Mogłoby się wydawać, że przy tak dużej dostępności kubków termicznych w każdym sklepie, ich popularność jako gadżetów reklamowych będzie niższa. Tak się jednak nie dzieje i jest kilka powodów, dla których kubek termiczny wciąż może być świetnym nośnikiem promocyjnym.
Kubek termiczny z logo marki przede wszystkim nie do końca mieści się w definicji gadżetu – jest bowiem maksymalnie praktyczny. Gadżety mogą być tylko ciekawostkami, ale w tym przypadku chodzi o produkt, który ma realne zapotrzebowanie i odpowiada na życzenia naprawdę wielu osób. To oznacza, że nie jest traktowany przez użytkowników po prostu jak reklama. Jest użytecznym przedmiotem, a reklamą – z perspektywy użytkownika – jedynie przy okazji. Tego rodzaju materiały promocyjne mają zawsze spory potencjał.
Oczywiście funkcjonalność jest w tym przypadku pochodną jakości, więc to od razu pierwszy powód, żeby przy wyborze kubka termicznego z logo, zamówić go w firmie, która faktycznie zrealizuje nadruk na dobrej klasy kubku. Jeśli kawa będzie ciepła tyle samo, co w zwyczajnej filiżance, to taki gadżet na pewno się nie sprawdzi.
To, że kubek jest użyteczny, to jedno, ale równie ważne jest, że tę jego użyteczność można wykorzystać w wielu sytuacjach. W drodze do pracy, w biurze, w czasie wypadu do lasu – wszędzie tam kubek termiczny może się przydać, więc będzie atrakcyjny z punktu widzenia zamawiających, ponieważ jego widoczność będzie spora. Tego atutu nie ma wiele innych gadżetów, które są co prawda użyteczne, ale korzysta się z nich tylko w bardzo konkretnych sytuacjach. Uniwersalność jest w tym przypadku naprawdę pomocna.
Ponieważ kubek jest funkcjonalny i można go wykorzystać w wielu sytuacjach, to automatycznie pozwoli dotrzeć z prostym przekazem marketingowym do całkiem sporego grona odbiorców. Jeśli posiadacz kubka będzie codziennie wsiadał z nim do autobusu, a w czasie urlopu usiądzie z takim kubkiem na kempingu, to przecież logo stanie się rozpoznawalne wśród naprawdę wielu osób. Oczywiście – to nie musi się wprost przełożyć na sprzedaż, ale nie taki też jest najczęściej cel kampanii. Sama rozpoznawalność, jaką zapewnia kubek termiczny z logo, jest już naprawdę sporym atutem w walce z konkurencją.
Termos to świetny sposób na promocję logo, ale też na ukłon w stronę pewnych trendów. Firma może się dzięki niemu pokazać jako świadomą ekologicznie, bo przyczynia się do eliminacji jednorazowych plastików, a to dla wielu potencjalnych klientów argument, który naprawdę brany jest pod uwagę przy zakupach. Poza tym to też sposób na pokazanie przywiązania do pewnego stylu życia – niby w biegu, ale na pewno nie bez ulubionej kawy czy herbaty. Takie rzeczy mają znaczenie, więc kubek termiczny z logo tak naprawdę przekazuje coś więcej, niż tylko samą nazwę firmy.
Tagi: Gadżet, Marketing, reklama
Dodaj komentarz