• Menu

    Jak redagować ogłoszenia o pracę?

    Choć wiele osób nie zdaje sobie z tego sprawy, odpowiednio zredagowane ogłoszenia o pracę cieszą się większym zainteresowaniem potencjalnych pracowników i znacznie przyspieszają cały proces rekrutacji. Co więcej, stają się wizytówką każdej firmy, a ich poprawność oraz konkretność wzbudza zaufanie u osób, które przeglądają dane oferty. Z tego też powodu warto zadbać o to, aby ogłoszenia o pracę wyróżniały się przejrzystością oraz poprawnością językową. Dzięki temu, że na naszym portalu dryg.pl każdego dnia pojawia się bardzo dużo ofert pracodawców, wiemy, na co zwrócić szczególną uwagę, aby ogłoszenie trafiło do wielu osób i cieszyło się popularnością.

    Dlaczego dobre ogłoszenia o pracę powinny być czytelne?

    Mimo że o czytelności ogłoszeń o pracę mówi się bardzo dużo, wiele osób wciąż nie wie, czym powinna cechować się przejrzysta oferta. W efekcie potencjalny pracownik trafia na ogłoszenie, które przypomina ścianę tekstu i w którym trudno znaleźć najważniejsze informacje. Dlatego też niezwykle pomocne okazują się listy, które wskazują na poszczególne oczekiwania względem pracownika, a także przedstawiają mu warunki współpracy i płynące z niej korzyści. Wypunktowanie wszystkich ważnych cech sprawia także, że osoba przeglądająca ogłoszenie może łatwo skupić się na jego najważniejszych fragmentach i zdecydować, czy oferta jest atrakcyjna.

    Co więcej, w przypadku ogłoszenia o pracę odpowiednio sformułowane wypunktowania świadczą o profesjonalizmie danej firmy. Przekazując pracownikom, czego od nich oczekujemy i co oferujemy, pokazujemy, że jesteśmy dobrze zorganizowani oraz wiemy, kogo chcielibyśmy zatrudnić. Z tego też powodu dobrym pomysłem okazują się ogłoszenia o pracę, które zawierają jak najwięcej konkretów. W praktyce oznacza to, że warto podać pracownikom przykładowe stawki oraz przekazać informacje o zaletach pracy w firmie, na przykład o możliwości brania udziału w ciekawych szkoleniach czy o opcji dalszych awansów i rozwoju.

    Ogłoszenia o pracę — dlaczego warto przedstawić naszą firmę?

    Oprócz sformułowania poszczególnych wymagań i zalet danego stanowiska godnym uwagi rozwiązaniem staje się przedstawienie naszej firmy. Warto przy tym zwrócić uwagę na fakt, aby tego typu prezentacja nie była zbyt długa i zawierała wszystkie najważniejsze informacje, takie jak rodzaj działalności, przekonania, atmosfera panująca w biurze czy cele, które zamierzamy w najbliższej przyszłości zrealizować. Dzięki temu pracownik zyska możliwość określenia, czy będzie pasował do danego zespołu, co również przyspieszy ewentualną rekrutację.

    Bardzo pomocny będzie również krótki opis stanowiska, na które prowadzimy rekrutację. W tym miejscu warto wspomnieć o poszczególnych obowiązkach oraz o tym, jak wygląda typowy dzień w pracy. Nie bez znaczenia okazują się także godziny spędzane w pracy, czyli czy są one elastyczne, czy każdego pracownika obowiązuje określony czas pracy. Co za tym idzie, obecnie dobrym pomysłem staje się również informacja, czy dane stanowisko może być pełnione w trybie zdalnym, czy jedynie w stacjonarnym.

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Artykuły powiązane

  • Subskrybuj Nasz Biuletyn

  • Kategorie

  • Subskrybuj Nasz Biuletyn

  • Polecane