logo
logo
logo
logo

Premier Morawiecki o ekspansji zagranicznej polskich firm
Opublikowano: 22 marca 2016

Wicepremier Mateusz Morawiecki jest autorem Planu na rzecz odpowiedzialnego rozwoju. Zdaniem ministra rozwoju Polska ma duże szanse rozwinąć się technologicznie, gospodarczo, pod względem ekspansji zagranicznej. 

Wicepremier Mateusz Morawiecki o ekspansji zagranicznej

I. Inwestycje zagraniczne

Zależy nam na możliwie największym napływie inwestycji zagranicznych w sfery wymagające nowoczesnych technologii i know-how. Przy współpracy z polskimi firmami i uczelniami, powstaną sieci powiązań biznesowych, które będą procentować silnym impulsem prorozwojowym, a jednocześnie sprawią, że Polska stanie się bardziej atrakcyjna w globalnym łańcuchu wartości. Poprawiając koordynację działań promujących polski biznes na rynkach międzynarodowych stworzymy warunki do jego skutecznej ekspansji, a tym samym wzmocnimy konkurencyjność i atrakcyjność polskiej gospodarki.

II. Gospodarczy czempioni

Każdy kraj ma, a na pewno powinien mieć, swoich gospodarczych czempionów. Kraje Europy Zachodniej, dzięki większej stabilności politycznej i gospodarczej, miały nieporównywalnie lepsze warunki do tworzenia firm-narodowych marek. My jesteśmy dopiero na początku tej drogi, choć stworzyliśmy już takich czempionów (np. Orlen, Azoty, KGHM). Dlatego tak kluczowe jest zbudowanie ich pozytywnej marki, poprzez skuteczne wsparcie promocyjne ze strony polskiej administracji i dyplomacji, jak też stworzenie przez rząd stabilnego i sprzyjającemu rozwojowi otoczenia gospodarczego.

III. Ekspansja zagraniczna polskich firm

Mamy dobre doświadczenia w zakresie promocji i wsparcia eksportowego polskich firm, jednak kompetencje i potencjał są rozsiane w wielu instytucjach. Dlatego potrzeba kompleksowych i skoordynowanych działań na rzecz zwiększenia ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw. Zadania te będzie realizować wyspecjalizowana jednostka umiejscowiona w strukturze Polskiego Funduszu Rozwoju, która połączy już istniejące zasoby i możliwości promocyjne, proeksportowe, proinwestycyjne. Zintegruje też działania dyplomacji ekonomicznej. Pozwoli to zarówno poszerzyć ofertę promocyjną i wsparcie eksportowe, jak też uprościć i ułatwić polskim przedsiębiorcom inwestowanie na zagranicznych rynkach.

źródło: Stowarzyszenie Eksporterów Polskich

Tagi: , , , , , , , , , , ,

Udostępnij ten post:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


Powiązane treści

Eko-Kotwy SADDAR

Eko-Kotwy SADDAR – Rewolucyjne Rozwiązanie Ek...

Rosnące wyzwania związane z ochroną środowiska oraz zwiększające się w...
Bartosz Tomczyk

Biznes w telefonie. Czy nadchodzi “era m-comm...

Rok 2020 mija w atmosferze ciągłej niepewności o stan krajowego biznes...
inwestycje zagraniczne

Polska potrzebuje czegoś więcej niż inwestycj...

Polska jest nadal interesująca dla bezpośrednich inwestorów zagraniczn...
Chemical Advisory

Rozwiązania Chemical Advisory – dla pop...

Lotnictwo jest jedną z najprężniej rozwijających się gałęzi gospodarki...