logo
logo
logo
logo

Zmiana danych osobowych w OFE
Opublikowano: 30 października 2015

Nowy adres, nazwisko lub zmiana stosunków majątkowych – to informacje, o których musisz poinformować swój fundusz emerytalny. Dzięki temu będziesz miał pewność, że Twoje składki odprowadzane są poprawnie.

Proces aktualizowania danych nie jest skomplikowany, ponieważ wymaga jedynie prawidłowego wypełnienia formularza. Jeśli nie wiesz, jak powinieneś go wypełnić, zapoznaj się z naszym materiałem.

Obowiązek informowania o zmianach w danych osobowych

Kiedy już zdecydujesz się na wybór otwartego funduszu emerytalnego i zaczniesz odprowadzać do niego część składki emerytalnej, nie powinieneś zapominać także o późniejszych ewentualnych zmianach związanych z Twoimi danymi. A konkretnie o poinformowaniu o nich funduszu, pracodawcy a także ZUS-u.

Twoim obowiązkiem jest, żeby te instytucje miały identyczne dane osobowe w swoich bazach. Oznacza to, że powinieneś powiadomić je na przykład o zmianie adresu, danych osobowych takich jak: nazwisko czy numer dowodu tożsamości, a także o zmianie Twojej sytuacji w stosunkach majątkowych. Dlaczego jest to tak ważne? Jakiekolwiek różnice w danych mogą bowiem skutkować brakiem składek na koncie w OFE.

Co zawiera formularz zmiany danych w OFE?

Jeśli w Twoim życiu zaszły istotne zmiany niezbędne jest, żebyś poinformował o tym swój fundusz. Proces ten nie jest skomplikowany, ponieważ wymaga jedynie dokładności podczas wypełnienia dokumentów. W odpowiednim formularzu znajdziesz rubryki do wypełnienia, dotyczące Twoich danych osobowych czy stosunków majątkowych.

W zależności, które informacje wymagają zaktualizowania, to pole w odpowiednim formularzu należy wypełnić zgodnie z instrukcją. Pamiętaj jednak o tym, że po wprowadzeniu zmian, na przykład związanych z danymi adresowymi, poprzednie dane zostaną zastąpione nowymi. Aktualizacje związane z podaniem nowego numeru telefonu czy też e-maila można przeważnie zrobić za pośrednictwem infolinii lub Internetu, na stronach funduszu.

O tym pamiętaj – wskazówki wypełniania formularzy

Dokumenty, które należy wypełnić w przypadku aktualizowania danych w PKO OFE dostępne są na stronie internetowej: http://www.pkopte.pl/ofe/formularze-ofe/formularz-d/. Musisz je pobrać, wydrukować, wypełnić a następnie wysłać pocztą, ponieważ formularz musi zostać podpisany własnoręcznie.

Koniecznie pamiętaj o tym, że dokumenty muszą być wypełnione czytelnie, żeby treść nie wzbudzała żadnych wątpliwości, więc najlepiej jest pisać drukowanymi literami i używać czarnego, bądź niebieskiego długopisu. Bardzo ważne jest także, żeby formularz nie zawierał żadnych skreśleń lub poprawek. Jeśli będziesz przestrzegał tych rad aktualizowanie danych będzie procesem prostym i przebiegnie bez większych problemów.

Tagi: , , ,

Udostępnij ten post:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


Liczba komentarzy: Jeden komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


Powiązane treści

ZUS

Przedsiębiorcy na uratowanie swoich pieniędzy...

Przedsiębiorcy do 22 maja 2023 r. powinni rozliczyć składki zdrowotne...
ZUS

Brak korekt deklaracji ZUS naraża firmę na ko...

Jeśli nie złożyłeś korekty deklaracji ZUS, spodziewaj się kontroli. Br...
ubezpieczenia prywatne

5 plusów posiadania ubezpieczenia prywatnego...

Ubezpieczenia prywatne stają się w ostatnich latach coraz popu...
podatki

Niskie podatki dla bogatych...

Niedawno Europejski Urząd Statystyczny przedstawił raport na temat wys...