• Menu

    Analiza rynku przed założeniem pralni – co trzeba wiedzieć

    Zakładanie pralniZakładając pralnię, trzeba przemyśleć kilka podstawowych rzeczy. Nie tylko potrzebny jest biznesplan, ale też potrzebna jest analiza tego, na jakim rynku i na jakim obszarze będzie prowadzona działalność. Odpowiednie rozplanowanie całej sytuacji pomoże nam uniknąć przykrych niespodzianek już po uruchomieniu swojego biznesu.

    Pierwsza rzecz, to odpowiedź na pytanie: czy i jak wygląda konkurencja? Warto sprawdzić, czy na danym obszarze są już pralnie, a jeśli tak – to w czym się specjalizują i jak wygląda ich oferta. Analiza możliwości konkurencji pokaże nam, jakie są silne i słabe punkty naszego przedsięwzięcia. Zupełnie inna sytuacja jest wtedy, gdy np. będziemy prowadzić biznes pralniczy jako jedyni na terenie osiedla, dzielnicy czy miejscowości, a inaczej, gdy rynek jest już zatłoczony.

    Druga sprawa – możliwości, chłonność rynku i zapotrzebowanie potencjalnych klientów. Gdy wiemy już, czym zajmuje się konkurencja, możemy też sprawdzić, czego potrzebują klienci. Gdzie mieszka grupa docelowa naszego biznesu? Kim są ludzie, na których najbardziej nam zależy? Jakie są ich potrzeby, jeśli chodzi o ubrania.

    To wszystko sprawi, że łatwiej będzie dostosować nie tylko sprzęt, ale i strategię marketingową potrzebną do wypromowania pralni. Znajomość potencjalnych klientów i ich potrzeb to podstawa. Nie ma co „rzucać się z motyka na Słońce” jeśli np. dany segment rynku jest już bardzo mocno obsadzony. Kluczowe jest wynalezienie własnej niszy, która będzie służyć jako punkt zaczepienia całego biznesu.

    Trzecia rzecz – ocena kosztów. Tak jak zróżnicowany jest rynek i potrzeby naszych klientów, tak musimy ocenić, jakie będą koszty prowadzenia biznesu . I to zarówno wynagrodzenia pracowników, jak i koszty sprzętu, amortyzacji, środków chemicznych i tak dalej.

    To wszystko pozowali nam ocenić, jak wygląda sytuacja na rynku i jakie są nasze możliwości, silne i słabe strony każdego przedsięwzięcia. SOVRANA na każdym etapie wspiera nowych przedsiębiorców ich przygodzie na rynku pralniczym.

    Wyposażenie pralni Kannegiesser

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Artykuły powiązane

  • Subskrybuj Nasz Biuletyn

  • Kategorie

  • Subskrybuj Nasz Biuletyn

  • Polecane