• Menu

    Ankol – łączymy wiedzę z jakością

    Rozmowa z Anną i Czesławem Koliszami, zarządem firmy ANKOL Sp. z o.o.

    Działając w branży lotniczej, ANKOL od lat realizuje zlecenia na całym świecie. Które rynki zbytu są dla państwa kluczowe?

    Czesław Kolisz: Jesteśmy obecni w obu Amerykach, Europie i w krajach Dalekiego Wschodu, jednak naszym strategicznym rynkiem w zakresie handlu częściami i usługami remontowymi była Rosja. Niestety zaistniała sytuacja polityczno-gospodarcza wpływa bezpośrednio na zmiany naszej polityki handlowej i wymusza poszukiwanie nowych odbiorców. Nasze ambicje determinują do działań, a reputacja w branży lotniczej pomaga w pozyskaniu nowych partnerów. Szanse dla dalszego rozwoju widzimy na rynkach państw basenu Morza Śródziemnego, gdzie prowadzimy współpracę w zakresie dostaw nowych technologii dla lotnictwa. Rozszerzamy również portfolio firmy jako wyłączny dystrybutor amerykańskich łożysk bezsmarowych, które w całym okresie eksploatacji nie wymagają konserwacji i ingerencji w obsługę.IMG_2693

    Rok 2015 firma rozpoczęła od sukcesów – nominacji do Złotej Statuetki Lidera Polskiego Biznesu oraz tytułu „Solidnej Firmy 2014” – kolejnych laurów w bogatej kolekcji ANKOLU. Co składa się na tak skuteczne zarządzanie przedsiębiorstwem rodzinnym?

    Anna Kolisz: Marka ANKOL to nasze dzieło, a wysoko wykwalifikowany personel jest naszym ogromnym kapitałem i współtwórcą sukcesu. Naszymi priorytetami w polityce zarządczej są dbałość o rozwój, systematyczne podnoszenie kompetencji i właściwa motywacja pracowników. W dynamicznie zmieniającej się sytuacji rynkowej posiadanie aktualnej wiedzy jest warunkiem koniecznym do osiągnięcia sukcesu, dlatego intensywnie wspieramy pracowników w podnoszeniu kwalifikacji.Zdjecie-1239

    Wdrożony w firmie system zarządzania personelem pomaga w rozumieniu mechanizmów zarządzania pracownikami, co w konsekwencji daje satysfakcję z pracy oraz poczucie sprawiedliwości i pozwala identyfikować się z firmą, a to procentuje wysokim wskaźnikiem zaangażowania w realizację wspólnych celów. Na wyniki handlowe i międzynarodowe sukcesy firmy przekłada się z kolei wykorzystanie wdrożonych procedur wynikających z obowiązujących w firmie systemów zarządzania jakością towarów, usług czy dostaw, wspartych nowoczesnymi narzędziami informatycznymi.

    Czesław Kolisz: Naszym kapitałem jest wiedza techniczna, znajomość branży lotniczej i międzynarodowych rynków oraz podchodzenie do pracy z pasją. Sprecyzowana wizja rozwoju, odwaga w podejmowaniu ryzyka, optymizm i wiara oraz nastawienie na ciągłe doskonalenie doprowadziły nas do sukcesu. Ponadto świadomość rosnących wymagań odbiorców zmotywowała nas do stworzenia unikatowej bazy danych produktów lotniczych do różnych typów samolotów i śmigłowców, która zawiera około 200 tys. pozycji i prowadzona jest w 4 językach, co ułatwia szybkie formowanie ofert.

    Co liczy się dla zarządu oprócz sprawdzonego zespołu i skutecznych narzędzi?gala vip 2013 -4907

    Anna Kolisz: Cel istnienia i rolę ANKOLU określa przyjęta misja: być wiarygodną, rzetelną i profesjonalną firmą, zapewniającą klientom produkty i usługi najwyższej jakości, zaś głównymi wyznacznikami w działaniu są jakość, kompetencje, standardy. Nasze cele realizujemy w oparciu o system wartości etycznych i biznesowych zdefiniowanych w wewnętrznym Kodeksie Etyki, opartym na takich zasadach, jak: troska o jakość, przestrzeganie prawa i etyki biznesu, szanowanie godności pracowników, tolerancja, wysokie standardy pracy, konkurencja fair play, dbałość o środowisko lokalne. To wyznaczniki determinujące nasz stosunek do klientów, pracowników, partnerów oraz otoczenia.

    Rozmawiał Piotr Nowacki

      

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Artykuły powiązane

  • Subskrybuj Nasz Biuletyn

  • Kategorie

  • Subskrybuj Nasz Biuletyn

  • Polecane