Terminale płatnicze stają się coraz popularniejsze. Trudno wyobrazić dziś sobie nowoczesne przedsiębiorstwo, które funkcjonuje jedynie w oparciu o gotówkę. Z tego też względu istnieje duży wybór terminali płatniczych na rynku. Czym się od siebie różnią?
Mobilny terminal płatniczy czy stacjonarny? Smart czy standardowy? Wielu przedsiębiorców zadaje sobie takie pytania przy wyborze urządzenia. To, co najważniejsze to to, by był dopasowany do potrzeb przedsiębiorstwa!
Oferujesz usługi stacjonarne? Twoi klienci płacą za towar lub usługę w jednym miejscu? A może musisz dotrzeć z płatnością do klienta? Może swoją sprzedaż lub usługi oferujesz na odległość? To wszystko ma znaczący wpływ przy wyborze urządzenia płatniczego idealnego dla Twojego przedsiębiorstwa.
Standardowe terminale stacjonarne sprawdzają się przede wszystkim w punktach płatniczych, przy kasach. Należą do jednych z najbardziej niezawodnych urządzeń. Gwarantują bezpieczeństwo transakcji i akceptują płatności zarówno najpopularniejszymi kartami płatniczymi takimi jak Visa, Mastercard, UPI, jak i telefonem komórkowym oraz BLIK-iem.
Z kolei terminale typu smart poza powyższymi, wyposażone są w dodatkowe funkcje takie jak np. przechowywanie elektronicznych potwierdzeń transakcji. Do tego są bezprzewodowe, mają ekran dotykowy i wytrzymałą baterię, która pozwala na przeprowadzenie nawet do 200 transakcji. Połączenie możliwe jest dzięki Wi-Fi lub GSM (wówczas wymagana jest własna karta Micro SIM). Te sprawdzają się świetnie m.in. w restauracjach, firmach przewozowych, transportowych czy remontowo-budowlanych. Nie sposób obyć się bez nich także w przypadku dostaw zamówień na wynos czy podczas różnego rodzaju targów i innych wydarzeń w plenerze.
Co ciekawe, oba rodzaje terminali płatniczych można zainstalować zupełnie za darmo i przez 12 miesięcy nie płacić za ich użytkowanie. Jak to możliwe? Wszystko dzięki Polsce Bezgotówkowej.
Polska Bezgotówkowa to program mający na celu wsparcie małych i średnich przedsiębiorstw w dostępie do urządzeń płatniczych. Uczestnicy programu nie płacą za instalację terminali, a przez 12 miesięcy zwolnieni są z opłat prowizji od transakcji. Jakie warunki obowiązują po zakończeniu programu?
Uczestnik, który wybrał terminal stacjonarny płaci za wynajem urządzenia 39 lub 49 zł za miesiąc. Właściciel firmy, który zdecydował się na nowoczesny terminal typu smart otrzymuje po tym czasie urządzenia za darmo. Po upływie 12 miesięcy procentowa prowizja miesięczna od transakcji kartami wynosi w przypadku karty Visa – 0,69%, Mastercard – 0,79%, Diners Club – 3,20%, UPI, JCB – 0,99%, a BLIK-iem – 0,29%.
Udział w programie jest bezpłatny. Można wziąć w nim udział tylko raz. Więcej informacji o programie dostępnych jest na stronie https://bezgotowki.pl/oferta/.
Tagi: BLIK, Diners Club, finanse, MasterCard, Polska Bezgotówkowa, terminal płatniczy, Visa
Dodaj komentarz