• Menu

    10 ćwiczeń z gumami oporowymi na: brzuch, pośladki i klatkę

    Czy wiesz, że całą siłownię możesz zmieścić w torebce? Akcesoria fitness, których potrzebujesz do modelowania brzucha, pośladków, a także ćwiczeń siłowych na klatkę to gumy oporowe. Zestawiliśmy 10 popularnych ćwiczeń, które przygotują twoje ciało na nadchodzący sezon.

    ćwiczenia z gumami

    Ćwiczenia z gumami oporowymi na płaski brzuch

    1. Skłony w staniu z gumą oporową

    Taśma zaczepiona o drabinkę, górną część drzwi lub inny stabilny, nie do ruszenia przedmiot, ulokowany nad głową, najlepiej przynajmniej 30 cm. Trzymając drugi koniec w dłoniach na wysokości barków rób skłony uginając plecy w odcinku lędźwiowym. Tak, jakbyś chciał zrobić brzuszki na stojąco.

    2. Skręty w siadzie

    Taśma pod podeszwami, końce w dłoniach złączonych na wysokości klatki piersiowej. Nogi lekko ugięte w siadzie prostym. Oderwij nogi i wykonuj skręty tułowia przenosząc ręce na stronę skrętu.

    3. Przyciąganie kolan do klatki

    Guma zaczepiona np. o klamkę od drzwi. W leżeniu tyłem gumę przełóż za kolana, nogi po zewnętrznej stronie gumy, a stopy tak, aby znalazły się wewnątrz. Guma powinna oplatać nogi i kończyć się blisko pasa. Przyciągaj kolana maksymalnie blisko klatki piersiowej, utrzymując napięte mięśnie brzucha.

    ćwiczenia z gumami

    Ćwiczenia z gumami oporowymi na jędrne pośladki

    Oto przykładowe ćwiczenia na pośladki w których przydatne okażą się akcesoria fitness takie jak gumy oporowe.

    1. Odwodzenie nogi w bok

    Taśma pod stopami, a jej końce w lewej ręce. Ćwiczenie polega na przeniesieniu ciężaru na jedną nogę i napinaniu gumy uniesioną, wyprostowaną drugą nogą. Podczas kolejnych ruchów noga powinna utrzymywać się w powietrzu.

    2. Unoszenie nogi w klęku podpartym

    Guma założona na wysokości kostek. W klęku podpartym prostuj nogę, spokojnym ruchem. Po wykonaniu kilkunastu powtórzeń zmień stronę.

    3. Przysiady z gumą nad kolanami

    Guma umieszona nad kolanami. Wykonuj przysiady, zachowując proste plecy. Ćwiczenie powtarzaj 15 razy w kilku seriach w zależności od stopnia zaawansowania.

    ćwiczenia z gumami

    Zestaw ćwiczeń z gumami oporowymi na klatkę piersiową

    1. Wyprost ramion stojąc

    Taśma trzymana w obu dłoniach przed sobą na wysokości uszu. Prostuj ramiona miarowym ruchem rozciągając gumę.

    2. Rozpiętki z użyciem gumy

    Guma w obu dłoniach poprowadzona za plecami na wysokości barków. Ramiona przywodzimy do wewnątrz klatki piersiowej pokonując opór gumy.

    3. Pompki z gumą oporową

    Guma przeprowadzona za barkami, trzymana w obu dłoniach. Wykonuj pompki z dodatkowym oporem gumy.

    4. Wyciskanie stojąc

    Taśma zaczepiona o coś stabilnego, np. klamkę drzwi z przeciwnej strony. Ustaw się się plecami do podpory, stań w lekkim wykroku Z ramionami na wysokości barków wyciskaj taśmę prosto przed siebie.

    ćwiczenia z gumami

    Dowiedz się więcej…

    Chcesz dowiedzieć się więcej na temat ćwiczeń z gumami? Polecamy artykuł „Gumy oporowe do ćwiczeń – jak ćwiczyć z gumami i taśmami fitness?”, który szeroko omawia ten temat.

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Artykuły powiązane

  • Subskrybuj Nasz Biuletyn

  • Kategorie

  • Subskrybuj Nasz Biuletyn

  • Polecane