efekt końcowy będzie utrzymywał się długo oraz z biegiem czasu nie będzie tracił na jakości. Technologia tampodruku dobrze radzi sobie z różnymi typami powierzchni, co świetnie przełoży się na dokładne odwzorowanie określonych wzorów. Znaczącą zaletą tampodruku niska cena oraz szybkość w realizacji.

Tampodruk – wady

Tampodruk mimo wielu zalet posiada również kilka wad. Pierwszą z nich jest brak możliwości wykonywania druku na powierzchniach o dużych wymiarach. Stosowanie tampodruku na powierzchniach chropowatych i ciemnych często może wymagać powtórzenia bicia wzoru. Jeśli chcemy wykonać druk na tworzywach metalowych konieczne będzie dodania do mieszanki farby utrwalacz, aby nadruk był mniej wrażliwy na zdrapanie. Kolejną wadą jest brak możliwości drukowania w wielu kolorach na miękkiej powierzchni.

Zastosowanie i działanie tampodruku

Tampodruk cieszy się dużym i różnorodnym zastosowaniem. Pierwszym zastosowaniem może być marketing produktowy polegający na drukowaniu logo i danych kontaktowych firm i marek na kubkach, breloczkach lub długopisach. Zdobienie wcześniej wymienionych rzeczy w taki sposób będzie docenione przez masę klientów. Innymi elementami możliwymi do ozdobienia będą części samochodowe, panele AGD, numizmaty i różne elementy wyposażenia wnętrz. Jest to skuteczny sposób na kreowanie wizerunku marki. Najczęściej stosuje się tampodruk przy gadżetach, brelokach i długopisach. Takie małe szczegóły mogą budować w pracownikach więź do firmy, której jest pracownikiem. Aby wykonać tempodruk, należy zastosować specjalną, profesjonalną maszynę zwaną tamponiarka. Występują trzy rodzaje tamponiarki: ręczna, półautomatyczna i automatyczna. Matryce do tampodruku wykonane są ze stali lub polimeru z wyrytym określonym wzorem. Aby tampodruk był dobrej jakości należy dobrać stempel o gładkiej powierzchni i odpowiedniej elastyczności. Matryca zostaje poryta określoną farbą, której nadmiar zostaje usunięty za pomocą rakli. Stempel zostaje dociśnięty do płytki wzorcowej, co skutkuje przeniesieniem na niego barwnika. Końcowym krokiem jest przyciśnięcie stempla do przedmiotu, w celu uzyskania wzoru. Po tej operacji produkt jest gotowy do zebrania przez maszynę. Ważne jest, aby korzystać tylko z maszynerii wykonanych ze sprawdzonych materiałów i o dobrej jakości. Należy również dobrać odpowiedni utwardzacz zważając na typ powierzchni, na której znajdzie się nadruk.

Ile i jaką farbę zastosować?

Ilość możliwych do zastosowani kolorów jest zależna od rodzaju tamponiarki. W przypadku tamponiarki ręcznej możliwe jest użycie tylko jednego koloru. Automatyczne odmiany mogą operować na nawet 12 kolorach. Tampoduk to metoda, które przynosi oczekiwane rezultaty, jest praktyczna, daje trwałe efekty i nie wymaga dużych nakładów finansowych.

Długopis z grawerem

Długopis z grawerem jest wykonany z solidnego metalu. Świetnie nadaje się jako masowy gadżet reklamowy. Bezproblemowo wytrzymają kilka lat oraz posiadają wymienne wkłady. Jest to okazja do uzyskania skutecznej reklamy.

 

Tagi: , , , ,

Udostępnij ten post:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


Liczba komentarzy: Jeden komentarz
  • Hubert VD pisze:

    Jestem pod wrażeniem tego, jak został przedstawiony temat w artykule. Wchodząc na stronę liczyłem, że uda mi się dowiedzieć czegoś więcej i się nie zawiodłem. Czytając podobne wpisy w sieci można się pogubić…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


Powiązane treści

call tracking

Сall tracking: czym jest i jak działa...

Telefony od zainteresowanych klientów są nadal cennym źródłem sprzedaż...
gadżety myśliwskie

Najlepsze gadżety i prezenty myśliwskie na se...

Obdarowanie bliskiej osoby nie jest łatwe, zwłaszcza gdy mówimy o prez...
SEO strony internetowej

SEO strony internetowej – jak to zrobić...

Pozycjonowanie stron internetowych to proces niezbędny dla każ...
Jak wyróżnić firmę na targach

Jak wyróżnić swoją firmę na targach?...

Udział w targach i konferencjach może być doskonałą strategią...