logo
logo
logo
logo

Rynek sklepów internetowych w Polsce
Opublikowano: 15 listopada 2017

Badania rynku pokazują, że coraz więcej przedsiębiorców decyduje się przenieść swoje działalności do sieci. Dotyczy to także, a może i przede wszystkim, sklepów internetowych.

Rynek sklepów internetowych

Na dzień dzisiejszy w Polsce funkcjonuje ponad 20 tysięcy sklepów internetowych, które działają przede wszystkim na rynku krajowym, tylko niektóre z nich zdecydowały się działać na skalę międzynarodową.

Nie ma wątpliwości, że Polacy kochają kupować online, dlatego też wiele firm w ogóle nie korzysta z opcji sprzedaży tradycyjnej, czyli stacjonarnie.

Branża sprzedaży internetowej w Polsce ma się coraz lepiej, w tym roku ten rynek jest wart ponad 36 mld złotych, a według ekspertów będzie jeszcze lepiej. E-commerce to prężnie rozwijająca się branża, która świetnie wykorzystuje swój czas i odpowiada na potrzeby klientów. Co prawda, w dalszym ciągu wydajemy na zakupy online mało w porównaniu na przykład z Niemcami, ale wszelkiego rodzaju udoskonalenia i ochrona danych osobowych, a także zabezpieczanie płatności sprawiają, że coraz więcej Polaków ufa sprzedaży internetowej.

Forma handlu, jaką jest e-commerce, niesie ze sobą zalety zarówno dla sprzedawcy, jak i kupującego. Można śmiało powiedzieć, że korzystają tutaj dwie strony. Jak? Bardzo prosto to wyjaśnić.

Rynek sklepów internetowych

Ze strony klienta korzystanie z e-handlu wygląda następująco:

  • dostęp do ogromnej ilości produktów
  • łatwy dostęp do produktów ekskluzywnych i unikatowych
  • szybkie płatności i ich bezpieczeństwo
  • niższe cenny tych samych produktów, które dostępne są w sklepach stacjonarnych
  • możliwość zwrotu, reklamacji, odstąpienia od umowy kupna-sprzedaży.

Z kolei od strony sprzedawcy sprawa wygląda następująco:

  • sprzedaż internetowa jest tania i bezproblemowa – dzięki dostępnym platformom sklepowym nie trzeba znać się na projektowaniu oprogramowań do sprzedaży, by założyć swój sklep
  • nie trzeba posiadać lokalu na sklep stacjonarny – to znacznie obniża koszty prowadzenia działalności, bowiem comiesięczne opłaty za sklep internetowy są zdecydowanie mniejsze niż wynajem lokalu
  • możliwość dotarcia do większej ilości potencjalnych klientów.

W polskiej branży e-commerce odnotowywane są także niestety różnego rodzaju rotacje. Chodzi oczywiście o lepsze prosperowanie jednego sklepu i plajtę innego. W tym wypadku wszystko zależy nie tylko od sprzedawanych produktów, ale przede wszystkim od wykorzystaniu możliwości reklamy internetowej, poleganiu na e-marketingu, dotarcie różnymi ścieżkami do swoich klientów.

Polacy ciągle przekonują się do korzystania z zakupów online. Niewątpliwie najczęściej z e-commerce korzystają ludzie młodzi, obecne pokolenie trzydziestolatków i młodszych. Wygoda, niższe ceny, zakupy bez tłumów – to cechy, które przemawiają na korzyść e-handlu. Sklepów internetowych będzie w Polsce coraz więcej. Nie bez powodu coraz częściej też sklepy stacjonarne stawiają na reklamę w sieci i szukanie wirtualne klientów. Internet ma niezwykły potencjał sprzedażowy i nie byle jaką pieśnią przyszłości jest to, że kiedyś będzie podstawowym źródłem sprzedaży i zakupów.

Tagi: , , , ,

Udostępnij ten post:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


Powiązane treści

sprzedaż rowerów online

Kupowanie roweru online jest bezpieczne? Oto,...

Wraz z rozwojem handlu elektronicznego także świat...
Pozycjonowanie sklepów internetowych

Jakie są najnowsze techniki pozycjonowania sk...

Pozycjonowanie sklepów internetowych (SEO e-commerce) to dynamicznie r...
e-commerce

Jak skutecznie magazynować towary w e-commerc...

Magazynowanie towarów jest fundamentem...
zakupy w USA

Zakupy w USA nigdy nie były łatwiejsze – dzię...

Proces wysyłki jakiejkolwiek przesyłki z USA do Polski to dość ryzykow...