logo
logo
logo
logo

Obowiązki sektora energetycznego w relacjach z konsumentami
Opublikowano: 9 grudnia 2015

We wrześniu 2015 r. Prezydent RP podpisał nowelizację ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów. Nowe przepisy, które przewidują istotne wzmocnienie uprawnień Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w zakresie ochrony zbiorowych interesów konsumentów. Zmiany zaczną obowiązywać po upływie 6 miesięcy od daty publikacji nowelizacji w Dzienniku Ustaw, czyli od kwietnia 2016 r. Obostrzenia regulacyjne w znacznej mierze dotyczą relacji energetyka – klient. Niekompletność wiedzy w tym zakresie, to ryzyko ponoszenia konsekwencji finansowych, karnych czy wizerunkowych, dlatego MCC w dniach 15.02.16.02.2016 organizuje szkolenie pn. „Obowiązki sektora energetycznego w relacjach z konsumentami”.

sektor energy

Brak odpowiedzialności za przerwy w dostawie prądu, nieinformowanie o terminie płatności czy upustach za niedostarczanie energii – to tylko niektóre z praktyk przedsiębiorstw energetycznych zakwestionowanych ostatnio przez Prezes UOKiK. Prelegenci przedstawią nowy model kontroli, zaostrzone kary dla spółek energetycznych oraz przybliżą Państwu możliwość odwołania z uwzględnieniem kwestii decyzji zobowiązującej.

W ramach wydarzenia zostaną przedstawione także zasady prawidłowego konstruowania umów w świetle ostatnich zmian prawnych i nowe obowiązki dla przedsiębiorców. Co więcej,  będą mogli Państwo poznać błędy popełniane przez firmy energetyczne w tym zakresie oraz wskazówki, co do zachowania w przypadku postępowania regulacyjnego. Ponadto, spotkanie stworzy platformę wymiany wiedzy oraz doświadczenia, które muszą Państwo posiadać, aby nie narazić swojej firmy na straty.

Spotkanie kierowane jest do dyrektorów, kierowników, specjalistów sektora energetycznego.

Eksperci, którzy potwierdzili udział:

Maria Beroud – Kancelaria Wierzbicki Adwokaci i Radcowie Prawni; Marcin Kolasiński – Kieszkowska Rutkowska Kolasiński Kancelaria Prawna sp. j.; Marta Kupczak-Strzelecka – Kancelaria Sołtysiński Kawecki & Szlęzak; Elżbieta Modzelewska-Wąchal – Centrum Prawa Konkurencji. Kancelaria Radcy Prawnego; Piotr Paśnik – Kancelaria Modzelewska &Paśnik; Piotr Stańczak – Europejskie Centrum Konsumenckie – (ECC-net)UOKiK; Przemysław Wierzbicki – Kancelaria Wierzbicki Adwokaci i Radcowie Prawni.

Główne zagadnienia:

  • Najnowsze obowiązki przedsiębiorstw energetycznych – zmiany prawne
  • Nowelizacja ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów
  • Konsekwencje naruszenia praw konsumenta w sektorze energetycznym
  • Relacja pomiędzy prawem energetycznym a prawem konsumenckim

Zapisy na stronie http://mmcpolska.pl

Tagi: , ,

Udostępnij ten post:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


Powiązane treści

magazyn_energii

Moc a pojemność magazynu energii – kluczowe r...

Magazyny energii zyskują coraz większą popularność w kontekści...
Hurtownia fotowoltaiczna

Hurtownia fotowoltaiczna – klucz do suk...

W dobie rosnącego zapotrzebowania na odnawialne źródła energii, fotowo...
Dobór przewodu do mocy

Dobór przewodu do mocy...

Przewody elektryczne są kluczowym elementem każdej instalacji energoel...
magazyny energii

Magazyny energii — dlaczego ważne dla fotowol...

W ostatnich latach odnawialne źródła energii cieszą się dużą popularno...