Nikogo nie trzeba przekonywać, iż pozycjonowanie strony internetowej to obecnie jeden z podstawowych elementów strategii marketingowej. Atrakcyjna i funkcjonalna strona www to zdecydowanie zbyt mało, aby osiągnąć sukces i zdobyć przewagę konkurencyjną.
Warunkiem osiągnięcia tych celów jest skuteczne zaistnienie w sieci. Wiele badań potwierdza, iż zdecydowana większość internautów przegląda zaledwie kilka pierwszych stron pojawiających się w wyszukiwarce. Zatem znalezienie się na początku listy znacznie zwiększa szansę na zainteresowanie potencjalnych klientów. Ale pozycjonowanie – jak większość nowoczesnych technologii – ulega zmianom i przeobrażeniom. Dzisiaj każda profesjonalna agencja interaktywna zdaje sobie sprawę z tego, iż wyszukiwarki stawiają coraz większe wymagania, a warunkiem ich spełnienia jest zastosowanie nowoczesnych rozwiązań w tym zakresie. Niezbędne jest takie pozycjonowanie, które łączy w sobie wiele działań.
Dawno minęły czasy, iż do skutecznego wypozycjonowania strony wystarczały jedynie duże ilości słów kluczowych. Dzisiaj internauta szuka przede wszystkich treści wartościowych, które wzbogacą jego wiedzę i odpowiedzą na zadane pytania. W związku z tym algorytmy wyszukiwarek coraz częściej promują treści wartościowe – tak zwany content marketing – i na ich podstawie ustalają pozycję w rankingach wyszukiwania.
Ciekawe i wartościowe treści nie tylko lepiej wypozycjonują daną witrynę, ale także mogą zwiększyć ruch na stronie, a w konsekwencji także sprzedaż. Jeżeli potencjalny klient znajdzie na danej stronie treści przydatne z jego punktu widzenia, to znacznie chętniej zdecyduje się na zakup produktów danej firmy.
Głównym zadaniem pozycjonowania jest umieszczenie danej strony internetowej na jak najwyższych pozycjach wyszukiwarki. Jednak coraz większa liczba specjalistów zaczyna dostrzegać zalety dotarcia do ściśle określonej grupy docelowej. Samo znalezienie się na szczycie listy wyszukiwania na pewno zwiększa ruch na stronie, ale nie w każdym przypadku zagwarantuje natychmiastowe zwiększenie sprzedaży.
W wielu sytuacjach może się okazać, iż dotarcie do mniejszej, ale bardziej sprecyzowanej grupy przynosi znacznie lepsze rezultaty. Precyzyjne dobranie fraz i słów kluczowych (na przykład związane z nurkowaniem lub wycieczkami górskimi) sprawi, iż dana witryna trafi bezpośrednio do osób szczególnie zainteresowanych tematem. Takie działania pozwolą wyeliminować tak zwanych „klikaczy” na rzecz osób autentycznie zainteresowanych konkretnym zagadnieniem.
Nowoczesne pozycjonowanie stron internetowych wymaga połączenia wielu działań. Samo tworzenie treści (nawet atrakcyjnych) może być niewystarczające do zwiększenia popularności danej strony internetowej. Dlatego dobrym rozwiązaniem jest zwiększenie kanałów komunikacji z potencjalnymi klientami. Do rozwiązań zwiększających skuteczność pozycjonowania należy prowadzenie bloga, uczestnictwo w forach tematycznych, zaistnienie w mediach społecznościowych lub obecność w mapach Google. Takie działania znacznie zwiększają zainteresowanie daną witryną i podnoszą jej rozpoznawalność. Kwestią podstawową jest systematyczność i regularność – tylko strona, która ulega zmianom i aktualizacjom ma szansę na osiągnięcie sukcesu.
Pozycjonowanie strony internetowej to najlepsza i najskuteczniejsza metoda na jej wypromowanie i zareklamowanie. Wprowadzenie strony do czołówki wyszukiwarki daje niemal nieograniczone możliwości. Jednak narzędzia pozycjonowania stale ulegają zmianom i unowocześnieniom. Dlatego szczególnie ważne jest to, aby nie pozostawać w tyle i sięgać po nowoczesne i najbardziej skuteczne metody pozycjonowania. Tylko wtedy będzie szansa na zwiększenie sprzedaży i pokonanie konkurencji.
Konsultacja: Empressia – Agencja SEO
Tagi: Google, Marketing, pozycjonowanie, sprzedażPoza precyzowaniem treści pod kątem konkretnych grup odbiorców, dobrą praktyką jest również tworzenie treści np. poradnikowych lub na bloga, które odpowiadają na konkretne pytania, często zadawane poprzez wyszukiwarkę, np. w tematyce SEO mógłby to byc artykuł: jak pozyskać wartościowe linki
Google samo przyznało, że z roku na rok jest coraz więcej zapytań „poradnikowych”. Na pewno jest to trend, który warto wykorzystać w promocji firmy.
Ciekawy artykuł, który krótko i rzeczowo omawia problemy związane z pozycjonowaniem stron. Zagadnienie ważne dla każdej firmy, która chce zaistnieć w internecie.
Pozycjonowanie stron powinno sie zlecic profesjonalistom a nie robić to samemu gdyż możemy stronę zafiltrować. Polecam firmę devilart.pl Reklama mojej strony zajmują sie od dobrych kilku lat.
Dodaj komentarz