Amazon oficjalnie wkroczył na polski rynek. Allegro zyskało więc potężnego konkurenta. Jak jednak zapewnia prezes Allegro Francois Nuyts, firma jest gotowa na podjęcie rękawicy.
Jak zapowiedział prezes Francois Nuyts: „Allegro skupia się przede wszystkim na klientach i uważa to za najlepszą strategię na szybko rozwijającym się rynku e-commerce”. Inwestorzy obawiali się wejścia Amazona na polski rynek, czego odzwierciedlenie mogliśmy zobaczyć na giełdzie. Jak informował Business Insider, na kilka dni przed jego uruchomieniem akcje Allegro zanotowały historyczne minimum notowań a najniższy kurs z 26 lutego to 61,50 zł. We wtorek odbiły w górę powyżej 64 zł.
Prezes Allegro nie zamierza prowadzić otwartej wojny z Amazonem. Zamiast tego woli pokazać, że to zarządzana przez niego firma oferuje lepsze usługi swoim klientom.
W Allegro skupiamy się przede wszystkim na klientach. To oni, ich potrzeby i oczekiwania wyznaczają kierunek zmian, jakie wprowadzamy. Uważamy, że to najlepsza strategia na szybko rozwijającym się rynku e-commerce, który ma przed sobą wspaniałe perspektywy rozwoju – tłumaczył Nuyts w komentarzu przesłanym ISBnews.
Stale rozszerzamy wybór produktów, a liczba ofert na naszej platformie sięgnęła już ponad 200 mln. Klienci mogą znaleźć tu wszystko, czego potrzebują. Jesteśmy dumni z tego, że możemy zaoferować im najbardziej atrakcyjne ceny na rynku. Nasi klienci uwielbiają szybkie, bezpłatne dostawy i zwroty w Allegro Smart! Poczyniliśmy znaczne inwestycje w obszarze dostaw, między innymi w wiele usług logistycznych oferowanych sprzedawcom, które obniżają koszty i zwiększają szybkości dostawy zamówionych produktów. Ponadto od uruchomienia Allegro Pay klienci mają możliwość zapłacenia za zakupy do 3 miesięcy później, bez ponoszenia dodatkowych kosztów – wyjaśnił prezes.
Jak zapewnił Nuyts, Allegro swoją pozycję na polskim rynku buduje od 20 lat. Klienci ufają temu sklepowi internetowemu, ponieważ nieustannie się on rozwijał. Firma w dalszym ciągu zamierza inwestować pieniądze, aby móc zapewniać klientom jeszcze wyższy poziom świadczonych przez siebie usług.
Wspieramy stale rosnącą społeczność ponad 130 tys. sprzedawców, głównie małych i średnich polskich przedsiębiorstw, w rozwoju kompetencji biznesowych i internetowych. Zapewniamy im bardzo konkurencyjne warunki i wspieramy profesjonalnymi narzędziami i usługami sprzedażowymi. Jesteśmy dumni z tego, że wielu z tych nich rozpoczęło swoją działalność na Allegro i wraz z nami rozwinęło się, aby zostać profesjonalnymi sprzedawcami. Jesteśmy przekonani, że są gotowi stawić czoła każdej konkurencji, jak to robią każdego dnia, w tym także światowym graczom – oświadczył prezes Allegro.
Warto nadmienić, że nie tylko Amazon jest konkurencją dla polskiego sklepu internetowego. Dużym zaufaniem klientów cieszy się również Ali Express, jednak chińska firma skupia się na nieco innym targecie.
Amazon to marka znana na całym świecie. Jak jednak pokazuje historia, na polskim rynku próbowało się odnaleźć wiele zagranicznych marek, które koniec końców nie potrafiły przekonać do siebie Polaków. Nie jest więc powiedziane, że Allegro jest z góry skazane na porażkę.
Na naszym krajowym rynku w swoim czasie pojawiło się Taco Bell czy Dunkin’ Donuts. Jednak te uznane na Zachodzie marki nie trafiły w gusta Polaków. Być może wówczas było po prostu za wcześnie? Lata temu tylko McDonald’s miał na tyle silną pozycję, aby odnaleźć się na rynku fast foodów. Burger King swoje pierwsze podejście do Polski z pewnością zalicza do nieudanych przedsięwzięć – dopiero za drugim razem udało się odnieść sukces.
Allegro ma więc silny atut, jakim jest ugruntowana pozycja na naszym krajowym rynku. Jest to coś, czego z całą pewnością nie można lekceważyć. Amazon dysponuje jednak olbrzymimi możliwościami marketingowymi oraz budżetem. Koniec końców to jednak klienci podejmą decyzję, z którego sklepu internetowego częściej będą korzystać.
Jan Strychacz
02-03-2021
Tagi: allegro, Allegro Pay, Amazon, Burger King, E-commerce, ISBnews, konkurencja
Amazon ich zmiecie z pokładu
Dodaj komentarz