• Menu

    Zdrowe kasze – którą wybrać?

    Kasza to jeden z popularniejszych dodatków do obiadu, podobnie jak: ziemniaki, ryż czy makaron. Niemniej uznaje się, że kasze posiadają najwięcej wartości odżywczych. Są jednocześnie najzdrowsze w porównaniu do pozostałych produktów z tej kategorii. Dlatego też znacznie częściej kasze powinny znajdować się w naszym jadłospisie. Na rynku jest ich kilka typów, jednak jaką wybrać? Co poza walorami smakowymi warto wziąć pod uwagę w trakcie wyboru kaszy dla siebie!

    zdrowe kasze

    Krótka charakterystyka kasz dla zielonych!

    Na rynku spożywczym można znaleźć aż dziewięć kasz, wśród których należy wymienić: kasze manną, kuskus, kaszę jęczmienną, bulgur, kaszę jaglaną, kaszę gryczaną, kuskus razowy, quinoa oraz amarantus. Kasze od naturalniezdrowe.pl charakteryzuje wysoka jakość, atrakcyjna cena oraz gwarancja, że produkt jest pochodzenia naturalnego. Wbrew pozorom nie wszystkie kasze wytwarzane są ze zboża, czego przykładem jest kasza manna czy kuskus. Te dwa towary powstają z mąki, a suchy produkt konsystencją  przypomina bardzo drobny makaron. Kasze posiadają wiele zalet, ponieważ są bardzo bogatą skarbnicą witamin i minerałów. Dodatkowo posiłek stworzony z ich wykorzystaniem jest niezwykle treściwy. Warto także pamiętać, że kasze można wykorzystać na wiele sposobów. Do doskonały dodatek do drugiego dania, uzupełnienie zupy, baza deseru czy innych dań. Spożywają kasze należy pamiętać, że w ich składzie nie ma potasu i wapnia. To bardzo istotne substancje dla ludzkiego zdrowia, dlatego jego zaleca się picie mleka każdego dnia.

    Składniki zawarte w kaszach

    Kasze to produkt, który jest przede wszystkim źródłem witamin z grupy B. Wśród nich należy wymienić: kwas foliowy, B1, B2, B3, B5 oraz B6. Dodatkowo w ich składzie należy wymienić składniki mineralne, jak: wapń, magnez, potas, żelazo, fosfor, cynk, selen, mangan czy miedź. Spora część kaszy zawiera również dość duże ilości aminokwasów egzogennych, mianowicie: tryptofan, tiamina, leucyna, histydyna, izoleucyna, walina,  i wiele więcej. Warto podkreślić, że produkty te nie zawierają witamin – D, E, K, A oraz C. Niemniej quinoa jest wyjątkiem wśród kasz, gdyż zawiera dość dużą ilość witaminy E. Bez względu na wybór kaszy, warto zadbać o właściwy bilans kaloryczny i odżywczy codziennej diety. Przekonaj się, po którą kaszę warto sięgnąć w trakcie zakupów w sklepie stacjonarnym lub internetowym!

    Kasze, po które warto sięgnąć

    Kasza to niewątpliwie produkt lekkostrawny, który może znaleźć się w diecie każdego konsumenta. W tym celu warto wybrać ulubiony smak, konsystencję oraz zwrócić uwagę na najważniejsze cechy danej kaszy. Intensywny i bardzo charakterystyczny smak wyróżnia kaszę gryczaną paloną, która najczęściej wykorzystywana jest jako dodatek do mięs, ryb oraz warzyw. Kasza manna, jaglana oraz kuskus to produkty dedykowane potrawom przygotowywanym na słodko. Doskonale smakują w połączeniu z mlekiem, które wykorzystywane jest do ich przygotowania. Z pewnością spełnią oczekiwania małych i dużych smakoszy. Ciekawą propozycją jest  kasza gryczana niepalona, która dla większości konsumentów jest wciąż sporą nowością. Produkt ten charakteryzuje przyjemna faktura, unikalny smak i znacznie więcej walorów odżywczych, niż powszechnie znana kasza gryczana palona. Wśród kasz należy wymienić również: kaszę orkiszową czy kaszę pęczak. Są to kasze rzadko wybierane przez konsumentów, niemniej wyróżnia je atrakcyjny smak i sporo właściwości odżywczych.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Artykuły powiązane

  • Subskrybuj Nasz Biuletyn

  • Kategorie

  • Subskrybuj Nasz Biuletyn

  • Polecane