W pędzącym świecie biznesu, nastawionym na powiększanie zysków, coraz częściej pojawia się temat etyki. Sporą przesadą byłoby stwierdzenie, że wszyscy właściciele firm zaczynają postępować zgodnie z jej zasadami, ale bez wątpienia zmiany są zauważalne.
Coraz więcej firm nie tylko dba o przestrzeganie etycznych wartości wewnątrz swojej organizacji, ale również wymaga tego od swoich partnerów biznesowych.
Zbyt odważne byłoby stwierdzenie, że postępowanie zgodnie z zasadami etyki zagwarantuje natychmiast dodatkowy przychód. Jednak na pewno przełoży się na pozytywny wizerunek wśród partnerów biznesowych, dostawców, pracowników i klientów. W przyszłości ma to szansę zaprocentować i ułatwić prowadzenie biznesu. Wartości „pozaekonomiczne” są często doceniane i nigdy nie wiadomo, kiedy mogą stać się kartą przetargową.
Na pewno powinniśmy przestrzegać przepisów prawa, zarówno podatkowego, handlowego itp. Doceniane jest uczciwe i terminowe wywiązywanie się z podjętych zobowiązań. Stosowanie w biznesie uczciwej konkurencji, umiejętność przyznawania się do pomyłek, przejrzystość informacji, szacunek wobec swoich partnerów biznesowych, a także przeciwdziałanie korupcji i oszustwom.
Ważne jest, aby nasz partner biznesowy miał pewność, że współpracuje z lojalnym i praworządnym partnerem, a wówczas współpraca będzie tylko owocowała na przyszłość.
Jeśli chcemy mieć pewność, że sposób naszego działania nie budzi zastrzeżeń powinniśmy przeprowadzić w firmie audyt etyczny. Audyt ten pomoże nam potwierdzić, że działamy zgodnie z zasadami etyki albo wskazać miejsca, które ewentualnie można poprawić. Więcej na temat takiego audytu można dowiedzieć się na stronie http://www.bureauveritas.pl/services+sheet/audyty+spoleczne. Wykonanie takiego audytu etycznego możemy również zlecić swojemu partnerowi w biznesie.
Prowadzę firmę od dziesięciu lat i muszę powiedzieć, że sztywna etykieta nie zawsze jest dobrym rozwiązaniem. Bardzo dużo zależy od klienta z jakim mamy do czynienia.
Dodaj komentarz