logo
logo
logo
logo

Jak zbudować zespół service design w swojej organizacji?
Opublikowano: 27 maja 2021

Marzy Ci się własny team service design na miarę nowoczesnej firmy? Mamy dla Ciebie dobrą wiadomość – jego budowa nie jest wcale taka trudna, jak może Ci się wydawać. Choć wymaga sporo pracy i konsultacji z ekspertami, znajduje się w zasięgu każdej organizacji. Dowiedz się, jak stworzyć własny zespół projektowania usług!

Kto może znaleźć się w dziale service design?

Jednym z najczęściej powielanych błędów jest przekonanie, że w teamie service design mogą pracować wyłącznie osoby wykształcone w tym kierunku. Nic bardziej mylnego! Interdyscyplinarność to kluczowa cecha zespołów zajmujących się projektowaniem usług. Spojrzenie na ten sam problem z różnych perspektyw bardzo pomaga w jego rozwiązaniu. W teamie mogą więc znaleźć się zarówno przedstawiciele kierownictwa, działu HR, marketingu czy customer service, jak i programiści czy nawet klienci firmy.

Jaki powinien być dobry service designer?

Do zespołu service design nadaje się każdy specjalista, który dobrze zna się na swojej branży. Niemniej, musi on posiadać szereg pewnych cech, niezbędnych dla osoby chcącej zajmować się projektowaniem usług. Czego szukać w kandydatach?

  • Odwaga – jeśli ktoś chce pracować jako service designer, musi być wystarczająco odważny, żeby stawiać czoła trudnym klientom. Ale nie tylko! Kiedy problem zostanie zdiagnozowany, a jego rozwiązanie zaprojektowane, trzeba będzie przekonać do niego na przykład zarząd organizacji. A jaki potrafi być zarząd, każdy wie. Dobry service designer musi być zatem uparty i przekonywujący.
  • Pracowitość – w pracy biurowej prawdopodobnie nic nie męczy tak, jak rozkładanie procesów na czynniki pierwsze i składanie ich z powrotem we właściwym porządku. Do takiego zagłębiania się w problemy trzeba mieć cierpliwość i mnóstwo siły. Kandydatom przyda się więc zaciętość i otwarty, a zarazem analityczny umysł.
  • Komunikatywność – nie da się optymalizować usług i projektować nowych rozwiązań, jeśli nie potrafi się ubrać swoich myśli w słowa. W service design każdy szczegół ma znaczenie. Pracownik takiego działu musi umieć precyzyjnie się wyrażać, ale także słuchać tego, co mają do powiedzenia inni.
  • Wszechstronność – sztuka projektowania usług polega w dużej mierze na stawianiu się w miejscu drugiego człowieka. Kandydat na service designera musi mieć ogólne pojęcie o biznesie, dużą wiedzę na temat samej organizacji, a także zachowań konsumentów. W teamie nie ma miejsca dla ograniczonych umysłów, które mierzą innych swoją miarą!

Jeśli chcesz zbudować zespół service design w swojej firmie, lecz nie czujesz się na siłach, skorzystaj z usług profesjonalnej firmy konsultingowej, która udzieli Ci niezbędnej pomocy!

Tagi: , , , ,

Udostępnij ten post:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


Powiązane treści

leasing paneli fotowoltaicznych

Panele fotowoltaiczne w ramach leasingu...

W erze rosnącej świadomości ekologicznej i dynamicznego rozwoju techno...
Onboarding

Onboarding zdalny, czyli wdrożenie pracownika...

Jak ograniczyć rotację pracowników, obniżyć koszty zatrudnienia i zwię...
opóźnienia w płatnościach

Sądy będą karać nawet za minimalne opóźnienia...

Uwaga przedsiębiorcy! Sądy będą karać za minimalne opóźnienia...
Fiskus

Podatnik wiecznym dłużnikiem fiskusa...

Fiskus wciąż może sztucznie wszczynać postępowania karne skarb...