Według najnowszych danych opublikowanych przez Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA) Hyundai sprzedał w Europie 397 907 samochodów w ciągu pierwszych 9 miesięcy 2017 roku. Oznacza to, że marka odnotowała 3% wzrost w porównaniu z analogicznym okresem 2016 roku. Sprzedaż Hyundaia od lipca do września wyniosła 126 986 samochodów, co stanowi kolejny rekord w kwartalnej sprzedaży marki.
„Od 1977 roku Hyundai sprzedał w Europie ponad 7,5 miliona samochodów. Silne zorientowanie marki na rynek europejski okazało się kluczowe w umacnianiu pozycji Hyundaia i konsekwentnym zwiększaniu sprzedaży. Szczególny wpływ na ten sukces mają nasze najbardziej popularne modele – i10, i20, i30 oraz SUV Tucson”. – powiedział Thomas A. Schmid, dyrektor ds. operacyjnych Hyundai Motor Europe. „Spodziewamy się, że na koniec roku będziemy cieszyć się trzecią z rzędu rekordową sprzedażą roczną, co z pewnością przybliży nas do głównego celu, jakim jest status wiodącej marki azjatyckiej w Europie w 2021 roku”. – dodał.
Do osiągnięcia takiego wyniku mocno przyczyniła się rodzina modeli typu SUV, a w szczególności Hyundai Tucson. Od momentu wprowadzenia tego modelu do sprzedaży w 2015 roku, do Klientów trafiło już ponad 300 000 aut, co oznacza, że Tucson jest najlepiej sprzedającym się modelem marki Hyundai.
W czołówce są także modele i10, i20 oraz i30. Znaczące okazało się wprowadzenie w tym roku na rynek i30 nowej generacji zarówno w wersji 5-drzwiowej jak i Wagon. Z kolei SUV KONA oraz sportowy i30 N, które trafią wkrótce do sprzedaży, stanowią istotny wkład w realizację strategii wzrostu, zgodnie z którą Hyundai zaoferuje swoim Klientom do 2021 roku aż 30 nowych modeli.
Tagi: Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów, hyundai, Hyundai Motor Europe, Thomas A. Schmid
Dodaj komentarz