Celem wielu firm jest znalezienie odpowiedzi na pytanie – jak dotrzeć do grupy docelowej i zwiększyć sprzedaż? Marketing to bardzo szerokie pojęcie – obejmuje on właściwe wszystko, co jest kojarzone z określeniem „reklama”. Spoty w telewizji, reklamy w radiu, billboardy – to tylko szczypta przykładów na realizację założeń kampanii reklamowej. Marketing jest oparty na zaawansowanej strategii – czasami odbiorca nawet nie zdaje sobie sprawy z tego, że to na co patrzy to właśnie reklama. Obecnie, prawie każdy przystanek autobusowy, oprócz spełnienia swojego docelowego zadania jakim jest wyznaczenie miejsca zatrzymania środków komunikacji miejskiej – stał się doskonałą powierzchnią, na której może pojawić się reklama.
Citylight to rodzaj nowoczesnej instalacji/ramki/gabloty, w której umieszcza się plakat reklamowy. Jego doskonałą widoczność zapewnia eleganckie i subtelne podświetlenie. Dzięki temu, każdy citylight nie tylko przyciąga wzrok, ale stanowi również rodzaj miejskiego oświetlenia. To właśnie dlatego, prawie każdy przystanek autobusowy jest wyposażony w citylight. Korzyści są tutaj obustronne – miasto ma zapewnione oświetlenie przystanków, a reklamodawca czerpie korzyści wynikające ze skuteczności przekazu tej formy reklamy.
Citylighty, czyli podświetlane gabloty, najczęściej można spotkać w metrze, na przystankach tramwajowych i autobusowych, ale są również dobrze widoczne w centrach fitness i kinach. Firmy, które zastanawiają się jak dotrzeć do grupy docelowej powinny uwzględnić w swojej kampanii marketingowej przystanki autobusowe i inne często uczęszczane miejsca, w których umieszczone są citylighty. Wystarczy dobrze się rozejrzeć – citylighty są praktycznie wszędzie i to dzięki nim każda reklama jest bardzo dobrze widoczna – nawet o zmroku. Do wykonania specjalnego plakatu plakatu reklamowego, który ma być umieszczony w podświetlonej gablocie konieczne jest użycie specjalnego lekko przezroczystego papieru. Materiał przeznaczony na reklamę do Citylightów musi być odporny na różne warunki atmosferyczne i promieniowanie UV. Reklama nie może blaknąć pod wpływem słońca i marszczyć się podczas dużej wilgotności. Zastosowanie tradycyjnego plakatu w podświetlanej ramce nie odniosłoby tak estetycznego i przejrzystego efektu.
Jak dotrzeć do grupy odbiorców określonej przez reklamodawcę? W przypadku reklamy na przystankach można śmiało stwierdzić, że podobnie jak inne formy reklamy zewnętrznej – to najlepszy sposób na docieranie do najszerszego grona odbiorców – w tym grupy docelowej reklamodawcy. Z komunikacji miejskiej korzysta coraz więcej osób – przystanek autobusowy, wnętrze metra, tramwaju i autobusu to doskonała powierzchnia reklamowa, która zapewnia realne i zadowalające efekty marketingowe i wpływa na popularyzowanie i rozpoznawalność marki.
Witryny Citylight to inteligentna i uniwersalna forma reklamy zewnętrznej. Podświetlenie LED-owe zmienia je w całodobowy, doskonale widoczny nośnik reklamowy. Wyraźny motyw i zauważalna szata graficzna reklamy zapewnią, że każda kampania outdoorowa, będzie nie tylko zauważalna, ale również zapamiętywana. Citylighty stają się częścią środowiska miejskiego, które jest dla większości osób przestrzenią, z którą mają do czynienia na co dzień. Popularyzacja tego rodzaju reklamy sprawiła, że naprawdę ciężko wyobrazić sobie przystanek autobusowy bez subtelnego, ale widocznego Citylightu.
Tagi: grafika, Marketing, reklama, wizualizacja
Dodaj komentarz