Powiedzenie, że jeśli nie ma cię w internecie, nie istniejesz, weszło na stałe do języka i nie dziwi już nikogo. Sieć jest jednak bardzo dynamicznym środowiskiem i od dawna samo posiadanie strony internetowej nie wystarcza. Aby w pełni być obecnym w wirtualnej przestrzeni, twój biznes powinien mieć profile na mediach społecznościowych.
Nadal nie jesteś przekonany o takiej konieczności? Zrób zatem mały eksperyment. Jeśli jesteś właśnie w jakimś miejscu publicznym, rozejrzyj się wokół i policz osoby siedzące z nosem wlepionym w swoje tablety i smartfony. Te wszystkie osoby, przewijające właśnie zdjęcia na Instagramie lub przeglądające Twittera, to twoi potencjalni klienci.
Jak sprawić, by czas, który poświęcają na oglądanie zdjęć z wakacji swoich znajomych lub przeglądanie treningów proponowanych przez znaną fitnessową guru wszystkich Polek, chcieli poświęcić na przeglądanie twojej oferty?
Oto kilka porad:
Zorganizuj promocję i poinformuj o tym swoich fanów na Facebooku. Może to być na przykład dzień darmowej lub taniej dostawy, wyprzedaż albo innego rodzaju promocja.
Aby bardziej zaangażować klientów, możesz zorganizować konkurs. Jeśli działasz w branży spożywczej, odzieżowej, turystycznej – łatwo o ciekawe treści i pomysły. Właściciele biznesów polegających na przykład na wymianie opon lub zbieraniu złomu muszą wykazać się większą kreatywnością, są jednak przypadki prężnie działających profili także i takich firm.
Zupełnie, jak w twoim biznesie – na profilu powinno się sporo dziać. Przede wszystkim, twoje konta w mediach społecznościowych powinny być kanałem komunikacji z klientem, na którym będziesz mieć możliwość informowania o promocjach i specjalnych ofertach. Warto jednak zamieszczać na swoim profilu także treści pozornie niezwiązane z profilem twojej działalności. Przypomnij swoim klientom, że w twojej firmie też pracują ludzie. Pod koniec tygodnia wrzuć czasem jakiś zabawny filmik lub zdjęcie, sugerując klientom, że i w twojej firmie czekacie na weekend.
Dla klienta jest istotne, u kogo robi zakupy. Media społecznościowe to wręcz wymarzone narzędzie pozwalające dać się poznać potencjalnemu nabywcy. Gdy klient zobaczy na firmowym profilu, że twój zespół to zgrana grupa ludzi lubiących swoją pracę, o wiele chętniej skorzysta z waszych usług. Szczególnie przedświąteczny czas daje wiele okazji do stworzenia podobnych treści. Możesz przykładowo zaangażować pracowników w akcję charytatywną, a następnie zdać relację z imprezy na swoim fanpage’u.
Tagi: e przesyłka, E-commerce, fanpage, media społecznościowe, paczka 24, paczka 48, profil firmowy, tani kurier, tania przesyłka, Twitter, zarabiaj na Instagramie, zarabiaj na TwitterSam fakt posiadania profilu to nie wszystko. Trzeba jeszcze mieć na niego pomysł i postarać się o regularne publikacje, co stwarza najwięcej problemów, zwłaszcza w małych firmach. Po prostu brakuje czasu.
Dodaj komentarz