logo
logo
logo
logo
system ERP

Wykorzystanie systemu ERP w sprzedaży internetowej
Opublikowano: 17 lutego 2016

Wchodzisz na stronę dobrze znanego Ci sklepu internetowego. A może trafiasz do niego poprzez porównywarkę cen.

Wyszukujesz interesujący cię towar, klikasz w zamówienie, jeszcze tylko wypełniasz kwestionariusz z danymi, miejscem dostawy. No i wybierasz sposób płatności, a czasami już płacisz.

Z punktu widzenia klienta e-sklepu, zakupy internetowe są niesłychanie proste. I takie mają być. Ze strony operatora sklepu internetowego jednak złożenie zamówienia jest wprawdzie ważnym, ale w istocie drobnym elementem w całym łańcuchu operacji logistycznych, księgowych i finansowych. Ponieważ e-handel z założenia opiera się na elektronicznym kanale kontaktu z klientami, to wprowadzenie informatycznych rozwiązań obsługujących i wspomagających wszelkie operacje związane z działaniem przedsiębiorstwa e-commerce jest naturalne i oczywiste.

Nie tylko obsługa sprzedaży

Na rynku istnieje wiele rozwiązań, czy to bezpłatnych, czy to komercyjnych pakietów oprogramowania do obsługi sprzedaży internetowej – rozwiązania erp. Na ogół są to systemy dla przedsiębiorców dopiero startujących w e-commerce. Z tego też względu są one skonstruowane na zasadzie prostej analogii do małego lub średniego tradycyjnego sklepu, i służą głównie do podstawowej obsługi dodatkowego, internetowego kanału sprzedaży.

W miarę rozwoju e-sklepu i wzrostu liczby transakcji taki prosty system przestaje wystarczać, bo rośnie i złożoność operacji (od obsługi przyjęć towaru od dostawców, poprzez kontrolę stanów magazynowych, obsługę i wsparcie całego procesu sprzedaży, płatności, dostaw do klientów, a także zwrotów, reklamacji) i ich liczba. A sama obsługa, nawet dość złożonego łańcucha logistyczno-sprzedażowego to nie wszystko.

Rozwój, czyli pełna kontrola nad e-biznesem

Planowanie rozwoju firmy uzależnione jest od poznania wszelkich bieżących wskaźników ekonomicznych czy finansowych. Znajomość stanu bieżącego pozwala bowiem na bezpieczne planowanie inwestycji.

Ważna jest zatem wszechstronna analiza różnych danych związanych z funkcjonowaniem firmy – od profilu klientów, poprzez wydajność pracowników różnych działów, analizę przepływów magazynowych, finansowych, aż po różnego rodzaju wskaźniki finansowe. Takich możliwości nie zapewnią nawet rozbudowane aplikacje do obsługi sprzedaży internetowej.

Partner artykułu: sente.pl

Tagi: , , , , , , ,

Udostępnij ten post:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


Powiązane treści

szkolenie e-commerce

Jak wybrać najlepsze szkolenie e-commerce...

Szkolenie e-commerce to doskonała inwestycja w swój rozwój zaw...
platformy barterowe

Jak działają platformy barterowe?...

Współczesna gospodarka oferuje szeroki wachlarz metod transakcji, w kt...
Aplikacja mobilna,

Stwórz aplikację mobilną razem z firmą Develo...

To już odległe czasy, kiedy telefony służyły nam wyłącznie do wysyłani...
Sprzedaż na Amazon

Sprzedaż na Amazon – na co zwrócić uwag...

Rozpoczęcie własnego biznesu na Amazonie jest dosyć proste, je...