• Menu

    Premier Morawiecki o ekspansji zagranicznej polskich firm

    Wicepremier Mateusz Morawiecki jest autorem Planu na rzecz odpowiedzialnego rozwoju. Zdaniem ministra rozwoju Polska ma duże szanse rozwinąć się technologicznie, gospodarczo, pod względem ekspansji zagranicznej. 

    Wicepremier Mateusz Morawiecki o ekspansji zagranicznej

    I. Inwestycje zagraniczne

    Zależy nam na możliwie największym napływie inwestycji zagranicznych w sfery wymagające nowoczesnych technologii i know-how. Przy współpracy z polskimi firmami i uczelniami, powstaną sieci powiązań biznesowych, które będą procentować silnym impulsem prorozwojowym, a jednocześnie sprawią, że Polska stanie się bardziej atrakcyjna w globalnym łańcuchu wartości. Poprawiając koordynację działań promujących polski biznes na rynkach międzynarodowych stworzymy warunki do jego skutecznej ekspansji, a tym samym wzmocnimy konkurencyjność i atrakcyjność polskiej gospodarki.

    II. Gospodarczy czempioni

    Każdy kraj ma, a na pewno powinien mieć, swoich gospodarczych czempionów. Kraje Europy Zachodniej, dzięki większej stabilności politycznej i gospodarczej, miały nieporównywalnie lepsze warunki do tworzenia firm-narodowych marek. My jesteśmy dopiero na początku tej drogi, choć stworzyliśmy już takich czempionów (np. Orlen, Azoty, KGHM). Dlatego tak kluczowe jest zbudowanie ich pozytywnej marki, poprzez skuteczne wsparcie promocyjne ze strony polskiej administracji i dyplomacji, jak też stworzenie przez rząd stabilnego i sprzyjającemu rozwojowi otoczenia gospodarczego.

    III. Ekspansja zagraniczna polskich firm

    Mamy dobre doświadczenia w zakresie promocji i wsparcia eksportowego polskich firm, jednak kompetencje i potencjał są rozsiane w wielu instytucjach. Dlatego potrzeba kompleksowych i skoordynowanych działań na rzecz zwiększenia ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw. Zadania te będzie realizować wyspecjalizowana jednostka umiejscowiona w strukturze Polskiego Funduszu Rozwoju, która połączy już istniejące zasoby i możliwości promocyjne, proeksportowe, proinwestycyjne. Zintegruje też działania dyplomacji ekonomicznej. Pozwoli to zarówno poszerzyć ofertę promocyjną i wsparcie eksportowe, jak też uprościć i ułatwić polskim przedsiębiorcom inwestowanie na zagranicznych rynkach.

    źródło: Stowarzyszenie Eksporterów Polskich

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Artykuły powiązane

  • Subskrybuj Nasz Biuletyn

  • Kategorie

  • Subskrybuj Nasz Biuletyn

  • Polecane