• Menu

    Obowiązki sektora energetycznego w relacjach z konsumentami

    We wrześniu 2015 r. Prezydent RP podpisał nowelizację ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów. Nowe przepisy, które przewidują istotne wzmocnienie uprawnień Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w zakresie ochrony zbiorowych interesów konsumentów. Zmiany zaczną obowiązywać po upływie 6 miesięcy od daty publikacji nowelizacji w Dzienniku Ustaw, czyli od kwietnia 2016 r. Obostrzenia regulacyjne w znacznej mierze dotyczą relacji energetyka – klient. Niekompletność wiedzy w tym zakresie, to ryzyko ponoszenia konsekwencji finansowych, karnych czy wizerunkowych, dlatego MCC w dniach 15.02.16.02.2016 organizuje szkolenie pn. „Obowiązki sektora energetycznego w relacjach z konsumentami”.

    sektor energy

    Brak odpowiedzialności za przerwy w dostawie prądu, nieinformowanie o terminie płatności czy upustach za niedostarczanie energii – to tylko niektóre z praktyk przedsiębiorstw energetycznych zakwestionowanych ostatnio przez Prezes UOKiK. Prelegenci przedstawią nowy model kontroli, zaostrzone kary dla spółek energetycznych oraz przybliżą Państwu możliwość odwołania z uwzględnieniem kwestii decyzji zobowiązującej.

    W ramach wydarzenia zostaną przedstawione także zasady prawidłowego konstruowania umów w świetle ostatnich zmian prawnych i nowe obowiązki dla przedsiębiorców. Co więcej,  będą mogli Państwo poznać błędy popełniane przez firmy energetyczne w tym zakresie oraz wskazówki, co do zachowania w przypadku postępowania regulacyjnego. Ponadto, spotkanie stworzy platformę wymiany wiedzy oraz doświadczenia, które muszą Państwo posiadać, aby nie narazić swojej firmy na straty.

    Spotkanie kierowane jest do dyrektorów, kierowników, specjalistów sektora energetycznego.

    Eksperci, którzy potwierdzili udział:

    Maria Beroud – Kancelaria Wierzbicki Adwokaci i Radcowie Prawni; Marcin Kolasiński – Kieszkowska Rutkowska Kolasiński Kancelaria Prawna sp. j.; Marta Kupczak-Strzelecka – Kancelaria Sołtysiński Kawecki & Szlęzak; Elżbieta Modzelewska-Wąchal – Centrum Prawa Konkurencji. Kancelaria Radcy Prawnego; Piotr Paśnik – Kancelaria Modzelewska &Paśnik; Piotr Stańczak – Europejskie Centrum Konsumenckie – (ECC-net)UOKiK; Przemysław Wierzbicki – Kancelaria Wierzbicki Adwokaci i Radcowie Prawni.

    Główne zagadnienia:

    • Najnowsze obowiązki przedsiębiorstw energetycznych – zmiany prawne
    • Nowelizacja ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów
    • Konsekwencje naruszenia praw konsumenta w sektorze energetycznym
    • Relacja pomiędzy prawem energetycznym a prawem konsumenckim

    Zapisy na stronie http://mmcpolska.pl

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Artykuły powiązane

  • Subskrybuj Nasz Biuletyn

  • Kategorie

  • Subskrybuj Nasz Biuletyn

  • Polecane